hel/delvis friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.576 visninger
46 svar
0 synes godt om
20. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej ladies!

Jeg sidder her og skal lave ansøgning om fripladstilskud og blev pludselig i tvivl..

Daniel og jeg er BEGGE på SU... Jeg får barselsklip + handicap tillæg og fra jan. skulle jeg gerne få alm. klip + handicaptillæg + forsørger tillæg.

Daniel får alm. klip + forsørgertillæg.

Vi kan "kun" ansøge om delvis friplads, ikke? Vi er ikke berettiget til hel fripads, vel?

På ansøgningen skal jeg kun skrive ansøgers indkomst, men burde de ikke kende begges? eller skal vi lave 2 ansøgninger? Jeg har forsøgt at lede på deres hjemmeside, men kommunerne har altså ikke de mest gennemskuelige hjemmesider

Håber nogen kan hjælpe mig!

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

bagger26

Caroline86 skriver:

Hej ladies!

Jeg sidder her og skal lave ansøgning om fripladstilskud og blev pludselig i tvivl..

Daniel og jeg er BEGGE på SU... Jeg får barselsklip + handicap tillæg og fra jan. skulle jeg gerne få alm. klip + handicaptillæg + forsørger tillæg.

Daniel får alm. klip + forsørgertillæg.

Vi kan "kun" ansøge om delvis friplads, ikke? Vi er ikke berettiget til hel fripads, vel?

På ansøgningen skal jeg kun skrive ansøgers indkomst, men burde de ikke kende begges? eller skal vi lave 2 ansøgninger? Jeg har forsøgt at lede på deres hjemmeside, men kommunerne har altså ikke de mest gennemskuelige hjemmesider

Håber nogen kan hjælpe mig!

Knus Caroline

Når i har fælles forældremyndighed, ansøger i så ikke sammen.. Altså ansøgers indkomst er jeres tilsammen, du kan vel ikke søge om det alene nu når i bor sammen.. Ikke at jeg aner en dyt om det, men tænkte bare at ansøger er jer begge to..

Anmeld

20. september 2010

Moderator

bagger26 skriver:

Når i har fælles forældremyndighed, ansøger i så ikke sammen.. Altså ansøgers indkomst er jeres tilsammen, du kan vel ikke søge om det alene nu når i bor sammen.. Ikke at jeg aner en dyt om det, men tænkte bare at ansøger er jer begge to..

på ansøgningsskemaet skal man skrive hvem ansøgeren er og oplyse om man er gift, alene eller samboende...

Og så skal man krydse sin indkomst af.. altså ikke skrive beløbet med krydse af f.eks. SU eller kontanthjælp og så tænker jeg jo at den ene jo godt kunne være studerende og den anden på kontanthjælp, så det er jo ikke altid lige sådan at krydse af for begge parter..hmm

Jeg troede nemlig også at det ville være et skema til fælles ansøgning, for ellers kan de vel ikke afgøre om man er berettiget eller ej!?

Anmeld

20. september 2010

Svei

Kommer jo bare an på hvad I tjener...så hvis I har en lav indkomst, så er jeg da ret sikker på I kan få det hele betalt.

Anmeld

20. september 2010

Moderator

Jbk skriver:

Kommer jo bare an på hvad I tjener...så hvis I har en lav indkomst, så er jeg da ret sikker på I kan få det hele betalt.

2 x SU må være noget af det laveste man kan få, ikke!?

Anmeld

20. september 2010

bagger26

Caroline86 skriver:

på ansøgningsskemaet skal man skrive hvem ansøgeren er og oplyse om man er gift, alene eller samboende...

Og så skal man krydse sin indkomst af.. altså ikke skrive beløbet med krydse af f.eks. SU eller kontanthjælp og så tænker jeg jo at den ene jo godt kunne være studerende og den anden på kontanthjælp, så det er jo ikke altid lige sådan at krydse af for begge parter..hmm

Jeg troede nemlig også at det ville være et skema til fælles ansøgning, for ellers kan de vel ikke afgøre om man er berettiget eller ej!?

Ja det er godt nok underligt, fordi det er jo den samlede husstandsinkomst det bliver regnet ud efter.. Hmm måske du skulle ringe til pladsanvisningen, eller dem der har noget med det at gøre, og spørge dem...

Anmeld

20. september 2010

Moderator

bagger26 skriver:

Ja det er godt nok underligt, fordi det er jo den samlede husstandsinkomst det bliver regnet ud efter.. Hmm måske du skulle ringe til pladsanvisningen, eller dem der har noget med det at gøre, og spørge dem...

tror jeg tager derned... Jeg har allerede haft gang i dem på mail og de er SLET ikke hjælpsomme hmm...

Ja, vi må derned når Daniel kommer hjem

Anmeld

20. september 2010

Henri84

Jeg ved ikke hvordan det er med de handicaptillæg, men her betakte vi kun 400 kr. i mdr. for Elias da vi begge var studerende

Anmeld

20. september 2010

CarinaSB

både mig og per er på su .. vi får begge den lave su men også su lån .. og vi har friplads til Noah i Dp .. 

Anmeld

20. september 2010

LotteN

jeg mener godt nok at da vi søgte der skulle vi skrive samlede indkomst på - det kan ikke ske du har fået et forkert papir - at der måske findes flere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.