En families forviklinger - prøver lige igen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Først et stort trøsteknus fra mig til dig,

kan ski godt forstå du trængte til at få den historie fortalt

Og så vil jeg da sige, som så mange andre herinde, at I skal prøve at bevare forbindelsen for svigerfars skyld, blot lidt tid endnu.
Men bevar en distance til svigermor. I kan være sammen, på neutralt grundlag, snakke om alt eller intet, vær høflig og venlig, men indvolver dig ikke i alle hendes bestræbelser på at lave rav i den.

Jeg har kendt en del mennesker, der var præcis sådan, og de var det med alt.
De SKULLE bare finde på nye ting når noget gik dem imod eller der havde været for stille på familie- eller vennefronten for længe.
Ballade for balladens skyld.
Sådan var min farbror iøvrigt også.
Så satte hun/han gang i en eller anden lille ting, lænede sig tilbage og iagttog hvad der skete og pustede så lidt til ilden ind imellem.
Jeg har altid undret mig over hvorfor der bare er nogle mennesker, der er sådan....mærkeligt

Men det lyder da til, at din mand også har den samme mening om tingene som du, og det er jo dejligt.
Så sammen må I støtte gamle svigerfar og være der for ham, og så holde den følelsesmæssige distance til svigermonstret.
Sådan et menneske kan der ikke opdrages på, for de ser altid sig selv som ofrene, når noget går dem imod, og de fatter ikke, at de har en forkert adfærd.
Træk grænserne, stille og bestemt, undlad diskussioner og gå uden om i en bue, ganske som du gør nu.

Kærligst
Sussie

Tak Sussie!

Ja jeg har heldigvis en meget god mand som er helt enig i at hans mor er en temmelig ekstrem type!

Jeg har bare så svært ved at forstå hvad hun dog kan få ud af at lave al den ballade?! Hun skubber jo alle fra sig efterhånden. Det er mig ubegribeligt!

Vi vil hænge ved indtil hun en dag (hvis hun gør) træder os for meget over tæerne. For det ikke skal være løgn meddelte hun i går at de ikke vil komme til vores nr. 2 datters barnedåb (hun ventes til verden i januar) hvis A kommer med. Vidste slet ikke hvordan jeg skulle reagere men min mand sagde at det må de selv om for A bliver inviteret på lige fod med alle andre.

Åhhha!!!

Tak for din mening og dine søde ord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

Fru. Skovrup skriver:

hej.

jeg tager hatten af for jer, for nøj hvor har i gjort det smukt! alle de ting i har været vidne til og så stadig prøve på at bevare freden.

Jeg synes det er en smuk instilling i har til det hele, forstår slet ikke din svigermor ikke kan se hvor meget i har gjort for at bevare freden. Det er som om hun udelukkende søger konflikter!

da jeg læste indlæget sad jeg og blev vred over den måde i er blevet behandlet, og ikke mindst dig! det en meget stivnakket svigermor du har! 

Hvis jeg havde været i jeres situation havde jeg nok slet ikke været i stand til at gøre det så pænt som i gjorde!

haten af for jer! med den instilling kommer man langt, selvom man bliver modarbejdet.

ville bare sige at det er stort det i gør!

knus og kram fra Fru. Skovrup

Tusind tak skal du ha!

Det har absolut ikke altid været let at være i hendes selskab og derfor er jeg det nødigt ret tit og meget sjældent alene.

Jeg håber hun en dag stopper med al sin ballade, men på den anden side vil jeg alligevel aldrig stole på hende!

Anmeld

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Jeg tror faktisk ikke jeg ville have plads til sådan et menneske i mit liv!

Jeg ville vælge vedkommende fra omgående, og ville henvise til at det er en konsekvens af tidligere beskyldninger mod svigerinden. Og så var der ikke mere at snakke om der fra min side.

Hold da op en strid k...... din svigermor er!

Det er faktisk også det jeg mest har lyst til. At cutte hende totalt fra mit og mit barns liv! Men jeg syntes på den anden side ikke at jeg kan gøre det uden min mands opbakning mest pga. min svigerfar. Den er lidt svær!

Tak for dit syn på sagen!

Anmeld

13. oktober 2010

Meliora

Sikke dog et forfærdeligt menneske og sikke da en ubarmhjertelig situation hun har bragt jer i. Jeg ville personligt droppe al kontakt til hende, for ved (af egne erfaringer) at så manipulerende mennesker er skadeligt for et barn at omgås.

Det lyder ikke som om der er grænser for hvad hun vil gøre for at skade folk, så det er kun et spørgsmål om tid før hun føler du har trådt hende over tærerne og så gør et eller andet modbydeligt mod jer.

Jeg ved godt det er meget hårdt at slå hånden af et familiemedlem, men man vælger ikke selv hvem man er i familie med, og derfor har man ret til at vælge nogle af dem fra.

Jeg har selv som 17-årig valgt min far fra i knap 2 år, hvor jeg nægtede at se ham og snakke med ham, fordi jeg var  rasende over den måde han havde ødelagt min familie (altid været pissesur,skældt os evigt ud, været min mor utro, nægtet at gå i parterapi med hende, blevet skilt fra hende, og tvunget os børn til at flytte fra vores store hus til en fucking lejlighed på pestegnen)

Idag har vi et fint forhold, men han er også kommet meget langt siden jeg var barn, og ved også at han skal ikke prøve på at opføre sig grimt, for så klapper fælden. Derudover tror jeg også han har fået professionel hjælp, for han er et meget rarere menneske i dag.

Det kunne jo være din svigermor kunne gavne af at snakke med en psykolog, og at hun måske hvis I cuttede forbindelsen ville indse at hun måske er gal på den?

I kan jo godt stadig se din svigerfar, i kan jo bare invitere ham over til jer.

Håber I finder ud af det:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.