Kejsersnit - moderens ønske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jbk skriver:

Nej, det må du spørge om. Ellers ring til jordemoder...du er godt nok sent ude, synes jeg. Jeg turde knap blive gravid hvis ikke jeg vidste om jeg kunne få det ks.

Havde jo lidt håbet , at jm tog det op ..
Hader at skulle sidde og bringe sådan nogle ting på bane .. Især fordi jeg ved , at jeg kommer til at tude :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nu er det jo godt nok 13 år siden jeg fik mit kejsersnit, men jeg måtte kæmpe noget videre for det, men vandt i den sidste ende.
Jeg mener bestemt du skal snakke med din jordemoder om det og stå fast på din mening, hvis det er det du vil.
De er desværre lidt tunghøre i fødesystemet og mener at man med fandens vold og magt skal føde selv, men der mener jeg så, at det er vigtigere at  man ikke traumatiserer moderen og derigennem barnet.

Så få fat i din jordemoder og tag en snak med hende.
Der er også mange fødesteder hvor man kan indgå en fødselskontrakt, hvor man evt kan aftale at hvis der ikke er sket noget inden for den og den tid efter fødsels igangtrædelse, så kan man få kejsersnit.
Men ville da selv foretrække et PK, så alt kan foregå i ro og mag.
Held og lykke med det søde ven.

Kærligst
Sussie

Håber virkeligt det bliver nemt at få igennem .. Nu har jeg gået og tænkt over det i lang tid jo .. Troede lidt , at jeg ville vænne mig til tanken .. Men dét er bare ikke sket :/

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

Jbk skriver:

Jo, der er flere der får og det er jo blevet meget mere legalt at få ks og fokus på det er noget helt andet end det før har været.

Super dejligt at høre

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Anonym skriver:

Havde jo lidt håbet , at jm tog det op ..
Hader at skulle sidde og bringe sådan nogle ting på bane .. Især fordi jeg ved , at jeg kommer til at tude :s

Du skal gøre noget, ingen gør det for dig...jeg var gået gennem ild og vand for at få et ks, men kommer jo an på hvor vigtigt det er for dig?

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Håber virkeligt det bliver nemt at få igennem .. Nu har jeg gået og tænkt over det i lang tid jo .. Troede lidt , at jeg ville vænne mig til tanken .. Men dét er bare ikke sket :/

Jamen så er der jo ikke så meget at rafle om, vel.
You go for it girl.
Det er ingen skam at være bange for at der skal ske noget, og især med den familieerfaring du har.

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jbk skriver:

Du skal gøre noget, ingen gør det for dig...jeg var gået gennem ild og vand for at få et ks, men kommer jo an på hvor vigtigt det er for dig?

Meget vigtigt .. Men jeg ved jo , at hun komemr ud på den ene eller anden måde .. Håber bare det bliver sådan som JEG vil have det ..

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jamen så er der jo ikke så meget at rafle om, vel.
You go for it girl.
Det er ingen skam at være bange for at der skal ske noget, og især med den familieerfaring du har.

Ja .. Må hellere lave min egen lille telefonstorm næste gang der er telefontid :b

Tak (:

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Anonym skriver:

Meget vigtigt .. Men jeg ved jo , at hun komemr ud på den ene eller anden måde .. Håber bare det bliver sådan som JEG vil have det ..

Så må du dælme kæmpe for det!

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja .. Må hellere lave min egen lille telefonstorm næste gang der er telefontid :b

Tak (:

Hehe

Anmeld

8. oktober 2010

Sara_S

Anonym skriver:

Heej alle I kloge kvinder

Vælger lige at være anonym , da jeg ikke ved , hvor meget min familie/venner følger med herinde ..

I min familie har en del været ude for at en fødsel er endt dårligt .. Tre mistede deres børn og en del er endt i akut kejsersnit ..
Jeg har derfor været bange for at føde i .. Ja , al den tid jeg kan huske .. Det er ikke smerten jeg er bange for .. Men er sindssygt bange for at noget går galt !

Hvornår begnder jm at snakke om fødsel ? Næste gang jeg skal til jm er der under en måned til jeg har termin .. Er det ikke lidt tæt på ? Det er noget med at man skal til nogle samtaler , hvis man ønsker ks uden medicisk grund .. Ikk ?

Vil meget gerne hører jeres historier om "selvvalgt kejsersnit" .. Og I må meget gerne fortælle hvornår I tog det op med jm ..

Tak fordi I gad læse med så langt (;

Jeg kunne selv have skrevet denne indlæg... og ville faktisk skrive det idag... vildt! 

Tjah... jeg er begyndt at snakke fødsel med JM ved min sidste undersøgelse, i uge 35 og det var kun fordi jeg selv bragt det på banen! 

Hvor langt er du henne?

Gennem JM fik jeg en tid til en samtale med en fødelæge på hospital (Hvidovre Hospital). 3 dage efter var jeg  derude at snakke og fik sat en dato på PKS en uge før termin. Vi snakkede meget om KS, hvad det indebærer, hvad er der for nogle risici osv. men jeg fik ikke noget at vide som jeg ikke allerede have læst om i forvejen. 

Blev dog meget overrasket over hvor lidt modstand jeg fik fra den fødelæge: jeg gik ind med en åben sind og var også åben for forskellige (valide) alternative forslag men nejnejnej... hvis jeg ville have KS så kunne jeg bare få det! 

Jeg er selvfølgelig glad for at beslutningen blev taget... men føler mig alligevel ikke helt OK med det. JEG VED at det er det bedste for mig, men alligevel føler jeg lidt som om jeg svigter mit barn og min mand og at det er egoistisk af mig osv.

På den anden side, bliver jeg sur på mig selv fordi jeg ved at jeg bliver meget påvirket af KS dårlig omtale, i stedet for at tænke på at hvis lægen har sagt godt for det, så er der grunde til det!

Årgh... undskyld det lange indlæg... føler slet ikke jeg har talt det er KS godt nok igennem... 

Sara

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.