Puttehelvede - What to do??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.576 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. juli 2008

Tynen

Jeg havde engang et putteritual der hed Flaske - Ned i seng - Sov.

Dette blev lavet om til Flaske - Sætte sig op/Rejse sig op - Græde - Skrige - Putte ved mor - Sove (Efter en 1)

Så blev det igen lavet om fordi mor her forbarmede sig og gav flaske og lod fortabte Stella falde i søvn i armene på mig - Hun sov efter 10 minutter.

Nu har vi haft et par rigtig gode dage med den sidstnævnte rytme - MEN!!!

Hvad skal jeg nu gøre når jeg ved jeg kommer til at æde 40 dårlige aftener nu igen?

Hun kan ligge i mine arme i op til en time og bare putte og kigge på mig.
Hvis hun bliver lagt går hun fuldstændig amok med sin hulkende gråd - Men helt ærlig! Jeg gider bare ikke sidde deroppe i 1-2 timer.

Det er i frustration jeg er gået ned foran skærmen - Stella skriger helt uhæmmet nu, men jeg har siddet deroppe siden kl. 20 nu og ja, hun er træt.

Hvad ville I gøre?
Ville I lade hende putte ved mig til hun faldt i søvn eller skal hun "lære det på den hårde måde" hvor jeg lader hende ligge i hendes seng og under igen omstændigheder kommer op? - Hun skriger helt vildt hvis jeg gør det nu.
Jeg kan f.eks. sidde og nusse hende ved siden af (Selvom det ikke virker)

Har lige brug for et råd, for ved ikke hvad der er rigtigt eller forkert her.
Har de mere brug for tryghed nu eller er det en klemme hun har på mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2008

ka li ja

for helvede tunen. det er bare ikke sjovt det dr... man har mest af alt lyst til at sidde med tøsen så længe det skal være, bare for at få ro...
på den anden side, har man så hørt på det længe nok, så kan lorte ungen bare få lov til at skrige... og så kommer den dårlige samvittighed!!! nej hvor er det svært..

jeg har aldrig selv prøvet det, men hørt meget succe med den der sovecoach.....

det er hårdt i starten fordi de må tude.. men det virker for sååååå mange.

så var jeg kommet der ud hvor du er nu, så var det nok mit næste skridt...

jeg kan godt forstå du ikke gider bruge 2 timer på at putte. det skulle heller ikke være nødvendigt.

men men men hun er jo glad for mor. og mor har måske lidt svært ved at slippe stella. og det kan hun måske også mærke..

ved gost det ikke var meget hjælp. men uanset hvad du gør, så skal jeg nok hører på dig:D

Anmeld

19. juli 2008

Rasmine

Drop det der med at sidde med hende i armene.
Ved sgu ik hvordan du kommer ud af det, for jeg har aldrig gjort det.
(havde engang en nabo som gjorde det, og dér lærte jeg at det skulle jeg aldrig ud i)

Hun har dine nosser i et stramt jerngreb!!!
(Stig har jo nada... :P )

Anmeld

19. juli 2008

tasha33

hej med dig
nej hvor jeg kender det, jeg har tvillinger på 1 år i dag og de vil altså kun sove hvis hvis de har fået en flaske inde vi går op og jeg så lægger mig med dem, men så går der et sted mellem ti min og en halv time, hvordan soven lille mus til middagslur. ved min den store måtte jeg også gøre det, men der lå hun i sin seng og jeg sad og holdte hende i hånden til hun var næsten faldet i søvn, det er meget med at de gerne vil have den tryghed og jeg tror lidt at de små pus kører rundt med os. det skal nok komme hvor hun sover selv og du bare kan sige godnat. pøj pøj, med om du vil tage kampen op:)

Anmeld

19. juli 2008

Tynen

Jeg kan da lige tilføje - Nu ungen er gået i dvale - hvordan aftenen egentlig forløber.

Hun får sin flaske, falder i søvn efter 100 år i mine arme og jeg ligger hende i hendes seng.
Der går 10 minutter og ungen skriger op og rejser sig op i sengen??!
Jeg går op, giver hende sutten, siger go´nat og nusser hende på panden og går ud.
Og her flipper hun fuldstændig.
Jeg kan stå og gøre alverdens kunster derinde (nusser, aer, putter osv), men det er ikke nok.
Jeg går nedenunder fordi det ikke hjælpe på Ole Lukøjes indtog at jeg bliver deroppe.
Går op efter 5-7 minutter, prøver at putte igen (uden at tage hende op)
Går ned fordi hun stadig ikke vil holde op
Her kommer den dårlige samvittighed fordi ungen græder så hjerteskærende at hun næsten ikke kan få vejret og hendes stemme slå helt over.
Jeg sponser op af trappen og tager hende op.
Hun falder med det samme til ro. Ligger med hovedet på mit bryst og klynger sig til mig som en lille abeunge og falder dernæst i søvn efter 15-20 min.

Det er da også hyggeligt at sidde med hende (Mest fordi hun slet ikke vil sådan noget om dagen) Men altså..
Jeg har bare så lidt tid om aftenen (Og dermed også for lidt tid på nettet) at jeg ikke ved om jeg skal blive ved.

Kæft for en smøre - Jeg undskylder på forhånd :D

Anmeld

19. juli 2008

Rasmine

Hvor er faderen henne i det her cirkus?

Anmeld

19. juli 2008

Tynen

ka li ja skriver:

for helvede tunen. det er bare ikke sjovt det dr... man har mest af alt lyst til at sidde med tøsen så længe det skal være, bare for at få ro...
på den anden side, har man så hørt på det længe nok, så kan lorte ungen bare få lov til at skrige... og så kommer den dårlige samvittighed!!! nej hvor er det svært..

jeg har aldrig selv prøvet det, men hørt meget succe med den der sovecoach.....

det er hårdt i starten fordi de må tude.. men det virker for sååååå mange.

så var jeg kommet der ud hvor du er nu, så var det nok mit næste skridt...

jeg kan godt forstå du ikke gider bruge 2 timer på at putte. det skulle heller ikke være nødvendigt.

men men men hun er jo glad for mor. og mor har måske lidt svært ved at slippe stella. og det kan hun måske også mærke..

ved gost det ikke var meget hjælp. men uanset hvad du gør, så skal jeg nok hører på dig:D

Det er jo præcis hovedet på sømmet!!

Dengang hun startede med at være en byld i nummeren at putte, fandt jeg jo ud af at det tog kortere tid hvis jeg bare sad med hende - OG det var jo også helt vildt dejligt at putte med hende for once :)

Jeg må lige tjekke det der sovecoach ud - Jeg er bare i tvivl om det er sådan en periode de har eller om det er lumrer tricks hun laver ;)

Anmeld

19. juli 2008

Tynen

Mebach skriver:

Hvor er faderen henne i det her cirkus?

Han er i værkstedet - Der skal jo tjenes til overtrækket ;)

Han er slet ikke acceptabel hvis du spørger Stella

Anmeld

19. juli 2008

Susan1978

uha ja trine.. der er vist kun den hårde måde tilbage..

jeg har selv lært det på den hårde måde med Ea, du fatter ik hvad vi gjorde bare for at få ro.

så var det ligge sammen med hende, så var det holde hende i hånden, så var det synge for hende, så var det musik osv osv osv .. og det tog tilsidst 2 timer at få hende til at sove..

til jeg en dag sagde STOP.. tilbage til det gamle putteritual.
Flaske og godnat... ved ik om du synger en godnat sang.

også skal hun ha lov at skrige. noget med 3 minuter eller sådan noget, så ind og sige shhhhh nu skal du sove... og det skal du blive ved med indtil hun sover...

Det er såååååååååååååååå hårdt de første 2 dage, men så går det allerede bedre.. en lille uge og du har dit putteritual tilbage..

det er så hård en kamp og du hader dig selv.. lad far hjælpe, så du ik står med "lorten" alene.

jeg ved ik om du har kræfter til at genneføre det nu.. men jeg er ked af at sige det nok er den eneste vej frem..

knus og masser af held og lykke

Susan

Anmeld

19. juli 2008

BellaT

Tjaaa, vi sidder skam stadig med Phillip i armene når han skal falde i søvn om aftenen. Det tager 5-10 min. Så det er intet problem. Om dagen falder han fint i søvn af sig selv i vognen. Der er nogle perioder hvor han bare ikke vil sove. Men det skyldes jo som regel et tigerspring eller bisser. Ja, altså nogle gange er der selvfølgelig ingen forklaring. Men de perioder går over igen. Nå, jeg snakker bare om Phillip. Vil bare sige at du ikke skal føle at hun styrer dig. Hader den tankegang. Et barn græder fordi det er utilpas. Og jo, det er også det barnet gør under et "hysterisk" anfald. Det er helt iorden at gøre det der er rigtigt for dig og Stella. Måske har hun bare brug for i en periode at ligge i dine arme og kigge på dig. Så længe det kun er en periode så ser jeg intet galt i det. Dette er i virkeligheden svært at råde om, da der er mange forskellige meninger om det med putte-ritualer. Gør det du finder er rigtigst, vil jeg egentlig bare sige. He He, sikke et nemt råd at give, hva'.;) Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.