Jeg skriver ned i et skema i Excel 2 gange om måneden hvad der står på vores målere (el, gas og vand) - på den måde holder vi øje med om det stikker af, eller om det ligger på et lavt/acceptabelt niveau, og vi er forberedte på hvad vi får af regning eller evt. tilbagebetaling.
Og faktisk så synes jeg at vi bruger mindre når vi "holder øje" - måske fordi man er bevidst om at man skal tjekke i næste uge. det er lidt ligesom at gå på vægten en gang om ugen - så tager man måske ikke det ekstra stykke kage da man ved at det vil kunne ses ;)
Jeg har lavet en skema over hver af de tre målere hvor der er et "mål" eller budget, om man vil, for året (herunder mdl. forbrug) - det gør det meget overskueligt.
Ellers ja, handl i Netto, fakta, Aldi - og kig efter tilbud! Og ta' cyklen - det er også sundt ;) Vi står i det samme - udgifterne er højere end indtægterne pt, så vi har næsten droppet at handle i Føtex, Bilka og Superbest, på trods af at det er mine favoritsupermarkeder. herudover køber jeg Simons tøj i H&M, hvor jeg synes man kan få en masse sødt og smart, men hvor det næsten ingenting koster (vi bruger kun en masse penge på sko), han får sjældent nyt legetøj af os (det stakkels barn), ingen nyt tøj til os selv, med mindre vi virkelig trænger eller skal til noget halløj hvor man skal være pæn, jeg køber aldrig en masse spændende frugt og grønt længere, som jeg tidligere har brugt en halv milliard på, cykler for det meste...og derudover så sørger jeg for at fortælle min mor hvad vi virkelig mangler, men ikke har råd til (og vupti - så kommer hun med det)! Og i øvrigt er Bibob vist i øvrigt det billigste mobilabonnement pt (havde jeg indtil jeg fik firmatlf)... bumbum, er der mere?
Kh. Lise - som håber hun en dag bliver rig :S
Anmeld