For sent at blive mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor gammel synes du at man maksimalt må være når man bliver mor/far?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.072 visninger
29 svar
0 synes godt om
21. juli 2008

Tut

Hej piger, Nu så jeg et program i går aftes på kanal 4 der hed "gravid i 11. time" der handlede om ældre mennesker der fik børn, nogen var midt i 50'erne. Hvor gamle synes i man max. må være når man får børn? Jeg er ikke ude på at starte en stor debat, men bare høre jeres mening. Jeg synes selv at grænsen går ved 40 år... Både for barnet og for forældrenes skyld. Børnene når ikke at have deres forældre så længe, og det er sgu hårdt med helt små børn (det ved vi alle) og jeg tror da at det er betydeligt hårdere når man er "oppe i årene". Mette - der virkelig blev forarget over hende på 54 der blev mor i programmet. Og ikke nok med det, hun havde faktisk løjet sig yngre for at kunne blive insimineret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2008

mor til en del

Ja jeg stemtet så 45 år, jeg var jo lige rundet de 40 da jeg fødte Cilas, og jeg ville slemt gerne have en mere.
Men samtidig mener jeg at grænsen skal længere ned hvis det er ens første barn, jo ældre man bliver, jo sværer er det at omstille sig på at børnene pludselig fylder i ens liv... men hvad ved jeg, mit liv har jo drejet sig om børn siden jeg var 22.....

Lisbeth.

Anmeld

21. juli 2008

Loggidut

ja som dig svarede jeg ikke over 40 år...for noget tid siden ville jeg havde sagt ikke over 30...men det var fordi det var der min hjerne var strandet da jeg første gang besluttede mig for ikke at få flere børn...nu er tif kommet, og selv om vi er oppe i årene inden hun flytter hjemmefra, så tror jeg sagtens vi kan magte det.

så her vil jeg nok sige ikke over 40 år, men spørger du mig igen om 10 år, ved jeg ikke om jeg forandre mening! tror det dog ikke

Anmeld

21. juli 2008

Tut

Ja jeg mener selvfølgelig også ens første barn - det er jeg jeg mener med at "blive mor" - altså for første gang :D

Anmeld

21. juli 2008

Mikkelmusen

så vil jeg godt lave min stemme om til 35. Jeg stemte 45 fordi jeg ikke vidste det var ens første barn du mente.

Anmeld

21. juli 2008

Helle30

Jeg synes ikke, det tilkommer mig at bestemme, hvor gamle folk må være, når de får deres første barn.
Jeg har mødt både uduelige og aldeles glimrende forældre i begge ender af aldersscalaen.

Alder er selvfølgelig et mere håndgribeligt kriterie end en egentlig forældreevnetest. Sådan én har jeg med mellemrum ønsket indført.

- Helle

Anmeld

21. juli 2008

Loggidut

aj helle...du kommer altid med så totalt fede agumenter! lol...ja du har sgu da i grunden ret...hvem er vi til at dømme...hmmmm.....

ja jeg vidste så heller ikke det var det første barn tuttelut mente, men jeg ved ihvertfald jeg var ved at gå til over den 61 årige kvinde der fik barn for nogle år tilbage...det er bare ikke helt i orden set fra mine synspunkter!

Anmeld

21. juli 2008

Joan ( Smallie )

Jeg har det sådan lidt at hvis de kan blive gravid på naturligvis så har jeg ikke noget problem med det. Men hvis de skal have hjælp til det så syntes jeg ikke det er ok når de er over 40.

Man kan jo ikke gå imod naturen og så længe de slev kan så er det jo også ok med naturen. Den er jo nemlig sådan inrettet at det kun er de stærkste der overlever.

Arrr bare noget plader herfra.

Joan

Anmeld

21. juli 2008

Tynen

Det er egentlig et ret svært emne at tage stilling til.

Men jeg er enig med Joan - Jeg synes simpelthen det er grotesk hvis man er over de 40 og skal have hjælp til at blive gravid.

Læste her den anden dag om hende på 65 der har et barn på 3!
Det gjorde mig bare så pisse arrig >(

Anmeld

21. juli 2008

Hyner

Jeg har svaret ikke over 35...
Måske er jeg ung og uvidende på det punkt, vil nogen måske sige.
Men mine forældre var nær de 35 da de ventede mig og der er et stort rum imellem os.. Så jeg har altid svorret på at jeg abselut ikke skulle have børn i den alder, hvis det stod til mig.. Jeg har dog ændret mening undervejs pga aldersstigning ved mig selv.. Dog synes jeg stadig det er sent at tænke på første barn i den alder...
Min søster er 31 og hendes mand 34 de fik deres første barn sidste år, men de har begge en mega lang uddannelse og ting de gerne ville inden..
Jeg er 23, min mand 28 og vi har begge en middel-uddannelse...
Synes det kommer an på hver især, men hvis alle var ens så holder jeg på de 35...

Langt svar og meget pladder
Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.