brystbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mor-til-vanessa skriver:

yes men næste gang ved jeg med det samme hvad det er.

ja, det er rigtigt nok! så kan du reagere med det samme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Moderator

A. skriver:

ja det kan godt være

det burde du da, søde!!!!

Anmeld

28. september 2010

A.

Caroline86 skriver:

det burde du da, søde!!!!

min sp kommer engang i december måske så kan jeg nævne det for hende for vil virkelig amme nr 2

Anmeld

28. september 2010

Moderator

A. skriver:

min sp kommer engang i december måske så kan jeg nævne det for hende for vil virkelig amme nr 2

ja, gør det... for det sidder jo netop dybt i én hvis man gerne vil amme, så det er vigtigt du får talt om det så du ikke sætter unødvendige forhindringer for dig selv med nr.2

Anmeld

28. september 2010

baby2010

Jeg havde brystbetændelse 2 gange. Begge krævede antibiotika og kom om natten - vagtlæge og det hele - gab! Jeg fik også svamp både udvendig og indvendigt i brysterne, jeg græd af smerte hver gang jeg ammede i meget lang tid. Jeg havde sår på brystvorterne frem til Alfred var 3 måneder. Først dér blev jeg helt rask - havde også en masse andre sygdomme undervejs fx blærebetændelse osv. Alfred havde kolik og skreg mange timer i døgnet, så det var faktisk en helt igennem forfærdelig tid!

Det kan jeg først indrømme nu - at jeg ikke havde det godt. Tænk at presset om at være en "lykkelig mor" er så stort, at jeg først nu kan skrive her, at jeg var i helvede de første 3 måneder!! Utroligt...

Men i dag er jeg en lykkelig storammende kvinde! Jeg nyder min søn og livet på barsel. Jeg vandt over sygdommene og mit ammeforløb er en kæmpe succes med en søn på 7 måneder og 11 kilo!

Jeg har lige meldt mig som frivillig ammerådgiver, fordi jeg gerne vil hjælpe andre, som har problemer med amning. På den måde kan jeg bruge mine erfaringer til noget positivt og vende det hele til noget godt...

Puha det blev lidt langt, men det ligger mig meget på sinde 

Julie

Anmeld

28. september 2010

SussieThyssen

Caroline86 skriver:

Hej tøser.

Jeg kom pludselig til at tænke på hvor mange der mon har haft brystbetændelse og hvornår i ammeforløbet I har fået det.

Jeg har ikke haft det. HELDIGVIS! og gør alt hvad jeg kan for ikke at få det. Jeg leder også gevaldigt efter mine uldindlæg så jeg kan få dem i igen, men de har vist forputtet sig lidt i flytningen. Så nu må jeg nøjes med bomuld indtil de er fundet..

Men fortæl fortæl!

Ja jeg har...med den første, efter 3 uger, og det fik al mælk til at stoppe helt.
Nå jeg havde nu næsten heller intet til hende, men jeg ville da godt have ammet bare lidt længere.

Kors hvor var det smertefuldt.
Jeg havde ellers passet så godt på med varme og alt. Min gamle svigermoder havde skam strikket nogle bløde uldne toptrøjer, jeg kunne have på uden på undertrøjen, men det hjalp nada.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

Jeg har været så heldig at være forskånet for brystbetændelse, og jeg har ikke gjort noget for at forebygge

Anmeld

28. september 2010

Ranarupta

Nej, heldigvis ikke! 

Og hvad gør man så med amningen?

Anmeld

29. september 2010

Moderator

Ranarupta skriver:

Nej, heldigvis ikke! 

Og hvad gør man så med amningen?

jamen der er jo mange der fortsætter maningen trods mega smerter... andre malker ud så barnet ikke får alt for meget bet. med og andre igen er nødt til at stoppe helt med amningen

Anmeld

29. september 2010

Valle81

Jeg havde da eg var stoppet med at amme Anton - fik ammestop piller og 10 dage efter jeg havde fået de piller fik jeg det pludselig - i så stor en grad at jeg røg på skarm penicillinkur og vagtlægen lige var ved at indlægge mig - var derinde en lørdag og hvis der ikke var bedring mandag skulle jeg indlægges - men der kom fremgang  - men det tog over 1 uge før det helt var væk. Det var så klamt - der kom seriøst grønligt snot ud af brystet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.