Jeg bliver altså nødt til at høre, om jeres børn også opfører sig sådan, eller det kun er mig, der har nogle "møgunger".
Nanna er simpelthen storslem for tiden. Selvfølgelig har hun også øjeblikke, hvor hun er sød og dejlig og kærlig, men når der er konflikter bliver hun helt på tværs. 1: Hun vil bare ikke gøre, som der bliver sagt. SUK. Hun er helt modsat. Enten skriger hun og går helt i selvsving, eller også gør hun alligevel det, jeg har bedt hende om IKKE at gøre. Ofte med et lille smil på læben og skulen over til mig for at tjekke, at jeg nu ser hende gøre det, og hun bliver ved og ved - tilsidst skal hun fx bare lige røre med en finger for at være på tværs. 2: Hun bliver så hurtigt hidsig. Fx hvis jeg ikke lige forstår hende med det samme, eller der er noget hun ikke kan eller må. En situation kan være, at hun gerne vil se noget bestemt i fjernsynet, men hun siger det forkert fx Abefjernsyn. Når vi spørger om hun vil se Peter Pedal, brøler hun bare "Jeg vil se Abefjernsyn!!!", også selvom det ER Peter Pedal, og det bliver hun ved med mens hun hyler. Hun er slet ikke til at snakke med

Signe gør ofte heller ikke, hvad vi beder hende om, men hun er knap så provokerende som Nanna. Hun er så utroligt pylret ofte og snakker med sådan en pivende musestemme, så vi ikke kan forstå, hvad hun siger. Og så græder hun. Hun kan græde hele aftensmaden igennem og først begynde at spise, når vi andre er færdige.
Jeg synes tit, de skændes og slår hinanden. Alle 3. Hele tiden kommer de grædende og siger, at den og den har slået, men de er lige gode om det. Er det "jeg vil have min vilje, ellers bliver jeg flintrende tosset periode?"
For dem, der har større børn, så synes jeg også Sebastian er lidt af en prøvelse for tiden. Han vil heller ikke høre efter. Er hundrede år om at gøre det vi beder ham om fx sluk fjernsynet og kom ned og spis, eller tag strømper på osv. Hvis det mindste går ham imod bryder han tit ud i gråd og virker enten meget hidsig/sur eller meget forurettet. Er det normalt at en 6 årig bliver så pylret?
Jeg ved, at det kan være alderen, lillesøster, skolestart osv, men jeg ved også, at det er vores ageren, der former dem, og jeg er så bange for at "skabe" nogle børn, der ikke fungerer sammen med de andre børn, ikke er vellidte, ingen venner har... Så alle kommentarer og gode råd er velkomne. Måske er der nogle ting, vi skal lave om på. Jeg synes i hvert fald ikke altid her er rart at være

Ter jeres børn sig også sådan? Og hvordan takler I det?
- Line