Caroline86 skriver:
Hej ladies!
Jeg sidder her og skal lave ansøgning om fripladstilskud og blev pludselig i tvivl..
Daniel og jeg er BEGGE på SU... Jeg får barselsklip + handicap tillæg og fra jan. skulle jeg gerne få alm. klip + handicaptillæg + forsørger tillæg.
Daniel får alm. klip + forsørgertillæg.
Vi kan "kun" ansøge om delvis friplads, ikke? Vi er ikke berettiget til hel fripads, vel?
På ansøgningen skal jeg kun skrive ansøgers indkomst, men burde de ikke kende begges? eller skal vi lave 2 ansøgninger?
Jeg har forsøgt at lede på deres hjemmeside, men kommunerne har altså ikke de mest gennemskuelige hjemmesider 
Håber nogen kan hjælpe mig!
Knus Caroline
hej søde.
har været inde og kigge på horsens hjemmeside. er ret sikker på at regler m.h.s. til friplads er det sammen i kbh.
her er reglerne for friplads. så hvis i begge har under 461.600,00 pr.år kan i søge hel friplads. eller kan i søge delvis. så frem med lommeregneren
Man kan søge om hel- eller delvis friplads, hvis den samlede årlige husstandsindkomst ligger under kr. 461.600,00.
Er der mere end et barn i hjemmet, forhøjes indtægtsgrænsen med kr. 7.000,00 for hvert barn ud over det første. Man skal selv huske at give Forældrebetalingen besked, hvis man får flere børn EFTER at der er beregnet en evt. friplads.
Er man eneforsøger forhøjes indtægtsgrænsen yderligere med 52.000,00 årligt.
håber du fik lidt ud af det.
knus liv
p.s er vildt med dit nye profil billede