Lus!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.700 visninger
41 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

JulieE

Hjælp... Vi har lus For første gang i mit liv har jeg og børnene lus. Jeg opdagde det her til morgen. Selvfølgelig var manbden taget på ardejde (med bilen) så jeg har ikke mulighed for at køre til døgnapoteket efter en lusekur. men har lavet en spritkur og givet os alle tre og kæmmet og kæmmet og kæmmmet.... og om lidt starter jeg vaskeprojektet...

Men alle gode råd til bekæmpelse af de små djævle modtages med kyshånd!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

otlitrom

Øv hvor surt!!

Bamser og den slags kan komme i fryseren.. Det husker jeg tydeligt at måtte lide under, da vi var angrebet af lus for maaaange år siden!

Anmeld

10. oktober 2010

quar20

Ja og børster osv skal også i fryseren..!!

Hvor er det altså bare møg surt - men det er også sæson for de kryb lige nu - de reklamerer jo med det på alle apoteker osv..!!

Anmeld

10. oktober 2010

<3

JulieE skriver:

Hjælp... Vi har lus For første gang i mit liv har jeg og børnene lus. Jeg opdagde det her til morgen. Selvfølgelig var manbden taget på ardejde (med bilen) så jeg har ikke mulighed for at køre til døgnapoteket efter en lusekur. men har lavet en spritkur og givet os alle tre og kæmmet og kæmmet og kæmmmet.... og om lidt starter jeg vaskeprojektet...

*bbrrr* har aldrig haft lus men det kommer jo nok herhjemme også så følger lige med mens fantomkløen i min hovedbund tager til

Anmeld

10. oktober 2010

Nea85

Hej!
Jeg har aldrig haft lus, men min søster døjede meget med det som barn. Efterhånden bliver lusene resistente overfor diverse kemikalier, så min mor brugte i stedet ganske almindelig balsam.

Put balsam i håret og lad det sidde lidt. Derefter kæmmes håret (stadig med balsam i). Håret skylles til sidst. Gentages dagen efter.
På grund af silikonen i balsamen, kan lus og æg ikke sidde fast på hårstrået.

Jeg håber, det hjælper!

Hilsen Nea85

Anmeld

10. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

sikke noget...

mht dyner, sengetøj, puder, bamser osv... så kan du gøre flere ting:

- vaske på 60 grader, så dør lusene

- putte tingene i store sække og fjerne dem to døgn, så dør lusene

det er sådan at raske/ unge lus ikke bare falder af, de vandrer fra hoved til hoved. det er de syge/gamle/svage/døde lus der falder af.

på apoteket kan du købe flere midler til at fjerne lusene... under alle omstændigheder bør du bruge en hvid tætte kam...

- du kan bruge luse shampoo med gift i, så dør lusene og æggene. behandlingen skal gentages 5 - 8 dage efter hvis der er evt klækkede æg, som ikke var døde. det er vigtigt man følger behandlingstiden nøje

- du kan bruge andre midler som kvæler lusene, bl.a. Linicin som de forhandler på apoteket. Det er en form for silicone der kvæler lusene. behandlingen skal gentages 5 - 8 dage efter.Her er det endnu mere vigtigt at følge behandlingstiden.

- du kan bruge kæmme teknikken, hvor du meget grundigt kæmmer hele håret, hver dag i en uge.

vi har her hjemme haft lus to gange, første gang var der en del og vi brugte derfor giften, det er en form for pesticid. Anden gang brugte vi Linicin. Begge dele med stor succes

god kamp!

Anmeld

10. oktober 2010

Maja88

altså nu har jeg haft lus 1000 gange som den eneste i min familie.

Og ja du skal vaske alt sengetøj-jakker osv.

probbe bamser, børster, elastikker ja alt sådan noget i fryseren i et døgn.

Men nu har vi nlsten prøvet alle former for bekæmpelse og det eneste som hjælper er en lusekur hvor du gentager behandlingen som foreskrevet på pakken.

Det er ikke nok kun med balsam. det kan ikke fjerne æggene.

Men når du så er kommet af med lusene. ville jeg kæmme børnenes hår hver dag indtil alle lus er væk. Ja nærmest indtil sæsonen er væk. Og så skal du hvis de går i inst. oplyse om i har fundet lus. 

Anmeld

10. oktober 2010

JulieE

Tak for alle jeres svar!! Kampen er sat ind på alle fronter

Anmeld

10. oktober 2010

Miss.Sunshine

JulieE skriver:

Den allerbedste måde ( og en del billigere) er loppe shampoo til dyr.

Det virker og literprisen er en del mindre end købe produkterne

Anmeld

10. oktober 2010

B&J

Min mor har altid brug balsam til af fjerne lusne og det er super duper billigt og hårret har bedre af det ind de kurre for mine søskende har ikke kunne tåle de lussekure...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.