For sent at blive mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2008

Nadi

Jeg har stemt alle aldre, for jeg synes ikke der er nogen der skal bestemme hvornår man er for ung eller gammel til at få børn, det er kun noget man selv kan afgøre. Men jeg synes så dog også at man skal tænke sig godt om når man får børn i en sen alder. Jeg synes det er fedt hvis man stadig har overskud til det i en alder af 40+, men som altid når man vælger at sætte et barn i verden så er det barnet der kommer først og barnet man skal tænke på. Ikke ens eget behov.

-Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2008

Plysbjørnen

Nadi skriver:

Jeg har stemt alle aldre, for jeg synes ikke der er nogen der skal bestemme hvornår man er for ung eller gammel til at få børn, det er kun noget man selv kan afgøre. Men jeg synes så dog også at man skal tænke sig godt om når man får børn i en sen alder. Jeg synes det er fedt hvis man stadig har overskud til det i en alder af 40+, men som altid når man vælger at sætte et barn i verden så er det barnet der kommer først og barnet man skal tænke på. Ikke ens eget behov.

-Nadia

Næ der er nok ikke nogen der skal bestemme det... Men der er lige netop den med barnet og ens eget behov den er der jo ikke alle der overholder... Ærligt jeg synes at når man er så gammel at man er pensionist når ens barn skal konfirmeres eller starte i skole... Ja så er det altså for sent... Men det har naturen heldigvis sørget for, ikke kan lade sig gøre på naturligvis...

Betina

Anmeld

22. juli 2008

Nadi

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Nadi skriver:

-Nadia

Næ der er nok ikke nogen der skal bestemme det... Men der er lige netop den med barnet og ens eget behov den er der jo ikke alle der overholder... Ærligt jeg synes at når man er så gammel at man er pensionist når ens barn skal konfirmeres eller starte i skole... Ja så er det altså for sent... Men det har naturen heldigvis sørget for, ikke kan lade sig gøre på naturligvis...

Betina

Det er nemlig synd og skam! Og jeg fatter ikke de "gamle"-mødre som ikke kan indse det. Jeg har det sådan lidt at der er jo også en natur lov for hvornår man skal have børn og hvornår man IKKE skal!

Anmeld

22. juli 2008

Ny mor

Jeg har svaret ikke over 35 :-o, men egentlig har jeg altid ment man ikke skulle være over 30!!! Men nu hvor vi lever længere generelt, er min grænse nok flyttet lidt.

Men jeg mener ikke man skal tilbydes hjælp til at få børn, når man er over 35 år - dér må naturen sige ja eller nej....det er jo forskelligt hvor hurtigt vi bliver gamle - sikken jeg ævler :P....synes det er svært, når jeg har brudt min egen regel 8D

Jeg kender en på 41 som fik første barn - hun virker meget gammel i forhold til at tumle osv. med det barn og det er kommet som et chok for hende hvor hårdt det er etc......hun burde havde tænkt sig om i mine øjne. Det er også synd han 100% sikkert skal være enebarn.....

Knus Birgitte

Anmeld

22. juli 2008

Honningblomst

Når biologien selv siger stop, så mener jeg det må være naturligt og logisk ikke at få flere børn...jeg synes dermed ikke det handler om alder, men istedet om et naturligt stop.
Knus Eva...som håber på et par børn mere og gerne når jeg er over fyrre.

Anmeld

24. juli 2008

Kvindemin

Jeg vil personligt ikke være ældre end først i 30'erne, MED DET SIDSTE. Men det er jo sådan jeg ser på det. Syntes ikke der skulle være nogen lov, eller lign. Folk vælger jo selv. Syntes bare det er synd man er for gammel med sine børn, ikke dermed sagt at man er gammel indeni. Men alder er jo ikke kun et tal, den har jo også noget at sige. Og for ens egne børns skyld, kunne jeg ikke finde på at få børn når man er omkring 45 år. Men hver sit valg :)

Anmeld

24. juli 2008

Rasmine

[citat][f][småt]Chritinap skriver:[/småt][/f] Jeg vil personligt ikke være ældre end først i 30'erne, MED DET SIDSTE. Men det er jo sådan jeg ser på det. Syntes ikke der skulle være nogen lov, eller lign. Folk vælger jo selv. [rød]Syntes bare det er synd man er for gammel med sine børn[/rød], ikke dermed sagt at man er gammel indeni. Men alder er jo ikke kun et tal, den har jo også noget at sige. Og for ens egne børns skyld, kunne jeg ikke finde på at få børn når man er omkring 45 år. Men hver sit valg :) [/citat] Jeg er 34, og har Rasmus som lige er blevet 1 år. Ved ikke om han er det sidste barn. Synes ikke man er gammel, hvis man er først i 30'erne. Hvis du spørger en del af damerne her i juli gruppen, er "først i 30'erne" ikke gammel!

Anmeld

24. juli 2008

Kaufie

Min søster er 38 og har en datter på 10 med sin ex mand. Hun og hendes kæreste gennem 5 år vil gerne have flere børn - og ja, netop flere, da det ellers vil blive to "enebørn" de får med den store aldersforskel.

Jeg synes faktisk det er vigtigere at tænke på at give en "efternøler" søskene, da de så har hinanden når forældrene er håbløs gammeldags.... hvilket vi sikkert alle bliver i vore børns øjne om vi så har fået dem da vi var 20 eller 35.....

Mette, der selv er 7 år yngre end sin eneste søster og derfor "alene med forældrene" siden jeg var 10....

Anmeld

24. juli 2008

Kvindemin

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Chritinap skriver:[/småt][/f] Jeg vil personligt ikke være ældre end først i 30'erne, MED DET SIDSTE. Men det er jo sådan jeg ser på det. Syntes ikke der skulle være nogen lov, eller lign. Folk vælger jo selv. [rød]Syntes bare det er synd man er for gammel med sine børn[/rød], ikke dermed sagt at man er gammel indeni. Men alder er jo ikke kun et tal, den har jo også noget at sige. Og for ens egne børns skyld, kunne jeg ikke finde på at få børn når man er omkring 45 år. Men hver sit valg :) [/citat] Jeg er 34, og har Rasmus som lige er blevet 1 år. Ved ikke om han er det sidste barn. Synes ikke man er gammel, hvis man er først i 30'erne. Hvis du spørger en del af damerne her i juli gruppen, er "først i 30'erne" ikke gammel! [/citat] Okay, det er jo heldigvis delte meninger om. Syntes heller ikke du er 'gammel' :) Hehe. Siger bare, jeg ville ikke have børn så sent, og mine holdninger til det.

Anmeld

24. juli 2008

Kvindemin

Mette Kaufmann skriver:

Min søster er 38 og har en datter på 10 med sin ex mand. Hun og hendes kæreste gennem 5 år vil gerne have flere børn - og ja, netop flere, da det ellers vil blive to "enebørn" de får med den store aldersforskel.

Jeg synes faktisk det er vigtigere at tænke på at give en "efternøler" søskene, da de så har hinanden når forældrene er håbløs gammeldags.... hvilket vi sikkert alle bliver i vore børns øjne om vi så har fået dem da vi var 20 eller 35.....

Mette, der selv er 7 år yngre end sin eneste søster og derfor "alene med forældrene" siden jeg var 10....

Vil også give dig ret alligevel, hellere en sen efternøler. End enebarn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.