Fødsel ?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

NoName

Jeg nåede ikke at få noget andet end iltmasken... Jeg havde lige spurgt efter akupunktur da jeg fik pressetrang, så det blev ikke til noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Gustavsmor

Jeg fik ingen bedøvelse ved mine to fødsler, det kunne jeg heller ikke nå, da jeg fødte første gang på 4 timer og anden gang på 55 min....

Anmeld

2. oktober 2010

sarahb

Maggieh skriver:

jaa, er begyndt og tænke meget over fødsel ..

det fordi der hvor jeg ''skal'' føde er det eneste ''smertestillende'' lattergas og intet andet og det bekymrer mig lidt, ikke fordi jeg har bestemt mig til noget andet men hvad nu hvis det bliver så forfærdeligt at jeg bare må få epidural eller noget andet, så er muligheden der jo ikke engang? det hospital ligger ca. 5 min fra mit hus og det andet ca. 1-2 timer fra ..

Hvad ville i ha gjort, tror i jeg godt kan klare det med kun lattergas?

hvad fik i da i fødte??

jeg fik først lattergas, det duede ikke til en fis, andet end jeg sugede så hårdt at jeg blev svimmel, men smerter tog det sgu ikk.
Så fik jeg salvands insprøjtninger, NEJ NEJ NEJ, det er forfærdeligt... OG de hjalp ikke. Så kom epiduralen og den gjorde underværker, og den eneste grund til jeg kunne klare det, efter 16 timer med veer. Så havde jeg brug for at slappe af inden jeg skulle føde.
Jeg ville vælge det andet hospital..

Anmeld

2. oktober 2010

Silas&Mille

Personligt ville jeg vælge det sygehus  der ligger 1-2 timer væk.
Jeg har nemlig ikke den store tiltro til mig selv, da min smerteterskel (staves?) er ret lav så jeg VIL have den bedøvelse i ryggen. Skal da også til samtale på sygehuset når jeg er i uge 32 eller 33 så vi lige kan snakke med narkoselægen

Det lyder måske lidt pivet, men jeg vil hellere være 'til stede' end være besvimet af smerte 

Anmeld

2. oktober 2010

Koen.

Det kommer an på personen om man har brug for andet smertestillende Selv fik jeg intet smertestillende og min fødsel varede fra først ve til hun var ude 52 timer, men syntes ikke det var SÅ slemt.. Men er du utryg ville jeg klart vælge det andet hospital da det er vigtigt du er tryg

Tanja

Anmeld

2. oktober 2010

B&J

Jeg kunne heller ikke undvære min epdural overhovede for mine venner hoppede oven i hinanden i 16 timer og ikke en pause og den ep. gjorde jeg fik 2 timer hvile

men håber for dig du får en dejlig og nem fødsel men det ved man aldrig

Anmeld

2. oktober 2010

misslea

Altså... jeg har termin her på mandag, og tænker også en del over fødslen!!! Er SLET ikke bange overhovedet... men glæder mig tvært imod siiindsygt meget!!

Jeg gåber da, at jeg kan komme igennem uden epi'en, og der skal meget til, før jeg vil be' om den!!! Men jeg vil sige det sådan, at jeg er glad og tryg ved, at muligheden er der, hvis fødslen trækker ud eller lillepigen eksempelvis ligger skævt i bækkenet osv!!

Så jeg tror, at jeg ville vælge det sygehus, hvor der er mulighed for andet bedøvelse end blot lattergas...

Anmeld

2. oktober 2010

CarinaSB

Jeg fik ingen smertestillende .. Eller jo 2 panodil som jeg gav manden da han havde hovede pine .. (så sød jeg var med veer og det hele) Men jeg fik ve-drop da mine veer gik i stå ... og fik ilt da jeg skulle presse ... 

Anmeld

2. oktober 2010

Magsen

lotchen skriver:

Det var ikke for at skræmme dig! Kan godt se, nu hvor jeg læser det igen, at det nærmest var en reklame for prævention

Er der mulighed for at blive fragtet til det andet sygehus inden for en rimelig tidsramme, hvis du skulle få brug for andet end lattergas?? For så er det jo næsten de samme betingelser som at føde hjemme - der tager man jo den lidt mere positive vinkel på det og går ud fra, at man ikke får brug for smertestillende - men har sygehuset som backup in case of

haha ja måske lidt :p ..

hmm, det har jeg faktisk ikke tænkt over .. det må jeg lige forhøre mig om til næste jm besøg

tak for hjælpen

Anmeld

2. oktober 2010

CamillaT89

Jeg ville vælge det andet hospital. Jeg skulle ha' født hjemme, men han kom skævt ned i bækkenet, så udvidningsprocessen gik i stå der, så jeg blev kørt på hospitalet. Jeg ved ikke, hvad jeg havde gjort, hvis jeg ikke havde fået lagt epidural. Havde haft veer i 36 timer. Jeg endte så i kejsersnit. Men du skal bare ha' i tankerne, at sådan kan en fødsel også forløbe, og så er det altså surt ikke at kunne blive smertedækket. Jeg kunne ikke holde lattergassen ud, fordi jeg blev svimmel og helt rundt på gulvet.

Pøj pøj med forestående fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.