Diana... skriver:
Ej ad hi hi citronmåne det kan jeg ikke lide hmm eller har jeg overhoved smagt dem det tror jeg ikke men det lyder altså ulækkert ha ha.
Åhh jeg er en person der ikke kan fordrage kartoffelmos KUN til gulllas og det skulle vi så have igår og jeg står så og laver kartoffelmos og skulle lige smage den til og så smagte det pludselig så godt at jeg kom til at ÆDE 2 store portioner bart inden gullasen var helt færdig og så ÅD jeg da lige 2 STORE portioner med gullas på også. Manden måtte også kikke mærkeligt på mig bagefter og spørge om jeg var sikker på jeg ikke havde taget på med alt det jeg æder ha ha.
Den bog har jeg ikke så du må meget gerne finde opskriften til mig be om hi hi 
Wow! Det var meget mad, du lige fik konsumeret
Er meget imponeret og misundelig - det lyder fantastisk!!
Her er opskriften, som lovet:
50 g gær
½ dl lunkent vand
1½ dl mælk
2 æg
2 spsk sukker
½ tsk salt
75 g smør
ca. 500 g hvedemel (omkring 8½ dl)
Fyld:
150 g blødt smør
85 g sukker (1 dl)
2 spsk kanel
(Jeg tilføjer også et par tsk brun farin - det er rigtig godt!)
Rør gæren ud i lunkent vand. Rør mælk, æg, sukker og salt heri.
Smuldr smøret i melet i en anden skål.
Hæld mel med smør i gærblandingen og ælt, til dejen er glat og blank.
Sæt dejen til hævning et lunt sted i ca. 30 min. Lav fyldet imens: rør blødt smør, sukker og kanel (og evt. brun farin) sammen.
Slå dejen ned og del den i 2 stykker. Rul hvert dejstykke til en aflang plade (25 x 40 cm).
Smør fyldet på og rul hvert dejstykke sammen til en roulade. Skær rouladerne i 2 cm tykke skiver.
Læg skiverne ned som snegle og lad dem efterhæve på en plade med bagepapir i ca. 15 min.
Tænd ovnen på 225 C (varmluft: ca.180 C)
Pensl evt. sneglene med æg - drys med kanel
Bag sneglene midt i ovnen i ca.15 min.
Tag dem ud og lade dem køle af - kom evt. glasur på.
Det var det! God fornøjelse - og appetit, ikke mindst