Angelspot skriver:
Jeg går på pædagogseminariet på 4. semester og har termin d. 20. februar. Jeg har fået bevilliget barselsorlov fra studiet fra 1.2.2010 til 1.2.2011.
Nu er jeg imellemtiden blevet lidt i tvivl om hvor vidt jeg skal tage hele året. Men til gengæld synes jeg også det er meget hurtigt at starte igen allerede til august hvor jeg også har mulighed for at hoppe på 5. semester. Og der er ikke rigtig nogen gylden mellemvej, da studiet kun starter til august og februar. Desuden er det også længe at gå på kun en SU, selvom barnets far arbejder fuldtids ved siden af. Jeg har ikke mulighed for at have fritidsarbejde mens jeg er på barsel, så den indtægt ryger væk og jeg vil for alt i verden undgå SUlån.
Er der nogen der har råd til andre løsninger, eller har prøvet samme situtation? Eller bare nogen der har en mening om hvor lang tids barsel man behøver? Det er min første graviditet, så havde jo drømt om et års barsel, dog ikke med skrabet økonomi.
Jeg har været et år på barsel fra pædagogseminariet.. Jeg gik på barsel midt i 5.semester og startede i midten af semestret igen året efter.. Det var dog på den "gamle uddannelse" og ved ikke hvordan og hvorledes det fungerer med eksamener mm. efter den "nye" er trådt i kraft..
Her klarede vi os fint økonomisk selvom det kun var på su.. For det er ihvertfald ikke meget!! Tværtimod - lige mht. det fungerer systemet sq ikke helt optimalt..
Anyways, det kan sagtens lade sig gøre på en su... Kunne det ihvertfald her, selvom vi måtte spænde livremmen ind (det er vel også sundt at prøve).. Men sys nu ikke vi tænkte meget over vi skulle spare mm. Mht. su-lån, så kan du slet ikke tage det mens du er på barsel, først efter...
Jeg var glad for jeg tog et år, især fordi det også var vores første barn.. 
Håber du finder ud af en løsning der passer til jer
Anmeld