tvillinger med forskellig fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

Maalene

Ej, hvor sjovt at du lige netop opretter sådan en debat - så
sent som i torsdags spurgte jeg faktisk min chef og en kollega, om det nogensinde skete, at tvillinger blev født på forskellige dage (Vi var inde på noget andet omkring tvillinger, og så slog den tanke mig lige) Hehe...

Kender en del tvillinger, men alle med fødselsdag samme dag

Kan godt se fordelen ved, at de får hver deres dag, men det må nu være ret mærkeligt alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Maalene

sent som i torsdags spurgte jeg faktisk min chef og en kollega, om det nogensinde skete, at tvillinger blev født på forskellige dage (Vi var inde på noget andet omkring tvillinger, og så slog den tanke mig lige) Hehe...

Kan godt se fordelen ved, at de får hver deres dag, men det må nu være ret mærkeligt alligevel

Anmeld

2. oktober 2010

Valle81

Caroline86 skriver:

Hej allesammen!

Bubbibear og jeg sad lige og snakkede om en sjov ting.

I princippet kan tvillinger jo sagtens have forskellig fødselsdag. Én født lidt i midnat og én født lidt over. Endda forskellige år og vi snakkede endda om forskellige årtusinder 31/12 1999 kl.23.58 og 1/1 2000 kl.00.02 f.eks

Men så kom vi alligevel ned på jorden igen og tænkte: Hvor tit sker det mon at tvillinger bliver født så tæt på midnat at de ryger på hver deres side?

Er der mon nogen herinde der kender tvillinger med forskellige fødselsdage?

Knus Caroline som ikke kender nogen

Hejsa:0)

Ja jeg kender et hold. Var kæreste med Jeppe som var den ældste altså født lige før midnat og hans lillebror Per som var født lige efter:0) Tvillinger som storebror og lillebror:0)

Tror der var 5-10 minutter imellem dem:0) Kan ikke præcist huske det - mange år siden:0)

Anmeld

2. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Maalene skriver:

jamen jeg kunne lige mærke at du gerne ville vide det

Anmeld

2. oktober 2010

Malene84

Hvor ville det dog bare gøre alt lidt lettere for os der har tvillinger. haha. Jeg synes det er så synd, at de de skal dele deres fødselsdage med hinanden. Men nu går jeg også meget op i min egen (12 DAGE TIL JEG FYLDER 26... WEEHUUUU...  NÅ, ANYWAY... de lærer det jo nok, og bliver sikkert glade for at deres bedste ven altid er lige ved sin side når lyset er svært at puste

Anmeld

2. oktober 2010

iris-mor

Nogle bekendte har et sæt, der er født med 15 min mellem og på hver sin dato. De fejre hver deres fødselsdag. Men det lyder underligt når der snakkes om det, fordi tvillinger inde i folks hoveder jo er født samme dag.

- Men lidt vildt hvis de er fra hver sit årstal, selvom det jo også kan lade sig gøre

Anmeld

2. oktober 2010

twinboys

Malene84 skriver:

Hvor ville det dog bare gøre alt lidt lettere for os der har tvillinger. haha. Jeg synes det er så synd, at de de skal dele deres fødselsdage med hinanden. Men nu går jeg også meget op i min egen (12 DAGE TIL JEG FYLDER 26... WEEHUUUU...  NÅ, ANYWAY... de lærer det jo nok, og bliver sikkert glade for at deres bedste ven altid er lige ved sin side når lyset er svært at puste

Uhhhh hvor jeg blev ked af det første gang vi holdte fødselsdag for drengene.. Folk valgte at synge :

Idag er det Oliver og Alexander´s fødselsdag,
hurra hurra hurra
De sikkert sig en gave får, s
om de har ønsket sig i år
og dejlig chokolade med kager til.

2.
Hvor smiler de, hvor er de glad,
hurra hurra hurra
Men denne dag er også rar,
for hjemme venter mor og far
med dejlig chokolade og kager til.

3.
Og når de hjem fra dagplejen går,
hurra hurra hurra
Så skal de hjem og holde fest
og hvem der kommer med som gæst
får dejlig chokolade og kager til.

4.
Til slut vi råber højt i kor,
hurra hurra hurra
Gid Oliver og Alexander længe leve må
og deres ønsker opfyldt få

Så sagde jeg at det synes jeg ikke jeg ville være med til, hvorfor skulle de deles om en sang... Niks og ja idag synger vi først for Oliver og så for Alexander...

Ja og så spørger i sikkert hvorfor så Oliver først hver gang... jo for han kom først ud af mavsen...

Majbritt

Anmeld

2. oktober 2010

Malene84

twinboys skriver:

Uhhhh hvor jeg blev ked af det første gang vi holdte fødselsdag for drengene.. Folk valgte at synge :

Idag er det Oliver og Alexander´s fødselsdag,
hurra hurra hurra
De sikkert sig en gave får, s
om de har ønsket sig i år

2.
Hvor smiler de, hvor er de glad,
hurra hurra hurra
Men denne dag er også rar,
for hjemme venter mor og far
med dejlig chokolade og kager til.

3.
Og når de hjem fra dagplejen går,
hurra hurra hurra
Så skal de hjem og holde fest
og hvem der kommer med som gæst
får dejlig chokolade og kager til.

4.
Til slut vi råber højt i kor,
hurra hurra hurra
Gid Oliver og Alexander længe leve må
og deres ønsker opfyldt få

Så sagde jeg at det synes jeg ikke jeg ville være med til, hvorfor skulle de deles om en sang... Niks og ja idag synger vi først for Oliver og så for Alexander...

Ja og så spørger i sikkert hvorfor så Oliver først hver gang... jo for han kom først ud af mavsen...

Majbritt

ej men det er præcis den tanke jeg sidder med, søde  Vores skal også have hver deres sang, kage, lys, gave, osv  det er vi startet med alllerede nu til barnedåben. hehe... altså det med kagen og gaverne.

Anmeld

2. oktober 2010

Loa

Min eks og hans tvillinger søster er født lige på hver deres side af midnat.... så hun havde fødselsdag den 6 og han den 5 det syntes jeg var lidt skægt....

Anmeld

2. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Loa skriver:

Min eks og hans tvillinger søster er født lige på hver deres side af midnat.... så hun havde fødselsdag den 6 og han den 5 det syntes jeg var lidt skægt....

det er mega sjovt!

Jeg er vildt overrasket over at så mange herinde kender nogen der har det sådan! Fedt!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.