Vægten og maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

piadas

Mettemus skriver:

Er spændt på en opdatering - der heppes ivrigt herfra sofaen!

Nu lægger du sgu pres på mig! Du er ikke en skid bedre end min jordemoder - nu kan jeg nok ikke finde nogen undskyldning for at lade være med at løbe i aften! Nå, det er nok også godt nok - dejligt med heppekoret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Riksen

Mettemus skriver:

Her passer to-timers intavaller også helt fint! Og det harmonerer bare SÅ dårligt med at mit energiniveau er støt dalende - ender som en spærreballon I can just feel it ("kærligt" bakket op af min mor som er enig)

Samme her! Energiniveau og madindtag = dårlig kombination!

Men altså! Er man sulten, så er man sulten, og så skal man da have noget at spise

Mine omgivelser er endnu ikke kommet dertil, hvor de forudser hvor stor jeg bliver, men det kommer unægteligt på et tidspunkt. Er meget overbevist om at det ene kg, jeg har taget på, er vokset til mere, når jeg bliver vejet ved lægen i denne uge. Vi har heldigvis ingen vægt herhjemme, og så er det jo lidt som om, man ikke rigtigt tager på

Anmeld

27. september 2010

Riksen

Diana... skriver:

Ej ad hi hi citronmåne det kan jeg ikke lide hmm eller har jeg overhoved smagt dem det tror jeg ikke men det lyder altså ulækkert ha ha. 

Åhh jeg er en person der ikke kan fordrage kartoffelmos KUN til gulllas og det skulle vi så have igår og jeg står så og laver kartoffelmos og skulle lige smage den til og så smagte det pludselig så godt at jeg kom til at ÆDE 2 store portioner bart inden gullasen var helt færdig og så ÅD jeg da lige 2 STORE portioner med gullas på også. Manden måtte også kikke mærkeligt på mig bagefter og spørge om jeg var sikker på jeg ikke havde taget på med alt det jeg æder ha ha. 

Den bog har jeg ikke så du må meget gerne finde opskriften til mig be om hi hi 

Wow! Det var meget mad, du lige fik konsumeret Er meget imponeret og misundelig - det lyder fantastisk!!

Her er opskriften, som lovet:

50 g gær

½ dl lunkent vand

1½ dl mælk

2 æg

2 spsk sukker

½ tsk salt

75 g smør

ca. 500 g hvedemel (omkring 8½ dl)

Fyld:

150 g blødt smør

85 g sukker (1 dl)

2 spsk kanel

(Jeg tilføjer også et par tsk brun farin - det er rigtig godt!)

Rør gæren ud i lunkent vand. Rør mælk, æg, sukker og salt heri.

Smuldr smøret i melet i en anden skål.

Hæld mel med smør i gærblandingen og ælt, til dejen er glat og blank.

Sæt dejen til hævning et lunt sted i ca. 30 min. Lav fyldet imens: rør blødt smør, sukker og kanel (og evt. brun farin) sammen.

Slå dejen ned og del den i 2 stykker. Rul hvert dejstykke til en aflang plade (25 x 40 cm).

Smør fyldet på og rul hvert dejstykke sammen til en roulade. Skær rouladerne i 2 cm tykke skiver.

Læg skiverne ned som snegle og lad dem efterhæve på en plade med bagepapir i ca. 15 min.

Tænd ovnen på 225 C (varmluft: ca.180 C)

Pensl evt. sneglene med æg - drys med kanel

Bag sneglene midt i ovnen i ca.15 min.

Tag dem ud og lade dem køle af - kom evt. glasur på.

Det var det! God fornøjelse - og appetit, ikke mindst

Anmeld

27. september 2010

piadas

Mettemus skriver:

Er spændt på en opdatering - der heppes ivrigt herfra sofaen!

Så er det sgu overstået - og det var slet ikke så slemt som frygtet. Det blev godt nok kun til 4 km. og i moderat tempo, men jeg blev enig med mig selv i, at det var bedre end ingenting...nu må vi jo så bare se, om jeg kan gentage successen!

Anmeld

28. september 2010

Mettemus

piadas skriver:

Så er det sgu overstået - og det var slet ikke så slemt som frygtet. Det blev godt nok kun til 4 km. og i moderat tempo, men jeg blev enig med mig selv i, at det var bedre end ingenting...nu må vi jo så bare se, om jeg kan gentage successen!

Hvor er det bare skide godt gået! Det kan jeg godt forstå du er stolt af.

Anmeld

1. oktober 2010

Marco2

Her står vægten næsten stille. Hoppede på den i morges og den er på +1200 g siden uge 10.

Men tog helle ikke meget på i første graviditet.

Ag

Anmeld

1. oktober 2010

Lene76

Marco2 skriver:

Her står vægten næsten stille. Hoppede på den i morges og den er på +1200 g siden uge 10.

Men tog helle ikke meget på i første graviditet.

Ag

sejt.... jeg har pt kun taget 200 g på, så det er fint. ( har osse en del fra de 2 andre gange som bare sidder alt for godt fast..... )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.