Spare-råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.468 visninger
30 svar
0 synes godt om
30. juli 2008

linemus

Regningerne har hobet sig op, prisen for varme er steget voldsomt, og vi er bare helt på røven nu :( Derfor skal der spares alt, hvad der kan - vi har allerede afmeldt alle bladabbonementer m.m., fået billigere (og langsommere) internet, afmeldt fastnettlf., osv.... men hvordan kan vi ellers spare i hverdagen? Alle råd er velkomne.

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

Plysbjørnen

Puha mine gode råd er handle i Netto/fakta/aldi (aldi's bleer er rigtigt gode), køb kun kød fra Kvickly/Føtex gå efter tilbudspakkerne... Jeg er lige ved at sige lad bilen stå og cykel, men det kan godt være svært når man bor på bøhlandet (kan ikke lige huske hvor du bor)... Gå eventuelt ind på tilbudsugen.dk, og tilmeld dig, der kan du få tilsendt tilbud på lige nøjagtig de ting du har behov for... Håber at i finder en måde at få det til at hænge sammen på... Betina (som selv sidder i samme situation).

Anmeld

30. juli 2008

mor til en del

Øv hvor træls, men kender det godt, så mit forslag er...........................

lav en madplan, hvor du virkelig tænker over pris på råvarer.
Sørg også for at der mindst 2 gange om ugen serveres rester, det er billigere at laver større portioner i første omgang.
Lav planen ud fra tilbudsavisen i din foretrukne diskountbutik...

Lisbeth.

Anmeld

30. juli 2008

Lise

Jeg skriver ned i et skema i Excel 2 gange om måneden hvad der står på vores målere (el, gas og vand) - på den måde holder vi øje med om det stikker af, eller om det ligger på et lavt/acceptabelt niveau, og vi er forberedte på hvad vi får af regning eller evt. tilbagebetaling. Og faktisk så synes jeg at vi bruger mindre når vi "holder øje" - måske fordi man er bevidst om at man skal tjekke i næste uge. det er lidt ligesom at gå på vægten en gang om ugen - så tager man måske ikke det ekstra stykke kage da man ved at det vil kunne ses ;) Jeg har lavet en skema over hver af de tre målere hvor der er et "mål" eller budget, om man vil, for året (herunder mdl. forbrug) - det gør det meget overskueligt. Ellers ja, handl i Netto, fakta, Aldi - og kig efter tilbud! Og ta' cyklen - det er også sundt ;) Vi står i det samme - udgifterne er højere end indtægterne pt, så vi har næsten droppet at handle i Føtex, Bilka og Superbest, på trods af at det er mine favoritsupermarkeder. herudover køber jeg Simons tøj i H&M, hvor jeg synes man kan få en masse sødt og smart, men hvor det næsten ingenting koster (vi bruger kun en masse penge på sko), han får sjældent nyt legetøj af os (det stakkels barn), ingen nyt tøj til os selv, med mindre vi virkelig trænger eller skal til noget halløj hvor man skal være pæn, jeg køber aldrig en masse spændende frugt og grønt længere, som jeg tidligere har brugt en halv milliard på, cykler for det meste...og derudover så sørger jeg for at fortælle min mor hvad vi virkelig mangler, men ikke har råd til (og vupti - så kommer hun med det)! Og i øvrigt er Bibob vist i øvrigt det billigste mobilabonnement pt (havde jeg indtil jeg fik firmatlf)... bumbum, er der mere? Kh. Lise - som håber hun en dag bliver rig :S

Anmeld

30. juli 2008

Astrid P

Herhjemme er sparekniven også kommet frem, for vores bil skranter mere og mere og det bliver nok nødvendigt med en anden indenfor kort tid. Men vi har jo bare ikke lige de 100.000 som vi godt ville købe bil for, vi har sgu knap de 2750 som vi nu skal til at betale for vuggestueplads til Smilla... 8(

Men en af de ting vi har ændret er, at jeg nu hver måned hæver 4000 kr. Så laver jeg 4 konvolutter og putter en tusse i hver og skriver ugenummer på. De 1000 kr. skal vi så have til at dække alle vores indkøb i den uge, og bliver der noget tilovers er det jo bare fedt i ugen efter...
På den måde bliver det lidt en sport at handle ordentligt ind, og ikke komme hjem med en masse unødige sager - hvilket jeg er verdensmester i...
Indtil videre kan det godt lade sig gøre, men vi er jo også kun 3, og ikke 5 som jer. Og vi kan stadig købe det meste frugt og grønt og mælk og gryn økologisk, selvom det er en smule dyrere.

KH Astrid som også HADER at være fattig, men som heller ikke rigtig gider knokle for at blive rig... Så hellere være lidt på skideren!

Anmeld

30. juli 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] Men en af de ting vi har ændret er, at jeg nu hver måned hæver 4000 kr. [blå]Så laver jeg 4 konvolutter og putter en tusse i hver og skriver ugenummer på. De 1000 kr. skal vi så have til at dække alle vores indkøb i den uge, og bliver der noget tilovers er det jo bare fedt i ugen efter...[/blå] KH Astrid som også HADER at være fattig, men som heller ikke rigtig gider knokle for at blive rig... Så hellere være lidt på skideren![/citat] Lige et spørgsmål med hensyn til de 1000 om ugen er det incl bleer og div. shampoo'er eller hvad??? Betina

Anmeld

30. juli 2008

Astrid P

[citat][f][småt]Betina1978 (Tinatrold) skriver:[/småt][/f] Lige et spørgsmål med hensyn til de 1000 om ugen er det incl bleer og div. shampoo'er eller hvad??? Betina [/citat] Hej Betina. Yes, det er til alle de dagligvarer vi køber. Mad, drikke, bleer, shampoo, staniol, poser... ALT! Dog ikke sådan noget som diesel og tøj... KH Astrid

Anmeld

30. juli 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Betina1978 (Tinatrold) skriver:[/småt][/f] Lige et spørgsmål med hensyn til de 1000 om ugen er det incl bleer og div. shampoo'er eller hvad??? Betina [/citat] Hej Betina. Yes, det er til alle de dagligvarer vi køber. Mad, drikke, bleer, shampoo, staniol, poser... ALT! Dog ikke sådan noget som diesel og tøj... KH Astrid [/citat] okay, det er fordi jeg overvejer lidt samme system... Så var lige lidt nysgerrig med hvordan i gjorde det... Jeg er dog så heldig at bo så tæt på tyskland at det kan svare sig at at købe shampoo der nede (kører derned ca 1 gang hver 1½. - 2. måned)... Betina

Anmeld

30. juli 2008

Stumpen

[citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Betina1978 (Tinatrold) skriver:[/småt][/f] Lige et spørgsmål med hensyn til de 1000 om ugen er det incl bleer og div. shampoo'er eller hvad??? Betina [/citat] Hej Betina. Yes, det er til alle de dagligvarer vi køber. Mad, drikke, bleer, shampoo, staniol, poser... ALT! Dog ikke sådan noget som diesel og tøj... KH Astrid [/citat] Har luret med i denne tråd, da vi også er på røven -mildt sagt, så sparerådene bliver slugt.. ;) Men vi har så en madpungi stedet for konvelutter, hvor vi putter 2500 i om måneden -til alt (minus tøj og benzin) og det klarer vi sådan nogenlunde og vi er også tre.. (H) Anja.. Qnus Anja..

Anmeld

30. juli 2008

Susan1978

Nu i siger det med Tyskland, da vi var i Berlin opdagede vi til vores overraskelse at mad faktisk er en del billigere.

bare fx en pakke hamborgryg købt i Netto koster 0,99 euro, dvs ca 7,50 dkr og herhjemme hvis det skulle være samme tykkelse.. så koster den desværre hurtig 20 kr...

MAD er bare blevet sååå dyrt.

vi overvejede faktisk om det kunne betale sig at ta en af de der shoppingture og finde nogle af de billige supermarkeder i tyskland også handle ind til en mdr også fylde fryseren op.

jeg er nemli i shok over så dyrt det er blevet.

jeg var i netto igår og skulle have lidt frugt og grønt.. lynhurtig havde handlet for 220 kr.. og det var virkelig kun frugt og grønt og nogle frokost boller.. :-o

Øv..

Men ja Line jeg vil også foreslå alle de billigere supermarkeder også lav en madplan og gerne en med lidt store gryderetter ind i mellem, så der er til 2 dage.
jeg starter altid i aldi, så Netto og tilsidst superbrugsen eller super best og det er virkelig kun det jeg ik kan få de andre steder jeg køber der.

har i den butik der hedder schlecker? der kan man få alle nonfood tingene billigere.. dengang vi havde den købte jeg rigtig meget rengøringsartikler og babymad og shampoo osv.. (men den er desværre lukket nu)

Ja det kunne være fedt at bage en masse brød pg smide i fryseren også gøre som min svigermor, hun pakker det i små pakker, så hun aldrig står med muggent brød, fordi man ik når at spise det.

Jeg synes dælme tit jeg smider noget ud fordi vi ik når at spise det inden udløbsdatoen el lign.

Nå jeg må hellere se at få lukket ned og hentet ungerne.

Susan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.