En typisk 14-årig pige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

eirene

henh01 skriver:

jeg kan huske da jeg var barn var der også en der løi og det var bestemt en man holdte sig fra fordi de havde en dårlig indflydelse. Måske man skal tale med en børne/unge psyk og få redskaber til at adskille fantasi fra virkelighed og eller lære hvordan man er sammen med andre på en god måde uden løgne?

At I ikke har nogen penge liggende og dermed mener i har løst problemet??? -Der ligger med garanti meget mere til grund for den handling.

Nu ved jeg jo ikke om hun lyver over for dem fra hendes klasse. Og min opfattelse er at i den klasse er det normalt at man fortæller en løgn, både overfor lærere og de andre elever. Så tror nu ikke det er derfor hun bliver mobbet.

Hun har en meget stor sukkertrang, som vi prøver på at styre lidt nu. Alt hvad hun får af penge mellem hænderne bliver brugt på slik og chips. Derfor har jeg prøvet både at lade hende have penge og begrænse hendes lommepenge uden at det har gjort den store forskel. De penge hun tog fra os (ca 300 kr.) brugte hun på slik. Så jeg tror det er derfor hun tog de penge. Og blev nok inspireret af en fra hendes klasse der gjorde det samme. Jeg tror ikke hun har taget penge fra os siden. Nu er det mere sodavand og alt hvad hun kan finde af guf i vores gemmer. Og jeg tillægger det en stor del hendes sukkertrang.

Jeg har snakket med skolelægen om hende som ikke mener hun er unormal i forhold til hendes jævnaldrende.

Tak for dine svar. De udfordrer mig lidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

JVIHJSH

Jeg synes hun lyder som en "Ganske almindelig 14-årig"... Hvis der da er den slags Jeg synes ikke at det gør hende umoden at se tegnefilm! Jeg elsker selv idag at se tegnefilm både "Børne" tegnefilmene og voksentegnefilmene. Og Anime for den sags skyld. Desuden så lyver alle teenagere. (Roughly) og jeg tror også det er meget sundt. De er jo hormonfyldte og det påvirker meget den del af hjernen der kan forstå sammenhænget mellem handling og konsekvens. Det er jo overgangen til at blive voksen så det er kun klart at hun er forvirret og forsøger at finde sin plads.

Med hensyn til vennerne så synes jeg det er MEGET sundere at have få venner som hun kan stole på og omvendt, en mange "Groupies".. Veninder som sladrer om dig minuttet du går udenfor døren.

Sådan som du forklarer det lyder det ikke til at noget af det er overdrevent og så længe det ikke er hele tiden hun lyver så må man jo bare tage det som det kommer og fange hende i det

Anmeld

29. september 2010

eirene

Zafir skriver:

Altså - det er jo også en konstant tæppebombning af hormoner hun er udsat for. Jeg khar jo lige prøvet det igen... Det er fuldstændig som at være gravid, bare i 4-6 år, i stedetfor 9 mrd...

Samtidig bor man sammen med folk, som man elsker, men man bare er fuldstændig sikker på IKKE ved, hvordan man har det...

Men!!! - Naturligvis, skal hun vide der er grænser og man ikke lyver og stjæler osv... Men det er svært!

Ja det er sgu svært. fordi det ene øjeblik er vi jo bedste venner og bliver betroet alt muligt og det næste øjeblik er jeg jo gaaaammel og så kommer det ikke mig ved...

Jeg ved jo godt med de hormoner og prøver at få Jan til at forstå at når hun ikke gør de forskellige ting som hun skal huske hver dag (såsom at børste tænder, trække gardiner fra og tømme tasker efter skole) så er det ikke fordi hun ikke vil, hun kan bare ikke...

Anmeld

29. september 2010

eirene

Znuzke skriver:

Når jeg kigger på pigerne i drengenes klasser, så er der utroligt stor forskel på dem. Der er mange "bimbos", men der er også mange som stadig bare er store piger, som ikke virker synderligt interesseret i fyre, make-up og fester.

Vi har en dreng som snart bliver 16, og han er først nu begyndt at gide at gå til fest, men han gider overhovedet ikke at drikke - det siger ham ikke noget, så vil han hellere hjem. Og når jeg ser på hans klassekammerater, så kommer de slæbende med øl-kasser fredag eftermiddag - de er virkelig forskellige i den alder. Og de ser kun 3 ting i fjernsynet - sport, Voice-tv og Hannah Montana...

Vores kan heller ikke helt lade sodavand og slik være i fred. De har også stjålet lidt penge, men det har vi fået sat en stopper for. Jeg tror ikke de opfatter det som at stjæle når det bare er slik og sodavand fra mor og far - men det er det jo!

Jeg synes ikke hun lyder så usædvanlig, men med de uvorne unger vi har herhjemme, så er jeg måske heller ikke den bedste til at bedømme det...

Tak det var lige præcis det jeg ville høre. Alt er heeeelt normalt.. altså.. efter vores standard.

Det afhænger jo også meget af den fortid man har med sig. Jeg var det store mobbeoffer og havde ikke nogen særlige veninder før jeg kom i 10. Min mand var den populære som sang i band og havde mange kærester og gik i byen hver weekend. Og så er det altså svært at bedømme hvor hun ligger henne.

Anmeld

29. september 2010

eirene

JVIHJSH skriver:

Jeg synes hun lyder som en "Ganske almindelig 14-årig"... Hvis der da er den slags Jeg synes ikke at det gør hende umoden at se tegnefilm! Jeg elsker selv idag at se tegnefilm både "Børne" tegnefilmene og voksentegnefilmene. Og Anime for den sags skyld. Desuden så lyver alle teenagere. (Roughly) og jeg tror også det er meget sundt. De er jo hormonfyldte og det påvirker meget den del af hjernen der kan forstå sammenhænget mellem handling og konsekvens. Det er jo overgangen til at blive voksen så det er kun klart at hun er forvirret og forsøger at finde sin plads.

Med hensyn til vennerne så synes jeg det er MEGET sundere at have få venner som hun kan stole på og omvendt, en mange "Groupies".. Veninder som sladrer om dig minuttet du går udenfor døren.

Sådan som du forklarer det lyder det ikke til at noget af det er overdrevent og så længe det ikke er hele tiden hun lyver så må man jo bare tage det som det kommer og fange hende i det

Jeg er meget mere rolig efter jeg har hørt jeres svar. Der har lige været et selvmord i 9. klasse på vores skole, så er man mere opmærksom på hvordan ens eget barn har det. Og jeg tror også generelt hun har det godt, når man tænker på det hormonrally der foregår.

Anmeld

29. september 2010

JVIHJSH

eirene skriver:

Jeg er meget mere rolig efter jeg har hørt jeres svar. Der har lige været et selvmord i 9. klasse på vores skole, så er man mere opmærksom på hvordan ens eget barn har det. Og jeg tror også generelt hun har det godt, når man tænker på det hormonrally der foregår.

Ja det lyder jo heller ikke særlig rart Så er det klart man er lidt mere oppe på dupperne når det gælder ens egen jævnaldrene.

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

Jeg synes da hun er helt normal Da jeg var 14 år gad jeg ikke med de andre til fest osv. men ville hellere være hjemme og læse eller dyrke sport. Jeg havde også kun få venner i mine teenageår, men det ændrede sig hurtigt.
Dog ville jeg være OBS på rapseriet, hvis jeg var dig

Anmeld

29. september 2010

eirene

Baagøe skriver:

Jeg synes da hun er helt normal Da jeg var 14 år gad jeg ikke med de andre til fest osv. men ville hellere være hjemme og læse eller dyrke sport. Jeg havde også kun få venner i mine teenageår, men det ændrede sig hurtigt.
Dog ville jeg være OBS på rapseriet, hvis jeg var dig

Som Znuzke skrev "Vores kan heller ikke helt lade sodavand og slik være i fred. De har også stjålet lidt penge, men det har vi fået sat en stopper for. Jeg tror ikke de opfatter det som at stjæle når det bare er slik og sodavand fra mor og far - men det er det jo!"

Vi er opmærksom på det og påtaler det når vi opdager det. Så tror nok det skal gå i sig selv på et tidspunkt. Så længe hun ikke gør det i butikker eller hos nogle andre er jeg heller ikke så nervøs.

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

eirene skriver:

Som Znuzke skrev "Vores kan heller ikke helt lade sodavand og slik være i fred. De har også stjålet lidt penge, men det har vi fået sat en stopper for. Jeg tror ikke de opfatter det som at stjæle når det bare er slik og sodavand fra mor og far - men det er det jo!"

Vi er opmærksom på det og påtaler det når vi opdager det. Så tror nok det skal gå i sig selv på et tidspunkt. Så længe hun ikke gør det i butikker eller hos nogle andre er jeg heller ikke så nervøs.

Det tror jeg også de fleste unge gør. Jeg tog da også af og til slik i skabet, og jeg betragtede det absolut ikke som tyveri, da det jo var familiens Penge har jeg dog aldrig stjålet...

Anmeld

29. september 2010

eirene

Baagøe skriver:

Det tror jeg også de fleste unge gør. Jeg tog da også af og til slik i skabet, og jeg betragtede det absolut ikke som tyveri, da det jo var familiens Penge har jeg dog aldrig stjålet...

Præcis. Men tror nu også det med pengene er stoppet... Kan jo ikke vide hvad hun gør i morgen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.