show us dit babyværelse.. med billeder ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Sofia

Angelspot skriver:

Sikke et fint værelse du har lavet, smukt med de stjerner

Jeg er ikke gået helt i gang endnu, er i et stort dilemma synes jeg selv. Min kærestes to børn har hver deres værelse her hos os og da det er de eneste værelser vi har, skal baby dele værelse med den yngste. Men hun er en pige på 5 år og der er jo lyserødt overalt og det er hendes værelse nu, så er lidt i tvivl om hvordan jeg skal indrette det når vores dreng kommer til verden. Jeg vil jo ikke tage hendes værele fra hende, men samtidig vil jeg også gerne indrette min søns værelse, da det er mit første barn. Og han kan ikke komme ind på det andet værelse og bo, det er udelukket, så jeg er nødt til at finde en anden mulighed.

Er der nogen der har et forslag?

Jeg kan godt se problemet, også så pigen ikke føler hun mister sit lyserøde prinsesse værelse. Er der mulighed for at lave et hjørne til jeres lille baby i soveværelset, eller sætte en gibsvæg op i stuen så det giver et lille rum??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Angelspot

Riksen skriver:

Hvad med at indrette et hjørne i jeres soveværelse? Eller måske det kunne være en mulighed med en skillevæg i et af børneværelserne?

I starten skal baby i hvert fald have vuggen hos os, men desværre er der ikke så meget plads i soveværelset at der kan indrettes plads til hans kommende tremmeseng, desuden vil vi jo også helst have at han ikke sover hos os når han blir stor nok til at sove selv.

En skille væg i børneværelset kunne være en mulighed! Er bare sikker på det blir så trangt når der skal være to senge, et puslebord, reol og et lille skab proppet sammen på 9 m2 Men det er jo nok bare de muligheder man har når man har en lejlighed der skal være mange børn i.

Anmeld

10. november 2010

Angelspot

Sofia skriver:

Jeg kan godt se problemet, også så pigen ikke føler hun mister sit lyserøde prinsesse værelse. Er der mulighed for at lave et hjørne til jeres lille baby i soveværelset, eller sætte en gibsvæg op i stuen så det giver et lille rum??

Ja det er lige netop det, hun skulle jo gerne stadig føle at det er hendes værelse når hun kommer hver 2 weekend. Men så kan jeg også godt tænke at vores baby jo skal bo hos os hver dag, så han skal selvfølgelig have et værelse. Men kan jo ikke bare tage det fra hende. Og baby er jo ligeglad med sit værelse det første stykke tid, det er nok mig det betyder noget for. Vi skal jo kun bo her et par år endnu.

Der er ikke mulighed for at sætte gipsvæg op i stuen, det er den for lille til i forvejen.

Anmeld

10. november 2010

AnneBJ

Angelspot skriver:

I starten skal baby i hvert fald have vuggen hos os, men desværre er der ikke så meget plads i soveværelset at der kan indrettes plads til hans kommende tremmeseng, desuden vil vi jo også helst have at han ikke sover hos os når han blir stor nok til at sove selv.

En skille væg i børneværelset kunne være en mulighed! Er bare sikker på det blir så trangt når der skal være to senge, et puslebord, reol og et lille skab proppet sammen på 9 m2 Men det er jo nok bare de muligheder man har når man har en lejlighed der skal være mange børn i.

Kan du ikke spare noget plads ved enten at hænge et puslebord på badeværelset, eller fx have en pusleplade at lægge over tremmesengen. Så kan der hænges hylder over sengen..

Anmeld

10. november 2010

Angelspot

AnneBJ skriver:

Kan du ikke spare noget plads ved enten at hænge et puslebord på badeværelset, eller fx have en pusleplade at lægge over tremmesengen. Så kan der hænges hylder over sengen..

Der er ikke plads til at hænge puslebord på badeværelset, det havde været vores alleførste bud, men pga størelse og vandrør er det slet ikke muligt.

Men sikke da en god ide med en pusleplade over tremmesengen! Vi har godt nok købt et dejligt puslebord som skal stå for sig selv, det er vi ret glade for. Blir da lidt ærgerlig over at vi ikke havde hørt om den ide før, for det havde da været rigtig pladsbesparrende og smart

Anmeld

10. november 2010

AnneBJ

Angelspot skriver:

Der er ikke plads til at hænge puslebord på badeværelset, det havde været vores alleførste bud, men pga størelse og vandrør er det slet ikke muligt.

Men sikke da en god ide med en pusleplade over tremmesengen! Vi har godt nok købt et dejligt puslebord som skal stå for sig selv, det er vi ret glade for. Blir da lidt ærgerlig over at vi ikke havde hørt om den ide før, for det havde da været rigtig pladsbesparrende og smart

Det er nemlig ret smart.. Du har ikke mulighed for at opbevare puslebordet et andet sted til i er flyttet? en pusleplade til over sengen kan ret nemt og billigt laves selv jo... En plade med to "ben" under, så pladen ikke skrider fra sengen..

Anmeld

11. november 2010

Sofia

Angelspot skriver:

Ja det er lige netop det, hun skulle jo gerne stadig føle at det er hendes værelse når hun kommer hver 2 weekend. Men så kan jeg også godt tænke at vores baby jo skal bo hos os hver dag, så han skal selvfølgelig have et værelse. Men kan jo ikke bare tage det fra hende. Og baby er jo ligeglad med sit værelse det første stykke tid, det er nok mig det betyder noget for. Vi skal jo kun bo her et par år endnu.

Der er ikke mulighed for at sætte gipsvæg op i stuen, det er den for lille til i forvejen.

Okay, det lyder som om I har besluttet at flytte efter et par år? Så må du sørge for I finder et sted med min. 3 børneværelser

Anmeld

11. november 2010

Angelspot

AnneBJ skriver:

Det er nemlig ret smart.. Du har ikke mulighed for at opbevare puslebordet et andet sted til i er flyttet? en pusleplade til over sengen kan ret nemt og billigt laves selv jo... En plade med to "ben" under, så pladen ikke skrider fra sengen..

Vil da være lidt ked af at pakke det helt nye 1700 kr puslebord i kælderen allerede Men det er da helt klart en mulighed, det gir da noget mere plads. Har du nogle tanker omkring hvordan jeg lige klarer det med at blande lyserødt med blåt?

Anmeld

11. november 2010

Angelspot

Sofia skriver:

Okay, det lyder som om I har besluttet at flytte efter et par år? Så må du sørge for I finder et sted med min. 3 børneværelser

Ja vi bor i en billig lejlighed nu mens jeg studerer, så når jeg forhåbentlig får en normal løn når jeg er færdig, så er vi flyttet til et dejlig stort sted og der skal alle unger have deres eget 

Anmeld

11. november 2010

Sofia

Se side 11 i denne tråd:

https://www.baby.dk/debat/33306pi11/boernerelateret/vis-mig-dit-boernevaerelse.aspx

Synes Maria. har fået lavet et fint værelse som er opdelt til en dreng og en pige, måske det giver inspiration?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.