Spare-råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2008

Plysbjørnen

Stumpen skriver:

Har luret med i denne tråd, da vi også er på røven -mildt sagt, så sparerådene bliver slugt.. ;) Men vi har så en madpungi stedet for konvelutter, hvor vi putter 2500 i om måneden -til alt (minus tøj og benzin) og det klarer vi sådan nogenlunde og vi er også tre..
(H) Anja..
Qnus Anja..

Okay, vi har ca 3000 hver 14. dag til alt, tøj mad benzin ja alt...
Så jeg skal have fundet et system der virker, på den ene eller anden måde... Vi er pt 3 personer der skal leve af dette, men vi har lillebror på vej, og så er der også lige 2 katte og en dum hund der også skal leve for det beløb...

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

Plysbjørnen

Nu i siger det med Tyskland, da vi var i Berlin opdagede vi til vores overraskelse at mad faktisk er en del billigere.

bare fx en pakke hamborgryg købt i Netto koster 0,99 euro, dvs ca 7,50 dkr og herhjemme hvis det skulle være samme tykkelse.. så koster den desværre hurtig 20 kr...

Tyskland er billigere... sådan er det bare... Shampoo køber vi gerne dernede ca 7,5 kr for min kærestes. Og ca 15 for min, men kunne nok godt nøjes med den billige også... Pedigree hundemad ca 180 kr, og ca 20 kr for 2 kg Kittekat tørkost...

Der til kommer at tyskerne altså bare er billigere med stortset alle former for madvarer...

Betina

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Hvad med et forsikringstjek?
Tørre tøj udenfor, fremfor tørretumbler.
Og kunne du mon ikke narre svigermor til at bage til Jer også?

Mette - dælme hængt op disse dage

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Kortere brusebade.

Min bedstemor havde et trick:
Hun gav toiletrullen et tryk, så rullen ikke bare FES derud af, når man hev i det. (altså paprullen skal ikke være rund mere, efter trykket.)
;)

Anmeld

30. juli 2008

Tynen

Uden at have læst hvad de andre har svaret, tillader jeg mig lige at svare alligevel :)

Hvis vi har været på røven i en periode gjorde vi sådan:

*Fik spist alt det mad der var i fryseren (Der var faktisk til pænt mange dage alligevel)
Altså fik den helt tømt før vi købte mere mad ind.

*Begyndte at skrive ned hvad vi manglede, efterhånden som vi løb tør.
(Så er det kun ting man får brugt, der kommer med hjem)

*Handlede kun en gang om ugen (Fx. mandag) i Rema istedet for Bilka og Føtex.
Supplerede op med mælk, agurk, og alt det andet der ikke holder så længe, om torsdagen.
Og handlede KUN hvad der stod på listen.

*Skiftede de dyre Libero-bleer ud med Lidl´s (Tro mig - DET kan mærkes i budgettet!! Liberos koster 279,- på tilbud for 3 pakker, Lidl´s 55 kr. pr. pakke på tilbud)

* Bilen blev tanket helt op 1 gang om ugen når der var billig benzin.
Synes ikke det kunne betale sig at sjat-tanke alligevel :)

*Alle småpenge (og pantpenge) der ligger rundt omkring blev smidt i en bøtte - Der kan også forefindes en mindre formue hvis man lader den stå længe nok :)
(Denne gang fik vi til nye babyalarmer for de penge, som ikke engang skulle trækkes fra overtrækket :$)

* Og så den bedste - Lader dankortet ligge hjemme med mindre man skal ud og handle madvarer og bleer - Uff!

Undskylder på forhånd hvis dette er blevet nævnt :)
Generelt kan man bare spare utrolig meget ved at handle i Lidl, Netto, Rema, Aldi.

Anmeld

30. juli 2008

Astrid P

[citat][f][småt]Stumpen skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Betina1978 (Tinatrold) skriver:[/småt][/f] Lige et spørgsmål med hensyn til de 1000 om ugen er det incl bleer og div. shampoo'er eller hvad??? Betina [/citat] Hej Betina. Yes, det er til alle de dagligvarer vi køber. Mad, drikke, bleer, shampoo, staniol, poser... ALT! Dog ikke sådan noget som diesel og tøj... KH Astrid [/citat] Har luret med i denne tråd, da vi også er på røven -mildt sagt, så sparerådene bliver slugt.. ;) Men vi har så en madpungi stedet for konvelutter, hvor vi putter 2500 i om måneden -til alt (minus tøj og benzin) og det klarer vi sådan nogenlunde og vi er også tre.. (H) Anja.. Qnus Anja.. [/citat] Hej Anja. Det med at smide penge i en pung først på måneden duer bare ikke her, for så skal vi leve af havregryn de sidste 8 dage...8( Det er derfor jeg laver de 4 konvolutter, så kommer man ikke til at bruge for meget. Flot at I kan klare den for 2500, det må være svært! Jeg synes det er vanskeligt at komme under de 100 kr. om dagen når man gerne vil købe en del af sine varer økologisk og samtidig have en masse frugt og grønt hver dag, og især lige for tiden hvor tingene bare er steget og steget... For 5 år siden boede min mand og jeg sammen med min veninde, og da klarede vi os fremragende med 3000 kr. om måneden til 3 voksne mennesker! Men den tid er da forbi... Bare kød til en gang aftensmad koster hurtigt 30-40 kr. Og så er der jo alt det andet som man bruger i løbet af dagen... Mælk, gryn, brød, pålæg, grøntsager, yoghurt, frugt, kaffe, vaskepulver, bleer, shampoo, vitaminpiller osv! Hvad gør I for at holde budgettet nede på de 2500? KH Astrid

Anmeld

30. juli 2008

Tynen

Nu vi snakker om det - Hvad dælen sker der så lige for priserne på frugt og grønsager??!! 8(

Jeg er så hamrende træt af at det skal være så dyrt at spise sundt!

Var lige i Bilka - 6 nektariner for 20 kr.
Det er jo crazy!

Anmeld

30. juli 2008

Astrid P

Tynen skriver:

Nu vi snakker om det - Hvad dælen sker der så lige for priserne på frugt og grønsager??!! 8(

Jeg er så hamrende træt af at det skal være så dyrt at spise sundt!

Var lige i Bilka - 6 nektariner for 20 kr.
Det er jo crazy!

Det er fuldstændigt vildt! Vi har heldigvis Bazar Vest her i Århus hvor man kan få tingene til en fair pris, men det ligger jo også lige 20 km fra hvor vi bor, så med de dieselpriser der er nu, så skal man handle stort ind for at det kan betale sig. Men for hulan, jeg mindes at man kunne få 10 stykker blandet frugt for 17-18 kr, nu koster det 28... (22 idag i REMA, men vi tre mennesker kan jo sagtens spise 10 stykker frugt i løbet af en enkelt dag!)
Verden er gået af lave...

Anmeld

30. juli 2008

Helle30

Jeg/vi er ikke nød til at spare som sådan, men jeg tror, jeg har en idé om, hvad der især smadrer folks budgetter lige pt. Priserne på fødevarer er simpelthen gået fuldstændig over gevind indenfor det sidste år. Og det er altså ikke bare noget de siger i fjernsynet.
Jeg er overbevist om, at det ikke kun hænger sammen med de stigende kornpriser. Butikkerne har da luret, at folk over en årrække generelt har fået flere penge mellem hænderne (bl.a.) pga. det elendige skattestop), så de har da givet priserne en lille tand til. Og vent bare: Når nu 25 øren er væk, så skal de nok være så dygtige at runde priserne op, og ikke ned.
I tilbudsaviserne står der ofte: 1/2 pris!!! Ok, så varen kan sælges til 1/2 pris??? Og ingen skal bilde mig ind, at butikken ikke stadig tjener noget på den pågældende vare.
Det gider jeg ikke være med til, så jeg handler i Netto (har ét ellerandet imod Aldi) og så har jeg iøvrigt tilmeldt mig tilbudsugen, så jeg får at vide, hvornår der er tilbud på varer, jeg gerne vil have (evt. på lager) men som normalt koster kassen.

Ellers synes jeg, I har gjort alt hvad I kan for at spare, og hvis I bare holder ved et godt stykke tid, så må det da lykkes at få vendt en negativ bundlinie?
Har I nogle dyre lån, SU gæld eller sådan noget? Jeg har ikke meget forstand på det, men måske kunne noget lægges om?

- Helle

Anmeld

30. juli 2008

Plysbjørnen

En ting i også kunne gøre var efterhånden som jeres el-pærer springer skift dem ud med Lav-energi, de er godt nok lidt dyrere men holder længere, og så bruger de ikke så meget strøm...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.