hel/delvis friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
louise4060 skriver:

Fripladsskala i 2010-niveau

Indtægt

Fripladstilskud

Under 148.701 kr.

100 %

148.701 - 151.994 kr.

95%

151.995 - 461.599 kr.

I dette interval reduceres fripladstilskuddet med 1 procentpoint for hver 3.293 kr. indtægten stiger.

461.600 kr. og derover

Intet fripladstilskud

taaaaak!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

lauras*mor*

Nu har jeg altså ikke læst alle siderne vel. men ville bare lige sige at man kan, hvis begge forsørgere er på su, få ca 2100 ekstra i su før skat..

vi er begge på su herhjemme.. jeg har først kunne få den førnævnte ekstra su fra 1. okt, så lige nu beetaler vi 148 kr for dp. vi får alm su + min mand så får de 2100 ekstra i su.. (så får vi også lån men de tæller jo ikke med) jeg er helt sikker på at i ikke kan få gratis dp, da du jo får hvad der svarer til 2 gange su, og din mand/kæreste også får su..

håber du finder ud af det..

og husk endelig at ALLE beløb er FØR skat -- altså brutto..

Anmeld

20. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
lauras*mor* skriver:

Nu har jeg altså ikke læst alle siderne vel. men ville bare lige sige at man kan, hvis begge forsørgere er på su, få ca 2100 ekstra i su før skat..

vi er begge på su herhjemme.. jeg har først kunne få den førnævnte ekstra su fra 1. okt, så lige nu beetaler vi 148 kr for dp. vi får alm su + min mand så får de 2100 ekstra i su.. (så får vi også lån men de tæller jo ikke med) jeg er helt sikker på at i ikke kan få gratis dp, da du jo får hvad der svarer til 2 gange su, og din mand/kæreste også får su..

håber du finder ud af det..

ja, forsørgertillægget har jeg også skrevet at vi får

Jeg må regne på hvad vi får og så søge alt efter hvad vi har i fælles indtægt

tak for dit svar

Anmeld

20. september 2010

lauras*mor*

ahh jeg var nemlig lidt i tvivl om hvad du mente med forsørger tillæg.. for det kunne jo godt være det ekstra lån man som forsørger kan tage..

5.384 (din alm. su) + 5.384 (din kærestes alm su) + 2 x 2.151 (jeres forsørger tillæg) + 7.656 (dit handicaptillæg) = 22726 før skat

det ganger vi med 12 og jeres årsindkomst bliver så 272712 kr før skat.

kunne kun finde en beregner for vores kommune (aalborg) hvor en dp vist koster 2600 ca, og der skal i betale 1033 kr selv. - i juli mdr som er betalingsfri.. (er den vist i alle kommuner).

Anmeld

20. september 2010

Ox.

Jonas og jeg er begge under uddannelse og vi har 'kun' fået berettiget delvis friplads ..   Og det er begge vores lønninger samlet vi skrev på sedlen ..

Anmeld

20. september 2010

Halbschön

Hej Caroline.

Da jeg skulle søge til Nicolai gik jeg bare ind på Kolding Kommunes selvbetjening.. Og hvis både Jimmi og jeg havde digital signatur kunne vi søge den vej.. Så fandt deres system selv vores indkomstoplysninger... Og to uger efter fik vi brev om hvor meget tilskud de ku gi os....

Rent praktisk skulle Jimmi gå på selvbetjening med hans kode og gi en tilladelse til at der måtte hentes oplysninger.. (det var der en knap til inde på siden).. Og så gik jeg ind på min side og søgte.. Der skulle jeg så skrive Jimmis CPR og så hentede den hans oplysninger..

Jeg er på SU og Jimmi har en løn(men pga. stor gæld har han det samme som jeg).... Men vi får kun 300 i tilskud,...

Anmeld

20. september 2010

Halbschön

lauras*mor* skriver:

ahh jeg var nemlig lidt i tvivl om hvad du mente med forsørger tillæg.. for det kunne jo godt være det ekstra lån man som forsørger kan tage..

5.384 (din alm. su) + 5.384 (din kærestes alm su) + 2 x 2.151 (jeres forsørger tillæg) + 7.656 (dit handicaptillæg) = 22726 før skat

det ganger vi med 12 og jeres årsindkomst bliver så 272712 kr før skat.

kunne kun finde en beregner for vores kommune (aalborg) hvor en dp vist koster 2600 ca, og der skal i betale 1033 kr selv. - i juli mdr som er betalingsfri.. (er den vist i alle kommuner).

Ikke betalingsfri i Kolding ;o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.