hel/delvis friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

LotteN

CarinaSB skriver:

både mig og per er på su .. vi får begge den lave su men også su lån .. og vi har friplads til Noah i Dp .. 

su lån tæller ikke med, da det er noget du låner, som du skal betale tilbage igen. det er kun jeres 2´s su der tæller for samlet indkomst!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Trolde_mor

Hm.. sidder og kigger på blanketten på borger.dk og der er både rubrik for ansøger og ægtefælle/samlever..

Hvilken en sidder du med smukke?

Anmeld

20. september 2010

Svei

Caroline86 skriver:

2 x SU må være noget af det laveste man kan få, ikke!?

Hvad har I tilsammen....? 120.000kr...? det er hvad jeg har og jeg giver ikke en krone, så hvis der er bare lidt logik så burde I heller ikke give noget.

Anmeld

20. september 2010

mor-til-vanessa

Caroline86 skriver:

Hej ladies!

Jeg sidder her og skal lave ansøgning om fripladstilskud og blev pludselig i tvivl..

Daniel og jeg er BEGGE på SU... Jeg får barselsklip + handicap tillæg og fra jan. skulle jeg gerne få alm. klip + handicaptillæg + forsørger tillæg.

Daniel får alm. klip + forsørgertillæg.

Vi kan "kun" ansøge om delvis friplads, ikke? Vi er ikke berettiget til hel fripads, vel?

På ansøgningen skal jeg kun skrive ansøgers indkomst, men burde de ikke kende begges? eller skal vi lave 2 ansøgninger? Jeg har forsøgt at lede på deres hjemmeside, men kommunerne har altså ikke de mest gennemskuelige hjemmesider

Håber nogen kan hjælpe mig!

Knus Caroline

hej søde.

har været inde og kigge på horsens hjemmeside. er ret sikker på at regler m.h.s. til friplads er det sammen i kbh.

her er reglerne for friplads. så hvis i begge har under 461.600,00 pr.år kan i søge hel friplads. eller kan i søge delvis. så frem med lommeregneren

Man kan søge om hel- eller delvis friplads, hvis den samlede årlige husstandsindkomst ligger under kr. 461.600,00.

Er der mere end et barn i hjemmet, forhøjes indtægtsgrænsen med kr. 7.000,00 for hvert barn ud over det første. Man skal selv huske at give Forældrebetalingen besked, hvis man får flere børn EFTER at der er beregnet en evt. friplads.

Er man eneforsøger forhøjes indtægtsgrænsen yderligere med 52.000,00 årligt.

håber du fik lidt ud af det.

knus liv

p.s er vildt med dit nye profil billede

Anmeld

20. september 2010

Karina84

Jeg har fulgt lidt med i den her tråd, da vi kommer til at stå i samme situation, en gang om et års tid. Er måske lidt en tumpe og ret ny i det her baby univers, men en friplads til dagpleje? Det vil sige at man kan søge om at få støtte til udgiften til dagplejen fra kommunen?  Gælder det også hvis man vælger en deltidsplads?

Anmeld

20. september 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

Hej ladies!

Jeg sidder her og skal lave ansøgning om fripladstilskud og blev pludselig i tvivl..

Daniel og jeg er BEGGE på SU... Jeg får barselsklip + handicap tillæg og fra jan. skulle jeg gerne få alm. klip + handicaptillæg + forsørger tillæg.

Daniel får alm. klip + forsørgertillæg.

Vi kan "kun" ansøge om delvis friplads, ikke? Vi er ikke berettiget til hel fripads, vel?

På ansøgningen skal jeg kun skrive ansøgers indkomst, men burde de ikke kende begges? eller skal vi lave 2 ansøgninger? Jeg har forsøgt at lede på deres hjemmeside, men kommunerne har altså ikke de mest gennemskuelige hjemmesider

Håber nogen kan hjælpe mig!

Knus Caroline

Jeg har lige søgt til Laura og det er husstandsindkomsten der tæller, så I kan og SKAL da søge om fuldstændig friplads til hende... I skal kun lave en ansøgning, da de kigger på husstandsindkomsten.

Fik besked i lørdag om, at jeg har fået fuldstændig friplads til Laura

K.h. Linda

Anmeld

20. september 2010

Pige2009

Karina84 skriver:

Jeg har fulgt lidt med i den her tråd, da vi kommer til at stå i samme situation, en gang om et års tid. Er måske lidt en tumpe og ret ny i det her baby univers, men en friplads til dagpleje? Det vil sige at man kan søge om at få støtte til udgiften til dagplejen fra kommunen?  Gælder det også hvis man vælger en deltidsplads?

Ja

Anmeld

20. september 2010

mor-til-vanessa

Karina84 skriver:

hvis din indkomst er under 461.600,00 kr ( sådan ca ) så kan man søge om friplads, det afhænger så af hvad man tjener om man får fuld eller delvis.

tror også man kan få det til delvis friplads, så er der måske nogle andre regler 

Anmeld

20. september 2010

Karina84

Baagøe skriver:

Ja

Super  Skal vist lige ind og kigge på kommunens hjemmeside igen  Synes det er lidt en jungel alt det der, og bare det at udfylde en ansøgning om boligstøtte, kræver jo nærmest en doktorgrad!

Anmeld

20. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Trolde_mor skriver:

Hm.. sidder og kigger på blanketten på borger.dk og der er både rubrik for ansøger og ægtefælle/samlever..

Hvilken en sidder du med smukke?

den fra fredensborg kommune fik at vide jeg skulle skrive den ud fra inde fra... suk

der står bare at vi skal vedlægge lønsedler osv, men det får man jo altså ikke fra su.. hmmm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.