Spare-råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2008

Joan ( Smallie )

Ja vi bor jo uden for byen og køre en del men vi tanker kun når der er billig benzin og har skiftet den ene bil ud til en der er mindre. Den køre længere på en l bebzin og koster ikke så meget i vægt afgift.

Og så har jeg brugt meget at købe brugt tøj til Niels og der er bare mange penge at spare. Og så kan jeg tillade mig at smide det væk jeg ikke gider bruge.

Hmm så dyrker vi vores egen grønsager.

Vi har så selv fyr så der spare vi jo en del penge og har lige skiftet vores pumpe ud så den ikke bruger så meget i el. Og der er MANGE pemge at spare..

Men ellers syntes jeg ikke vi mangler penge til hverdag og jeg holder ikke så meget øje med hvor meget vi bruger. men ca 1600 på benzin hver månede og små 3000 på mad og bleer og alt det andet.

Så det er vist ikke så galt men vi er jo også kun 3 og en stor hund.

Åhh jo jeg koger selv hunde mand til hunden. Køber 4 kyllinger på tilbud til 100 kr og så koger jeg 2 med en masse grønsager. De billig grønsager og så er der til en månede der.. Og så får han ris eller pasta der til...

Bla bla her fra vist ikke rigtig noget du kan bruge til noget alligevel.

(H) Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

ivfmarie

og her kommer lige et råd fra Momse: Tag en jeres egne muleposer (fuck det er så grimt et ord 8( ) med når I handler ind. En af de store poser med hank koster fandme næste 4 kr! Og det ender jo altid med 3-4stk.

Og genbrugsbutikker letter virkelig. Jeg køber stort set alt ungernes og mit tøj som secondhand. Og kun nyt hvis det er ½ pris eller under. Jeg NÆGTER at gi over 100 kr for en overdel, eller mere end 300 for bukser (til mig selv) Og endnu mindre for noget til børnene - det bliver jo vasket ihjel alligevel.

Vi har tidligere haft virkelig bonus ved at skive alt ned der blev købt ind (det var et monster stort arbejde) igennem en måned - så kunne vi se hvilke områder der kunne spares på. (Det var her det med poserne kom som et shok 8()

Og så skal vi faktisk benytte os af Astrids konvolut-metode her fra den første - for nu skal vi nemlig også klemme baller!

Marie

Anmeld

30. juli 2008

Kaufie

Spareskinner.... som slukker helt for strømmen når der slukkes for tv/computer/andet på stand by. Og i øvrigt slukke på kontakterne - også til microovn, kaffemaskine, elkedel, mobiloplader....Det sluger mere strøm end man tror.

Bad sammen (L) Det var så bare lidt nemmere inden ungerne kom til....

Krydderurter i haven - i stedet for de dyre totter i potte.

Vend vrangen ud på tøjet, så kan det bruges en ekstra dag.... (aj, den var vist for langt ude....) :D

God tråd - gode råd

Anmeld

30. juli 2008

Hyner

Mette Kaufmann skriver:

Vend vrangen ud på tøjet, så kan det bruges en ekstra dag.... (aj, den var vist for langt ude....) :D

God tråd - gode råd

Nej nej det var da snart den bedste:))

Anmeld

30. juli 2008

ann-kristina

Hej
Jeg køber en del af ungernes tøj i Tøj og Sko. De har næsten altid et udsalgsstativ hvor man kan få meget børnetøj rigtig billigt. Jeg køber det også selvom det måske er et nummer for stort, så ligger det bare og venter i skabet. F.eks har jeg købt en lækker cowboynederdel til 15 kr, rød sommerjakke med alle mulige smarte detaljer til 40 kr, Hello Kitty sweater til 25, rigtig lækker vinterjakke med aftagelig for til 50 kr osv osv. Den store har stortset kun arvetøj og så tøj fra tøj og sko. Og det får den lille jo så også med alderen når hun skal overtage det. Jeg synes også at kvaliteten er god, det bliver ikke sådan skævt/forvasket. Jeg har gjort det til en vane lige at gå forbi hvis jeg alligevel er inde i byen.

Anmeld

30. juli 2008

Plysbjørnen

ivfmarie skriver:

og her kommer lige et råd fra Momse: Tag en jeres egne muleposer (fuck det er så grimt et ord 8( ) med når I handler ind. En af de store poser med hank koster fandme næste 4 kr! Og det ender jo altid med 3-4stk.

Og genbrugsbutikker letter virkelig. Jeg køber stort set alt ungernes og mit tøj som secondhand. Og kun nyt hvis det er ½ pris eller under. Jeg NÆGTER at gi over 100 kr for en overdel, eller mere end 300 for bukser (til mig selv) Og endnu mindre for noget til børnene - det bliver jo vasket ihjel alligevel.

Vi har tidligere haft virkelig bonus ved at skive alt ned der blev købt ind (det var et monster stort arbejde) igennem en måned - så kunne vi se hvilke områder der kunne spares på. (Det var her det med poserne kom som et shok 8()

Og så skal vi faktisk benytte os af Astrids konvolut-metode her fra den første - for nu skal vi nemlig også klemme baller!

Marie

Enig, jeg køber faktisk næsten altid i a-z når der kommer børnepenge... det rager mig en høstblomst at den trøje Laura har på kun har kostet 40 kr. eller hvad man nu kan være heldig finde det til...

Tøj til mig selv ja bortset fra at mine trusser koster en bondegård (Sloggi - altså mærket Sloggi og ikke Loggidut) så køber jeg aldrig dyrt tøj til mig selv... Sidst jeg fik tøj fik jeg 2 trøjer af mor og far... fordi de var træt af at jeg sagde jeg ikke havde nogen at skifte med...

Betina

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Mht. tøj til mig selv, kan jeg ikke helt være med når snakken falder på genbrugstøj. Køber det jeg godt kan lide, om det så er dyrt eller Bilka er lige meget. Det holder så til gengæld længe, hvis det er kvali. Er sårn lidt konservativ, så har meget i skabet fra de foregående sæsoner, men når det er mest ensfarvet(og ikke "moderne" mønstre, som ikke er moderne om 2 måneder) er det jo hip som hap. Bruger også ofte den med at købe det til ungerne, selvom det er for stort. Købte feks. flyverdragt til Mille i februar eller marts. :'( Håber sgu den passer til vinter.

Anmeld

30. juli 2008

Ny mor

Mine råd:

- sluk alle de små grønne/røde standby´er på div. elektrisk inden du går ud af huset eller i seng. (på el-sparefondens web kan man se hvor meget det rent faktisk koster at have ting stående non-stop på stand by).

- sluk for vandet mens du sæber dig ind/børster tænder.

- bag brød selv - f.eks. i form, det går hurtigere end at forme boller. Skær det i skiver og frys ned bagefter.

- køb aldrig poser - tag selv med (ha´poser/tasker, muleposer, IVF, ha, ha, liggende i bilen/barnevognen)

- kig efter baby/børnetøj i div. genbrugsbutikker - nogle gange er der stadig prismærke på tingene(!) Man kan også finde masser af fine bodyer og nattøj i f.eks. Kirkens korshær til ingen penge!

Birgitte

Anmeld

30. juli 2008

Stumpen

Hej Anja.
Det med at smide penge i en pung først på måneden duer bare ikke her, for så skal vi leve af havregryn de sidste 8 dage...8(
Det er derfor jeg laver de 4 konvolutter, så kommer man ikke til at bruge for meget.

Flot at I kan klare den for 2500, det må være svært! Jeg synes det er vanskeligt at komme under de 100 kr. om dagen når man gerne vil købe en del af sine varer økologisk og samtidig have en masse frugt og grønt hver dag, og især lige for tiden hvor tingene bare er steget og steget... For 5 år siden boede min mand og jeg sammen med min veninde, og da klarede vi os fremragende med 3000 kr. om måneden til 3 voksne mennesker! Men den tid er da forbi... Bare kød til en gang aftensmad koster hurtigt 30-40 kr. Og så er der jo alt det andet som man bruger i løbet af dagen... Mælk, gryn, brød, pålæg, grøntsager, yoghurt, frugt, kaffe, vaskepulver, bleer, shampoo, vitaminpiller osv! Hvad gør I for at holde budgettet nede på de 2500?

KH Astrid

Uha det er også svært!!! Skal siges at min mor har boet hos os de sidste 4 mdr. pga. boligmangel, så hun har så puttet 2000 i pungen og det løber rundt... Så det bliver hårdt at blive alene igen her om 1½ mdr.... Men ja tingene er steget og steget for voldsomt, til folk uden penge :( Men det er ikke fordi at vi sparer det er simpelthen fordi at vi ikke har mere.. Men vi spiser så ikke økologisk, men ellers køber vi de billige produkter og køber til tider overdrevet ind når der er tilbud ABC har ofte gode tilbud...
Qnus Anja..

Anmeld

30. juli 2008

Tynen

Den der med at skrive alt hvad der bliver købt ned er heller ikke dum overhovedet og meget, meget effektiv !
(Jeg fik næsten noia over at bruge penge på noget unødvendigt)

Det gør bare SÅ ondt at få alle ens impulskøb ned på skrift og in your face!! AUCH!!! 8(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.