Anonym skriver:
Heej alle I kloge kvinder 
Vælger lige at være anonym , da jeg ikke ved , hvor meget min familie/venner følger med herinde ..
I min familie har en del været ude for at en fødsel er endt dårligt .. Tre mistede deres børn og en del er endt i akut kejsersnit ..
Jeg har derfor været bange for at føde i .. Ja , al den tid jeg kan huske .. Det er ikke smerten jeg er bange for .. Men er sindssygt bange for at noget går galt !
Hvornår begnder jm at snakke om fødsel ? Næste gang jeg skal til jm er der under en måned til jeg har termin .. Er det ikke lidt tæt på ? Det er noget med at man skal til nogle samtaler , hvis man ønsker ks uden medicisk grund .. Ikk ?
Vil meget gerne hører jeres historier om "selvvalgt kejsersnit" .. Og I må meget gerne fortælle hvornår I tog det op med jm ..
Tak fordi I gad læse med så langt (;
Jeg kunne selv have skrevet denne indlæg... og ville faktisk skrive det idag... vildt! 
Tjah... jeg er begyndt at snakke fødsel med JM ved min sidste undersøgelse, i uge 35 og det var kun fordi jeg selv bragt det på banen! 
Hvor langt er du henne?
Gennem JM fik jeg en tid til en samtale med en fødelæge på hospital (Hvidovre Hospital). 3 dage efter var jeg derude at snakke og fik sat en dato på PKS en uge før termin. Vi snakkede meget om KS, hvad det indebærer, hvad er der for nogle risici osv. men jeg fik ikke noget at vide som jeg ikke allerede have læst om i forvejen.
Blev dog meget overrasket over hvor lidt modstand jeg fik fra den fødelæge: jeg gik ind med en åben sind og var også åben for forskellige (valide) alternative forslag men nejnejnej... hvis jeg ville have KS så kunne jeg bare få det! 
Jeg er selvfølgelig glad for at beslutningen blev taget... men føler mig alligevel ikke helt OK med det. JEG VED at det er det bedste for mig, men alligevel føler jeg lidt som om jeg svigter mit barn og min mand og at det er egoistisk af mig osv.
På den anden side, bliver jeg sur på mig selv fordi jeg ved at jeg bliver meget påvirket af KS dårlig omtale, i stedet for at tænke på at hvis lægen har sagt godt for det, så er der grunde til det!
Årgh... undskyld det lange indlæg... føler slet ikke jeg har talt det er KS godt nok igennem...

Sara