Lus!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

kæmme kæmme kæmme, med masser af balsam så lusene gliver ud af håret.

jeg ville gøre det hver 2-3 dag, for der bliver jo hele tiden udklækket æg. ville gøre det sådan indtil der ikke var flere.

det er mit råd som jeg giver til alle i salonen som kommer med lus. det er hårdt arbejde at kæmme hele tiden, men virker rigtig godt. 

selvom i bruger en lusekur skal i alligevel kæmme.

ihhh hvor det kribler og krabler nu ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Maja88 skriver:

altså nu har jeg haft lus 1000 gange som den eneste i min familie.

Og ja du skal vaske alt sengetøj-jakker osv.

probbe bamser, børster, elastikker ja alt sådan noget i fryseren i et døgn.

Men nu har vi nlsten prøvet alle former for bekæmpelse og det eneste som hjælper er en lusekur hvor du gentager behandlingen som foreskrevet på pakken.

Det er ikke nok kun med balsam. det kan ikke fjerne æggene.

Men når du så er kommet af med lusene. ville jeg kæmme børnenes hår hver dag indtil alle lus er væk. Ja nærmest indtil sæsonen er væk. Og så skal du hvis de går i inst. oplyse om i har fundet lus. 

anbefalingerne er ændret til at det er lige så effektivt at fjerne tingene i to døgn, som det er at fryse det:0)

Anmeld

10. oktober 2010

VIPpigen

Her bruger vi madolie til bekæmpning af lus, og så bliver ens hår så dejlig af det bagefter. Bare køb en billig madolie, put det i håret, sæt en frysepose over, og lad sidde i 30 min, kæm derefter rigtig godt. vask hår som du plejer med shampoo og balsam og kæm igen rigtig godt. Håret bliver ikke ødelagt af det, da olien indholder mange af de sunde fedtstoffer som håret har brug for, specielt hvis det er slidt og tørt.

Olien kan også bruges som en alm. hårkur. Men er god til lus fordi de bliver mættet, og ikke kan bide sig fast

Anmeld

10. oktober 2010

Maja88

Ni-ko-li-ne skriver:

anbefalingerne er ændret til at det er lige så effektivt at fjerne tingene i to døgn, som det er at fryse det:0)

ja men er da hurtigere at fryse i et døgn hvis man har pladsen- i stedet for plastiksække i 2 døgn

Anmeld

10. oktober 2010

JulieE

Kirle skriver:

*bbrrr* har aldrig haft lus men det kommer jo nok herhjemme også så følger lige med mens fantomkløen i min hovedbund tager til

Håber du er sluppet af med fantom kløen!!! Kender godt fornemmelsen

Anmeld

10. oktober 2010

JulieE

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja, og det super for os, der bor i lejlighed og ikke lige har en kumme fryser

Anmeld

10. oktober 2010

JulieE

Her bruger vi madolie til bekæmpning af lus, og så bliver ens hår så dejlig af det bagefter. Bare køb en billig madolie, put det i håret, sæt en frysepose over, og lad sidde i 30 min, kæm derefter rigtig godt. vask hår som du plejer med shampoo og balsam og kæm igen rigtig godt. Håret bliver ikke ødelagt af det, da olien indholder mange af de sunde fedtstoffer som håret har brug for, specielt hvis det er slidt og tørt.

Olien kan også bruges som en alm. hårkur. Men er god til lus fordi de bliver mættet, og ikke kan bide sig fast

Den er noteret ned! det var da en rigtig god metode, der også er godt for håret. Jeg har selv opskriften på spritkur, som vi har brugt idag af mangel på mulighed for at komme på apoteket. Den virker også ret effeiktiv (fandt kun døde lus), men er godt nok ikke god for håret! TAK!!!

Anmeld

10. oktober 2010

JulieE

mor-til-vanessa skriver:

kæmme kæmme kæmme, med masser af balsam så lusene gliver ud af håret.

jeg ville gøre det hver 2-3 dag, for der bliver jo hele tiden udklækket æg. ville gøre det sådan indtil der ikke var flere.

det er mit råd som jeg giver til alle i salonen som kommer med lus. det er hårdt arbejde at kæmme hele tiden, men virker rigtig godt. 

selvom i bruger en lusekur skal i alligevel kæmme.

ihhh hvor det kribler og krabler nu ;-)

Vi tjekker jævnligt børnene for lus. tror også det erd erfor vi har opdaget det ret tidligt. For der var heldigvis meget få lus og heller ikke mange æg. Så håber ikke det bliver en tilbagevendende affære!!!

Anmeld

10. oktober 2010

SiLiMiMa

Hedrin er mit råd. Det er ikke skadeligt på nogen måde og lusene kan ikke blive resistente, da det virker ved at indkapsle og kvæle dem....

Man skal følge brugsanvisningen og huske at gebtage behandling efter en uge.

heise, som sidste vinter flere gange var plaget af lus

Anmeld

10. oktober 2010

JulieE

Maja88 skriver:

altså nu har jeg haft lus 1000 gange som den eneste i min familie.

Og ja du skal vaske alt sengetøj-jakker osv.

probbe bamser, børster, elastikker ja alt sådan noget i fryseren i et døgn.

Men nu har vi nlsten prøvet alle former for bekæmpelse og det eneste som hjælper er en lusekur hvor du gentager behandlingen som foreskrevet på pakken.

Det er ikke nok kun med balsam. det kan ikke fjerne æggene.

Men når du så er kommet af med lusene. ville jeg kæmme børnenes hår hver dag indtil alle lus er væk. Ja nærmest indtil sæsonen er væk. Og så skal du hvis de går i inst. oplyse om i har fundet lus. 

Hvordan gør du med kæmning af dig selv? Jeg har langt og meget kraftigt hår og jeg synes dælmdytme det er svært at kæmme det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.