Vægten og maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

DK

Jeg er sådan helt normal rent vægtmæssigt.

Jeg er nu 23+2 og har taget 8 kg på. Det er sådan liiiige i overkanten, men jeg har fået bækkenløsning og bevæger mig 1/10 af hvad jeg plejer på job/gåture osv. så der er nok ikke så meget at sige til det, da jeg bare er SÅ sulten!

Jeg må jo bare håbe at jeg ikke tager et kg på om ugen fra nu af

Men altså, ellers overlever jeg vel også det, og så må jeg jo bare på skrump til foråret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Malonde1985

Jeg er i uge 22 nu og har taget 1 kg på indtil nu, men døjer utrolig meget med kvalme og opkastninger, så har også tabt en del kg. Spiser faktisk en del - prøver i hvert fald på det, men meget kommer desværre op igen.. Chokolade og andre usunde ting rører jeg overhovedet ikke! Kan ikke have fede ting i min mave .. så spiser guleødder og peberfrugter som mellemmåltider..

I min første graviditet tog jeg 8 kg på ialt. Er normal af bygning.. spændt på at se hvad vægten lander på denne gang.

Anmeld

24. september 2010

Riksen

Jeg havde indtil for en uge siden tabt mig tre kg, men nu har jeg skisme da taget fire på, hvilket jo så giver mig + 1 kg i forhold til min oprindelige vægt.

Selvom det ikke er meget, og selvom jeg aldrig har været angst for, hvad vægten siger, så synes jeg altså at det er mærkeligt at veje noget, jeg aldrig har vejet før... ved jo godt at man som hovedregel skal tage på ved en graviditet, men synes nu alligevel at det er en anelse skræmmende...

ved ikke om det giver mening

To sum up: + 1 kg., og jeg er 23+4

Anmeld

24. september 2010

Diana...

Jeg er 22+2 og har tabt mig 9 kg. Det passer mig helt fint da jeg vejer lidt for meget i forvejen. Så jeg håber ikke jeg kommer op på min vægt før jeg blev gravid men der er jo også 9 kg igen. Men jeg laver heller ikke så meget jeg kan ikke gå så meget pga ryggen og jeg spiser helt vild jeg spiste slet ikke så meget med Lucas. 

Knus Diana

Anmeld

24. september 2010

Mettemus

Wauw det er godt nok ikke meget i har taget på - sejt!

Jeg har taget 3,5 kg på (de to kilo kom på en uges ferie i Budapest som åbenbart er en by hvor sund mad er så godt som umuligt at støve op), og da jeg vejede lidt for meget inden (BMI 27) skal det helst ikke gå ret meget hurtigere med vægten lige nu. Men det kommer det nok desværre til - er som flere af jer andre også skriver VILDT sulten, meget mere end jeg plejer at være

Knus Mette 24+1

Anmeld

24. september 2010

MetteT

Jeg er 16+6 og har taget 1kg på.. Lige nu er jeg godt tilfreds, men ved også bare hvor hurtigt det kan gå med at ta på.. Og jeg er lige pludselig begyndt at få sindssygt æderen på, så nu starter det nok stille og roligt...

Men havde heldigvis tabt mig alle 18kg fra graviditeten med Kathrine plus 7 kg mere.. Så Har bevist jeg ku tabe det en gang, så kan jeg sgu også igen..

Knus Mette

Anmeld

25. september 2010

IAH

Jeg er nu i uge 24 + 3. Jeg har taget 3,5/4 kg på. Min BMI lå på 19, da jeg blev gravid, så det er bestemt ikke for meget..

Jeg er mere sulten og meget efter rigtig usunde og meget søde ting. I går var jeg til en middag, hvor værtinden serverede råcreme og frugter som dessert. Jeg har før syntes det var lidt klamt og for fedt, men i går smagte det jo himmelsk!

God weekend

Anmeld

25. september 2010

sandratobias

Jeg har taget 1 kg på... Og er i uge 17+6... Da jeg ventede min søn tog jeg 17 kg på på de 7 måneder jeg var gravid...

Anmeld

26. september 2010

Maria-s

Hold da op. Jeg synes godt nok der er mange der praktisk talt ikke har taget på?? - men flot. Jeg er dog ikke en af dem.....

Jeg tog til da jeg var i 6 ca 2,5 kg på. Så fik jeg kraftig kvalme sådan 24/7 med jævnlig opkast så de næste 10 uger tog jeg lige knap 1 kg på (det jeg levede af i de 10 uger var hovedsageligt ristet hvidt toastbrød med smør og hamburgerryg eller ost og så havregryn og på de gode dage fx. pasta). Er i dag i uge 18 og har taget 4-5 kg på (det svinger i forgårs sagde vægten 5 kg i dag sagde den 4 kg?).

Jeg håber jeg vil kunne holde nogenlunde styr på min vægt under hele graviditeten for inden jeg blev gravid stoppede jeg med at ryge, så der røg der 5 kg på, som ikke nåede at ryge af.. MEN jeg havde en snak med min læge her den anden dag og hun sagde at nu skulle jeg altså sørge for at nyde min graviditet, selvfølgelig spise fornuftigt, men med al den kvalme jeg har haft er det vigtigt jeg ikke går for meget op i det og prøver at slappe lidt af og nyde det. Hvis jeg ender på 15 kg skulle jeg ikke være ked af det. Det der var vigtigt var bare at det ikke blev 25 - 30 kg da det belaster kroppen OG barnet udnødvendigt.

Nå en masse ÆVLEN, status; 18 uge --> 4,5 kg ca.

Anmeld

26. september 2010

Riksen

Maria-s skriver:

Hold da op. Jeg synes godt nok der er mange der praktisk talt ikke har taget på?? - men flot. Jeg er dog ikke en af dem.....

Jeg tog til da jeg var i 6 ca 2,5 kg på. Så fik jeg kraftig kvalme sådan 24/7 med jævnlig opkast så de næste 10 uger tog jeg lige knap 1 kg på (det jeg levede af i de 10 uger var hovedsageligt ristet hvidt toastbrød med smør og hamburgerryg eller ost og så havregryn og på de gode dage fx. pasta). Er i dag i uge 18 og har taget 4-5 kg på (det svinger i forgårs sagde vægten 5 kg i dag sagde den 4 kg?).

Jeg håber jeg vil kunne holde nogenlunde styr på min vægt under hele graviditeten for inden jeg blev gravid stoppede jeg med at ryge, så der røg der 5 kg på, som ikke nåede at ryge af.. MEN jeg havde en snak med min læge her den anden dag og hun sagde at nu skulle jeg altså sørge for at nyde min graviditet, selvfølgelig spise fornuftigt, men med al den kvalme jeg har haft er det vigtigt jeg ikke går for meget op i det og prøver at slappe lidt af og nyde det. Hvis jeg ender på 15 kg skulle jeg ikke være ked af det. Det der var vigtigt var bare at det ikke blev 25 - 30 kg da det belaster kroppen OG barnet udnødvendigt.

Nå en masse ÆVLEN, status; 18 uge --> 4,5 kg ca.

Selvom jeg indtil videre kun har taget 1 kg. på, så er jeg overbevist om at jeg nok skal indhente det forsømte, for min appetit er i øjeblikket umættelig! Jeg æder hele tiden og det alt fra rugbrødsmadder til hjemmebagte kanelsnegle - har lige bagt to plader, og jeg har nok ædt den ene helt alene Min mand sagde stop før jeg gjorde - lidt vildt!!

Nå, men jeg skal til lægen i næste uge, så må vi se hvad vægten står på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.