henh01 skriver:
jeg kan huske da jeg var barn var der også en der løi og det var bestemt en man holdte sig fra fordi de havde en dårlig indflydelse. Måske man skal tale med en børne/unge psyk og få redskaber til at adskille fantasi fra virkelighed og eller lære hvordan man er sammen med andre på en god måde uden løgne?
At I ikke har nogen penge liggende og dermed mener i har løst problemet??? -Der ligger med garanti meget mere til grund for den handling.
Nu ved jeg jo ikke om hun lyver over for dem fra hendes klasse. Og min opfattelse er at i den klasse er det normalt at man fortæller en løgn, både overfor lærere og de andre elever. Så tror nu ikke det er derfor hun bliver mobbet.
Hun har en meget stor sukkertrang, som vi prøver på at styre lidt nu. Alt hvad hun får af penge mellem hænderne bliver brugt på slik og chips. Derfor har jeg prøvet både at lade hende have penge og begrænse hendes lommepenge uden at det har gjort den store forskel. De penge hun tog fra os (ca 300 kr.) brugte hun på slik. Så jeg tror det er derfor hun tog de penge. Og blev nok inspireret af en fra hendes klasse der gjorde det samme. Jeg tror ikke hun har taget penge fra os siden. Nu er det mere sodavand og alt hvad hun kan finde af guf i vores gemmer. Og jeg tillægger det en stor del hendes sukkertrang.
Jeg har snakket med skolelægen om hende som ikke mener hun er unormal i forhold til hendes jævnaldrende.
Tak for dine svar. De udfordrer mig lidt.. 
Anmeld