Lus!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

JulieE skriver:

Vi tjekker jævnligt børnene for lus. tror også det erd erfor vi har opdaget det ret tidligt. For der var heldigvis meget få lus og heller ikke mange æg. Så håber ikke det bliver en tilbagevendende affære!!!

ja det er også vigtig når man har børn i den alder.

held og lykke, hpber de snart er væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Maja88

JulieE skriver:

Hvordan gør du med kæmning af dig selv? Jeg har langt og meget kraftigt hår og jeg synes dælmdytme det er svært at kæmme det

jeg kæmmer det i sektioner når det er vådt. og så får jeg manden til at hjælpe mig ellers. det med balsam kan være en fordel i langt kraftigt hår- har jeg selv, men det er ikke nogen kur. men synes det er nemmest i vådt hår og så i sektioner.

Anmeld

10. oktober 2010

VIPpigen

11. oktober 2010

JulieE

Heise skriver:

Hedrin er mit råd. Det er ikke skadeligt på nogen måde og lusene kan ikke blive resistente, da det virker ved at indkapsle og kvæle dem....

Man skal følge brugsanvisningen og huske at gebtage behandling efter en uge.

heise, som sidste vinter flere gange var plaget af lus

Tak for rådet!

Hvordan gjorde du rent praktisk? Jeg har lige googlet Hedrin og kan se, det skal sidde i håret i 8 timer mindst. Sov I med det i eller?

Anmeld

11. oktober 2010

SiLiMiMa

JulieE skriver:

Tak for rådet!

Hvordan gjorde du rent praktisk? Jeg har lige googlet Hedrin og kan se, det skal sidde i håret i 8 timer mindst. Sov I med det i eller?

ja, enten sov de med det i, eller også fik de det i om morgenen og så ud igen om aftenen - det er noget fedtet stads Man skal huske at putte shampo i, inden man putter vand i - ellers er det svært at vaske ud. og så skal alle de døde lus, der ikke falder ud ved vask kæmmes ud. Efter en uge SKAL behandlingen gentages på samme måde, da der kan være æg tilbage fra første gang. de er så klækket men ikke gamle nok endnu til selv at lægge æg.

vh heise

Anmeld

11. oktober 2010

SiLiMiMa

JulieE skriver:

Tak for rådet!

man kan også få noget der kun skal sidde i et kvarter - det hedder Licin..... fremgangsmåden er ellers den samme.....

Anmeld

11. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har lige kopieret det jeg har skrevet på forældre intra, om vores lusekur

---------

Vores lusekur:

Hjemme hos os, er vi ikke helt vilde med kemikalier og den slags, imod lus. Vi har derfor prøvet
følgende og det har virket og virker rigtig godt hos os ☺

Vi har købt produkter af mærket Kids (findes blandt andet hos frisøren i Grevinge). Det vi har
investeret i er: 

Kæmme cremen og lusesprayen.

Vi bruger kæmmecremen de gange vi har opdaget lus. I stedet for at lade det sidde i 20 minutter,
som der står, putter vi det i om aftenen. Vikler hovedet ind i et håndklæde og lader det sidde natten
over. Om morgenen kæmmer vi og vasker håret. Herefter har vi kun haft lus 2 gange. 

Til dagligt tager vi og fletter håret om morgenen og sprøjter lusesprayen i. Det modvirker at lusene
har lyst til at hoppe over i håret. 

Siden vi har brugt denne her metode, har vi faktisk været lusefri derhjemme og det virker rigtig godt

Venligst
Zafir, Iduns mor 0.A

Anmeld

11. oktober 2010

JulieE

Zafir skriver:

Jeg har lige kopieret det jeg har skrevet på forældre intra, om vores lusekur

---------

Vores lusekur:

Hjemme hos os, er vi ikke helt vilde med kemikalier og den slags, imod lus. Vi har derfor prøvet
følgende og det har virket og virker rigtig godt hos os ☺

Vi har købt produkter af mærket Kids (findes blandt andet hos frisøren i Grevinge). Det vi har
investeret i er: 

Kæmme cremen og lusesprayen.

Vi bruger kæmmecremen de gange vi har opdaget lus. I stedet for at lade det sidde i 20 minutter,
som der står, putter vi det i om aftenen. Vikler hovedet ind i et håndklæde og lader det sidde natten
over. Om morgenen kæmmer vi og vasker håret. Herefter har vi kun haft lus 2 gange. 

Til dagligt tager vi og fletter håret om morgenen og sprøjter lusesprayen i. Det modvirker at lusene
har lyst til at hoppe over i håret. 

Siden vi har brugt denne her metode, har vi faktisk været lusefri derhjemme og det virker rigtig godt

Venligst
Zafir, Iduns mor 0.A

Tak for rådet!! Må lige se, om ikke der et sted her i Hvidovre el omegn vi kan få det! Dufter dend er lusespray?

Anmeld

11. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
JulieE skriver:

Tak for rådet!! Må lige se, om ikke der et sted her i Hvidovre el omegn vi kan få det! Dufter dend er lusespray?

Ja den dufter meget. idun syntes det er skønt... Jeg er sådan mere afdæmpet. Men det er kun æteriske olier den dufter af Jeg har også set det på nettet HER

Go fornøjels (HADER bare de små kryb altså!!!... )

Anmeld

11. oktober 2010

JulieE

Zafir skriver:

Ja den dufter meget. idun syntes det er skønt... Jeg er sådan mere afdæmpet. Men det er kun æteriske olier den dufter af Jeg har også set det på nettet HER

Go fornøjels (HADER bare de små kryb altså!!!... )

TAK!!! Jeg vil jeg få kigget på. Så længe der ikke er decideret parfume i, kan jeg nok godt lev med det  Gætter på Line vil elsket det  

Jedg er kan godt nok heller ikke fordrage de små kryb. men må alligevel indrømmet, vi er heldige... Vi er sluppet for dem i 6½ år, men uf... Væk skal de!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.