jeg fødte i april mens jeg gik på 3. semester (statskundskab), og havde 2 uger hvor jeg gik hjemme med min mand, og ellers havde jeg min datter med hver dag.. hun sov 90% af tiden og vi havde kun gruppe arbejde.. :-) Jeg holdte så selvfølgelig sommerferie som alle de andre og så startede jeg på 4. semster til sep. :-) det fungerede rigtig godt synes jeg.. jeg fik så fødselsklip (dobbel su) i 12 mdr fordi jeg netop var studieaktiv i hele perioden. vi levede rigtig godt netop pga af min øgede indtægt. havde så også su lån men det brugte jeg til min gæld i banken da dern er mindre renter på sulån end banklån.. :-)
Med mine erfaringer ville jeg, hvis jeg var i din situation, starte igen til sep. jeg havde valgt det såådan hvis jeg havde haft muligheed men på denne udd. kan man ikke skubbe semestrene.. desværre.. Kan også fortælle dig at da Laura startede i dp var hun 6 mdr (knap) og der har aldrig været problemer.. hun startede endda bedre end de andre var startet i dp og senere er startet.. :-) hun har fået et helt specielt bånd til vores dagplejemor, og det er rigtig dejligt at se.. og ellers kan din kæreste/mand jo tage barsel hvis ikke i synes barnet skal i dp/vs på det tidspunkt.. din mand har jo så (fordi du er stud.) op til de 32 uger. så der er jo masser at tage af, plus at så kan far og datter/søn jo få noget specielt sammen også..
Jeg vill helt sikkert starte til sep hvis jeg var dig.. men du skal vælge det der føles rigtigt nede i maven.. det er det vigtigste.. men husk at når barnet kommer i dp/vs skal du stadig gå hjemme, og hvis barnet kommer afsted omkring 10 mdr så er det faktisk lang tid at gå hjemme uden mulighed for at starte.
endnu en god ting ved at starte til sep er også at du ikke bliver lige så forsinket og du kommer ikke så langt væk fra dem du studere sammen med nu (det er derfor nemmere måske at få hjælp af dem, låne bøger ect.)
håber du tager en beslutning som du er tilfreds med men nu kender du i hvertfald min erfaring.. :-)
knus fra lauras mor - der er rigtig glad for stadig at være færdig til juni 11 og ikke et helt år senere.. :-)
Anmeld