En typisk 14-årig pige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

Pige2009

eirene skriver:

Præcis. Men tror nu også det med pengene er stoppet... Kan jo ikke vide hvad hun gør i morgen..

Nej. Men som de andre siger, ville jeg ikke være bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

eirene

Znuzke skriver:

Når jeg kigger på pigerne i drengenes klasser, så er der utroligt stor forskel på dem. Der er mange "bimbos", men der er også mange som stadig bare er store piger, som ikke virker synderligt interesseret i fyre, make-up og fester.

Vi har en dreng som snart bliver 16, og han er først nu begyndt at gide at gå til fest, men han gider overhovedet ikke at drikke - det siger ham ikke noget, så vil han hellere hjem. Og når jeg ser på hans klassekammerater, så kommer de slæbende med øl-kasser fredag eftermiddag - de er virkelig forskellige i den alder. Og de ser kun 3 ting i fjernsynet - sport, Voice-tv og Hannah Montana...

Vores kan heller ikke helt lade sodavand og slik være i fred. De har også stjålet lidt penge, men det har vi fået sat en stopper for. Jeg tror ikke de opfatter det som at stjæle når det bare er slik og sodavand fra mor og far - men det er det jo!

Jeg synes ikke hun lyder så usædvanlig, men med de uvorne unger vi har herhjemme, så er jeg måske heller ikke den bedste til at bedømme det...

Jeg fandt lige denne frem igen, fordi hun nu har taget penge fra sin lillebror. Og du skrev at det med pengene havde I fået sat en stopper for, men hvordan? Jeg har skældt og grædt og tryglet. Men synes bare det preller af.

Hun har her til aften selv fået lov til at fortælle ham at det var hende der tog pengene. Jeg håber det har gjort indtryk på hende.

Men jeg var i gang med at undersøge opdragelsesanstalt.. Ærgerligt den slags ikke findes mere..

Anmeld

3. februar 2011

ekzunz

eirene skriver:

Jeg fandt lige denne frem igen, fordi hun nu har taget penge fra sin lillebror. Og du skrev at det med pengene havde I fået sat en stopper for, men hvordan? Jeg har skældt og grædt og tryglet. Men synes bare det preller af.

Hun har her til aften selv fået lov til at fortælle ham at det var hende der tog pengene. Jeg håber det har gjort indtryk på hende.

Men jeg var i gang med at undersøge opdragelsesanstalt.. Ærgerligt den slags ikke findes mere..

Ja, nogen gange kunne jeg sgu også godt bruge en opdragelsesanstalt - vi har lige været til skole/hjem på gymnasiet for første gang - der var så én som ikke har afleveret en eneste matematikopgave, næsten ingen stile osv osv..... Vi har bare stolet for meget på ham når han fortalte at alt var ok - men kontrol er åbenbart bedre.....

Jeg er ked af at høre hun har stjålet. Vi har også en som har stjålet storebrors sparegris - og givet vennerne pizza for pengene. Altså vi skældte ud - ret meget faktisk. Det vil vi simpelthen ikke acceptere. Og så har vi også fjernet alt hvad der hedder kontanter fra hjemmet.... Det er jo ikke en holdbar løsning, men jeg ved faktisk ikke helt hvad man ellers kan gøre. Sandheden er at de mindste's sparegrise ligger i min strømpeskuffe, for jeg gider ikke at der pludselig mangler penge. Så hellere undgå at friste dem. Men ham som stjal er begyndt at tjene sine egne penge, så jeg tror faktisk ikke han vil gøre det igen, nu er det nok bare vane.

Jeg synes det er SÅÅÅÅ frustrerende. Jeg sidder og tænker hvad det er vi har gjort galt. Hvornår er det vi har givet udtryk for at det er ok? Hvad skulle vi have gjort anderledes....

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

eirene skriver:

Vi har igen haft en diskussion om min 14-årige datter. Vi er ikke helt enige om hvor hun ligger henne i forhold til andre 14-årige piger.

Hun er sød og rar og elsker at hjælpe andre mennesker. Det vigtigste for hende er hendes familie. Hun er god til at tage sig af lillebror på knap 4.

Men hun lyver, stjæler (lidt penge, sodavand, slik og chips hjemme, har endnu ikke oplevet det er andre steder end hjemme) hun kan ikke komme op om morgnen og så ligner hendes værelse et bombekrater. Hun ser tegnefilm så meget hun kan komme til det. Børnetegnefilm ofte sammen med lillebror. Men kan også godt finde på at se voksen eller teenage-film. Hun har kun 2 gode veninder, hvoraf den ene er meget stille og ikke tør foretage sig ret meget. Den anden er til gengæld en rappenskralde som flere gange har været i klammeri med lærerne.

I dag så jeg nogle piger og drenge fra hendes klasse mødes på det lokale pizzaria og bare hygge. Det oplever jeg aldrig Julie gør.  Hun er blevet drillet en del og passer slet ikke sammen med de andre i den klasse. Umiddelbart er min holdning at de andre piger er bimbos...  og det er Julie heldigvis ikke. Men spørgsmålet er så er hun en "normal" 14-årig pige eller er det umodent at sidde og se tegnefilm og ikke gå på pizzaria med dem fra klassen?

PS. Hun skal forhåbentlig på efterskole til næste år, det håber jeg kommer til at ændre en hel del.

Din pige er som de fleste teens i den alder..mine piger har heller aldrig været til at sidde og fnise med de fleste andre på pizzariaet, og det har jeg ved Gud heller ikke selv.
Helt ærligt, så syntes jeg at de fleste på min egen alder den gang var møg irriterende og nogle barnlige fjolser, og det samme ved jeg, at mine piger syntes om deres skolekammerater.
De syntes det var langt hyggeligere at være derhjemme med en enkelt veninde, se tegnefilm, tudefilm og alt det andet.

At hun svinger fra glad til ked er helt normalt..den ene time er de helt oppe og ringe, og den næste er de nede i kulkælderen.
Lyveriet og rapseriet må tages i opløbet, og det lader også til, at I har fint styr på det.

Vedr. efterskole er det ikke altid lykken, så I skal være helt sikker på OM det nu også vil være godt for jeres.
Hvis man af natur er et lidt privat menneske, så skal I i hverttilfælde sikre jer, at hun har eget værelse ellers bliver hun kvalt, hvis hun ikke har sin egen dør at lukke.
Efterskoler kan være udmærkede, især hvis man af natur er social, men bestemt ikke som et mindre socialt.
Min den ældste prøvede det, og kom hjem efter en uge. Hun kunne ikke holde ud at skulle dele værelse med en anden, og brød sig heller ikke om at være der generelt.
At så skolen gjorde alt for at overtale hende til at blive, og forsøgte at presse os til at tvinge hende, er en helt anden sag, for "hun er så moden og ansvarsbevidst og et rigtigt pluds at have imellem de andre", ja det skulle min datter bare ikke bruges til.

Så vær sikker på at det er den rigtige vej for hende, og ellers...ja som mangeårig lærer kan jeg sige, at hun lyder som en helt normal teen, og det må du godt hilse din mand og sige fra mig også

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

Skouboe

På mig lyder hun som en ganske normal 14 årig... nu har jeg ikke selv nogen herhjemme at sammenligne med - lige bortset fra min teenager på 2 - men efter hvad jeg selv kan huske fra den tid, ville jeg ikke være så bekymret.

Jeg tror det vil være godt til hende at komme på efterskole, og gerne en der ikke ligger lige om hjørnet - det betød ihvertfald rigtigt meget for mig.

Anmeld

3. februar 2011

Ranarupta

eirene skriver:

Åh, hvor er det bare en ærgerlig situation!
Altså at hun nu har været i lillebrors penge...

Uden at vide, hvordan hendes forhold er til tv, mobil, computer osv., så tror jeg, at jeg ville tage hendes privilegier fra hende i en periode og evt sætte skarpe tidspunkter for, hvornår hun skal være hjemme fra fx skole.
Altså vise hende, at der er konsekvenser udover opsang og vrede forældre.
Har I fortalt hende, hvilke følelser det vækker I jer, udover vrede?

Anmeld

3. februar 2011

Lillefe

Syntes hun lyder som en hel normal teenager.. mange bliver drillet osv osv. det du beskriver der.. lyder egentligt meget som mig selv da jeg var teenager.. og jeg har klaret mig udmærket.. jeg har endda haft få værre veninder end dem du beskriver..

ps. lige indtil du siger det med pengene som var lillebrorens.. ville aldrig have stjålet noget fra mine søskende.. slik og den slags.. lyder som noget helt normalt teenage agtigt...

Anmeld

3. februar 2011

Lillefe

ud over det får hun lommepenge osv? jeg tænker det der kunen være en mulighed var at tage dem fra hende, (nu ved jeg ikke hvor mange penge det drejer sig om) men indtil hun har betalt sin gæld...

Anmeld

3. februar 2011

millesofie

eirene skriver:

Vi har igen haft en diskussion om min 14-årige datter. Vi er ikke helt enige om hvor hun ligger henne i forhold til andre 14-årige piger.

Hun er sød og rar og elsker at hjælpe andre mennesker. Det vigtigste for hende er hendes familie. Hun er god til at tage sig af lillebror på knap 4.

Men hun lyver, stjæler (lidt penge, sodavand, slik og chips hjemme, har endnu ikke oplevet det er andre steder end hjemme) hun kan ikke komme op om morgnen og så ligner hendes værelse et bombekrater. Hun ser tegnefilm så meget hun kan komme til det. Børnetegnefilm ofte sammen med lillebror. Men kan også godt finde på at se voksen eller teenage-film. Hun har kun 2 gode veninder, hvoraf den ene er meget stille og ikke tør foretage sig ret meget. Den anden er til gengæld en rappenskralde som flere gange har været i klammeri med lærerne.

I dag så jeg nogle piger og drenge fra hendes klasse mødes på det lokale pizzaria og bare hygge. Det oplever jeg aldrig Julie gør.  Hun er blevet drillet en del og passer slet ikke sammen med de andre i den klasse. Umiddelbart er min holdning at de andre piger er bimbos...  og det er Julie heldigvis ikke. Men spørgsmålet er så er hun en "normal" 14-årig pige eller er det umodent at sidde og se tegnefilm og ikke gå på pizzaria med dem fra klassen?

PS. Hun skal forhåbentlig på efterskole til næste år, det håber jeg kommer til at ændre en hel del.

jeg legede med dukker til jeg var 12 så jeg så også tegnefilm da jeg var 14 og passede alle de unger jeg kunne

mit værelse lignede noget man ikke har lyst til at beskrive og ja jeg stjal en 20 her og der

men jeg var ingen rod og jeg havde kun et par veninder, gad ikke de andre

efter min mening er din datter helt normal

Anmeld

4. februar 2011

Alberts/

altså jeg havde også meget svært ved at komme op om morgen, dette giver desværre bagslag idag med hensyn til min lærdom i skolen

og jeg så tons vis af tegnefilm unge serier sagde mig intet, og ser det stadig lidt men mere fordi tv'et kører når albert hygger så der er lidt "larm"

men min svoger på snart 30 ser også stadig meget tegnefilm,

lyder ikke som om hun er vitterlig meget bagefter(;

lyder bare som en typisk teenager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.