Puttehelvede - What to do??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2008

Loggidut

hmmm, tynen, jeg er sent ude det ved jeg godt, men hvis du ved hun har det godt, og ingen ting mangler, og så stadig gir den gas, så ville jeg nok vælge at forsøge mig med nu er det nok metoden, og lade hende græde igennem...jeg er selv en idiot til det...for hvis det var her jeg skulle gøre sådan, så forbarmer jeg mig jo alligevel...

jeg har opdaget, at tif har nogle sjove rutiner...nogle dage kan hun sidde stille med en bog, og sut i munden, og så falde i søvn hen over bogen, men de dage hvor det ikke går, ja så ved jeg jo godt der kun er en mulighed, og det er at tage hende op, sætte mig i sækkestolen, sutten i munden, og så læser vi bogen om da saxe fik en ven, det er altid den bog hun gerne vil læse, og når vi har læst, kan jeg lige så fint putte madammen, og så falder hun i søvn!

har du prøvet den med at læse med hende på skødet?

jeg ved sørme ellers ikke hvordan du skal gøre det, ud over den kolde tyrker...

knus og held og lykke med det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2008

bette

det problem havde jeg jo også med mikkel.. suk.. ik spor sjovt..
trøstede i 3 stive timer før han langt om længe sov..

men jeg ville simpelthen ikke have at han skulle græde såå længe hver eneste aften.. var ved at blive kvalt..

men jeg gjrode det at jeg brugte et ritual der hedder.. at jeg har ham i armene.. (ikke vuggene bevægelser) og så har han sin bamse at putte sig ind til.. så sætter jeg sådan noget wellness musik på.. noget der går langsomt.. (uden at fjernsynet køre, der skal være ro omkring ham så han kan falde til ro)
så hører vi en sang og så bliver han puttet.
i starten måtte jeg også tage kampen op med mikkel..
og nej det er ik sjovt.. og hylede også.. men det virkede..

jeg lod ham skrige og gik så ind til ham ved 5 min. mellemrum.. gav ham sutten sagde shyyy og gik ud igen. det blev jeg ved med.. det vigtige var ikke at tage ham op.. men at lade ham vide jeg var der.
hold kæft knægten skreg.. puha det var hårdt..
men allerede næste dag kunne jeg lægge ham til at sove, hvor han bare mumlede lidt og faldt i søvn mens jeg spillede wellness musik.. og skruede længere og længere ned. og nu kan jeg bare ligge ham til at sove uden skrig og skrål..

han prøver mig dog af engang i mellem.. men det er bare vigtigt at tro på sig selv og sige til sig selv at det er det rigtige at gøre.. at det er bedre at han græder i 15 min end 3 stive timer..

men smukke gør det du føler bedst for..

Anmeld

20. juli 2008

Anja

Kan kun anbefale sovecoach !

Jeg er overbevidst om, at det er bedst ikke at tage barnet med ud af værelset, når først der er sagt godnat. Det må da kun skabe forvirring for barnet, hvis der kommer utydelige signaler om, hvorvidt der skal soves, leges eller nusses i sofaen.

Det sker sjældent, at Elias brokker sig voldsomt/græder ved sovetid, men så skiftes vi lidt til at gå ind til ham med 3-5 minutters intervaller, så tager vi ham op, nusser ham og får ham til at falde til ro og så lægges han ned igen.

De fleste gange skal der kun 3-4 gange nus/tagen op til førend han sover. 8 ud af 10 aftener sover han inden for få minutter.

Vi har heller ALDRIG haft vores børn til at sove i vores seng. Er overbevidst om at alle sover bedre, hvis man ikke ligger og forstyrrer hinandens søvn.

Anmeld

20. juli 2008

ivfmarie

Hvem har "tiger-biblen"? Jeg tror der er noget i gære? Selv Maltedrengen der eller altid sover når der bliver sagt godnat har hysset de siste par aftner.. godt nok har vi været på ferie og sovet i fremmet seng - men det plejer ik at være et problem.

Ingen råd - andet end gør hvad du føler for. Og så skal du holde fast i den metode i mindst et par dage - helst en uge, så du gir Stella og dig selv en chance for at lære den at kende.

Marie . pøj pøj

Anmeld

20. juli 2008

Tynen

Tak for alle jeres svar!!
Jeg må sige at jeg er rigtig lettet over at se hvor mange der egentlig har bøvl med putningen af de børn i tiden.

Og er det ikke ufatteligt - Idag sov hun med det samme hun havde bællet flasken??!
Jeg fatter det bare ikke, men frygter lidt hvordan det bliver imorgen.
Det skal jo bare ikke være alt for gennemskueligt ;)

Tusinde tak fordi I tog jer tid til at svare.
Jeg står stadig lidt og vakler imellem de to metoder, men ser lige tiden an et par dage mere.
Jeg kan se at der idag er optroppet 2 stks. fortænder - YEHAA! 8D

Anmeld

21. juli 2008

linemus

Tillykke med tænderne!! Nanna har også lige fået den ene fortand, så nu er hun oppe på hele 3 :D

I går tænkte jeg, så nu skal det være, nu skal de lære at sove selv, så da de blev puttet, sagde jeg godnat og gik ud. Gik derind efter 1 minut, hvor de bare havde vrælet begge to, så så var det slut :) Puttede Nanna som jeg plejer, og tog Signe over til mig, og faktisk så var der ro allerede lidt over kl.20. Fantastisk for mig alene-putteren!

Så kan godt forstå, du vakler. Du må gøre det, DU synes er bedst for dig og Stella.

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.