Hvor lang tids barsel under uddannelsen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2010

Angelspot

Maja88 skriver:

ja men som jeg nævner så er der simpelthen så lidt undervisning at det ikke ville være meget den lille skal i dagpleje. jeg er måske i skole gennemsnitligt 2 gange ugentligt. er virkelig virkelig lidt undervisning.Men prøv dog at snakke med de 2 som lige er kommet tilbage hvordan de vil have det med det. altså er ikke med men du vil da få ekstra su fra august til februar. eller hvornår ska du føde

Jeg har termin 20. februar, så har barsel fra 1. februar. Så de 12 ekstra klip rækker til seks mdr dobbeltklip eller 12 mdrs enkeltklip. Og enkeltklip er jo kun ca 4700 kr værd efter skat.

Er rigtig glad for at høre at der er meget lidt undervisning på 5. semester, det giver mig lidt ro at tænke på at der er mulighed for at have baby hjemme, så det ikke er pålagt at den skal i institution 5 dage om ugen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Sofia

Angelspot skriver:

Jeg har termin 20. februar, så har barsel fra 1. februar. Så de 12 ekstra klip rækker til seks mdr dobbeltklip eller 12 mdrs enkeltklip. Og enkeltklip er jo kun ca 4700 kr værd efter skat.

Er rigtig glad for at høre at der er meget lidt undervisning på 5. semester, det giver mig lidt ro at tænke på at der er mulighed for at have baby hjemme, så det ikke er pålagt at den skal i institution 5 dage om ugen.

Eller, hvis du kan færdiggøre din uddannelse indenfor de klip du har fået tildelt, da du startede, kan du få dobbeltklip i 12 mdr 

Anmeld

21. september 2010

Angelspot

Sofia skriver:

Jeg ved ikke om det er en mulighed for dig, men jeg vil lige indskyde at jeg får dobbeltklip i 12 måneder, da jeg kan færdiggøre min uddannelse på seks år inklusiv barsel, og man har jo klip til 6 år når ens uddannelse er normeret til 5 år. (Man får til et år ekstra). Dvs. jeg er "studieaktiv" under min barsel, hvilket skal forstås sådan at jeg bruger det SU systemet kalder miksklip, i 12 måneder, på den måde får jeg det normale klip på 4900 udbetalt, og så yderligere ca. 3000 udbetalt i måneden som er det ekstra klip.. Håber det giver mening, ellers skriv, så skal jeg prøve at forklare det bedre.

Hmm, det kan godt være jeg ikke er helt med... Hvordan kan det være at du får dobbeltklip i et helt år??? Man får da kun 12 ekstra klip. Hvordan foregår det der med at være studieaktiv?

Anmeld

21. september 2010

Maja88

Angelspot skriver:

altså nej hva jeg ved af. så kan du holde barsel i et halvt år og så få dobbelt su i det sidste halve.altså får du normal su i et halvt år og så dobbelt det sidste halve

Anmeld

21. september 2010

Sofia

Angelspot skriver:

Hmm, det kan godt være jeg ikke er helt med... Hvordan kan det være at du får dobbeltklip i et helt år??? Man får da kun 12 ekstra klip. Hvordan foregår det der med at være studieaktiv?

Jeg tager mine 12 ekstra klip oveni mine normale klip.. jeg ved ikke helt hvilke krav der er for at være studieaktiv på din uddannelse, du skal nok tale med din su-vejleder.. men man kunne måske forestille sig at du meldte dig til nogle fag og eksaminer, men ikke tog dem.. så ville du måske stå som dumpet, men da jeg formoder du har tre forsøg til eksamen, kan du jo bare tage eksamen senere!

På su.dk står der: vi udbetaler dit ekstra klip sammen med et klip af din almindelige su.

Anmeld

21. september 2010

Angelspot

Sofia skriver:

Jeg tager mine 12 ekstra klip oveni mine normale klip.. jeg ved ikke helt hvilke krav der er for at være studieaktiv på din uddannelse, du skal nok tale med din su-vejleder.. men man kunne måske forestille sig at du meldte dig til nogle fag og eksaminer, men ikke tog dem.. så ville du måske stå som dumpet, men da jeg formoder du har tre forsøg til eksamen, kan du jo bare tage eksamen senere!

På su.dk står der: vi udbetaler dit ekstra klip sammen med et klip af din almindelige su.

Ahh okay på den måde, tror jeg er med nu. Kan se jeg lige skal forbi studiekontoret en gang for at høre hvad der skal til for at være studieaktiv.

Ja det med miksklip står der godt nok, men forstod det først som om man kun har 12 klip og så kan man vælge at bruge dem oveni de alm klip. Men at man stadig kun har 12 klip.

Anmeld

21. september 2010

Sofia

Angelspot skriver:

Ahh okay på den måde, tror jeg er med nu. Kan se jeg lige skal forbi studiekontoret en gang for at høre hvad der skal til for at være studieaktiv.

Ja det med miksklip står der godt nok, men forstod det først som om man kun har 12 klip og så kan man vælge at bruge dem oveni de alm klip. Men at man stadig kun har 12 klip.

Ja, jeg har i hvert fald helt klart forstået reglerne sådan! Men læser på Uni, hvor det jo er ret nemt at tilmelde sig de fag man har overskud til, så jeg ved ikke hvordan det foregår på sit studie, men synes det er en god ide at snakke med din vejleder, det er jo med at finde den løsning der er mest gunstig..

Anmeld

22. september 2010

Kats

Dorthe1986 skriver:

Jeg studerer informationsvidenskab og kulturformidling. Men er det ikke meget normalt at skrive bacheloropgave på 6. semester?

Det er helt efter bogen på Uni, at skrive BA på 6.semester

Anmeld

23. september 2010

Maja88

Sofia skriver:

Ja, jeg har i hvert fald helt klart forstået reglerne sådan! Men læser på Uni, hvor det jo er ret nemt at tilmelde sig de fag man har overskud til, så jeg ved ikke hvordan det foregår på sit studie, men synes det er en god ide at snakke med din vejleder, det er jo med at finde den løsning der er mest gunstig..

nu ved jeg ikke hvordan det er på uni, men på seminariet er der mødepligt. så derfor kan man ikke bare melde sig aktiv. der bliver ført fraværslister osv.

Anmeld

23. september 2010

Sofia

Maja88 skriver:

nu ved jeg ikke hvordan det er på uni, men på seminariet er der mødepligt. så derfor kan man ikke bare melde sig aktiv. der bliver ført fraværslister osv.

Okay, ja det gør der slet ikke på Uni!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.