NF-scanning med en streg i regningen - øv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2008

Helle30

Kære piger Tak for alle jeres søde ord og tanker. Det er rigtigt, jeg tænker på det hele tiden, og jeg ville faktisk bare gerne have den prøve overstået i eftermiddag, hvis det kunne lade sig gøre. Nu har jeg jo så læst en masse på nettet, og det har ikke gjort humøret bedre: Selv hvis det skulle vise sig, at spiren (som jo alligevel er en spire på 6 cm nu) bliver frikendt for Downs, så kan en fortykket nakkefold jo også skyldes andre misdannelser el. evt. hjertefejl. Tror bare jeg skal holde op med at google rundt - det kan man da blive helt tosset af:'(. Bacon! Jeg er ikke sikker på, at jeg husker mine tal rigtigt, for jeg slog nok hjernen fra, bare ved den information om, at de var for høje. Så vidt jeg husker var det i den høje ende af 200-tallet - altså 1:2XX. Monica! 1:42, det var sørme da et tal, der er til at forstå. Pyhh, hvor må du have været nervøs. Tak for info om, at det ikke gør ondt. Det gør mig nu ikke så meget, hvor ondt det gør. Bare jeg kan få vished om, at den lille ikke fejler noget. - Helle, som pludselig er blevet meget mere taknemmelig for den dejlige datter, jeg har i forvejen(L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2008

Loggidut

hmmmm, hvor er det godt nok synd for jer, for man kan bleve så skidt tilpas helt inde i hjertet, af ikke at vide og forstå hvad det lige er der sker! hmmm, nu har jeg aldrig fået sådan en NF-scanning, og et eller andet i mig siger heldigvis for det, for jeg synes at jeg igen og igen høre at det er noget der virkelig kan give bekymring. Jeg har aldrig sat i den situation hvor jeg muligvis skulle til at træffe det svære valg, så hvordan jeg ville reagere på meldingen om et muligt mongolbarn ved jeg ikke, mit hjerte råber jo at det skulle man naturligvis have, men hvis jeg kom til at sidde og virkelig skulle tage stilling, er jeg ikke så sikker på det ville blive mit valg alligevel. Jeg tror nemlig det kræver ens tilstedeværelse konstant igennem mange år, og at man er på 100% hele tiden, og jeg tror ikke jeg ville kunne lade mine andre børn gå gennem det...men jeg har aldrig sat der, og ved det derfor ikke. men jeg krydser fingre for der ikke er noget i vejen med jeres lille bebs, og at det her bare lige er et bette humpel på vejen i skal over... men det er godt nok ikke sjovt at sidde i lortet! jeg krydser fingre for det kommer til at gå godt... og så har jeg forresten ikke været nogen hjælp her, det ved jeg godt...sorry :'(

Anmeld

20. juli 2008

Anja

Åhhhh nej !! Det er bare det man frygter ved at tage til nf scanning :'( Inden vi var til nf talte vi meget om, hvad vi ville gøre, hvis der skulle vise sig at være noget galt. I første omgang ville vi i al fald sige ja tak til diverse undersøgelser, hvilket jeg kan forstå, at I også vil gøre. Dernæst havde vi besluttet, at vi ikke ville beholde barnet, hvis der skulle være noget galt - om vi kunne gennemføre denne beslutning aner jeg virkeligt ikke, men har bare vanskeligt ved at byde vores familie (primært drengene) at skulle modtage et familiemedlem, der kræver ekstrem pleje/opmærksomhed mange år frem :S Tilgengæld er det jo sjældent, at der er noget galt ! Det skal man lige huske på :) og hvis dit tal var 2xx så prøv at vende den og tænke, hvis du deltog i en konkurrence, hvor stor en sandsynlighed ville du føle, at du havde for at vinde, hvis der var over 200 deltagere og kun EN udtrækning ?!! Meget lille, ikke sandt ;) Sådan er det også her, det er en forsvindende lille sandsynlighed for, at der er noget galt, så frem med de positive tanker :) Varme tanker Anja

Anmeld

20. juli 2008

Lise

Kære Helle,

Helt sikkert ikke nogen sjov situation at stå i! Men som Anja er inde på, så er det jo sjældent at man selv bliver udtrukket blandt 200 deltagere. Min veninde som var gravid på samme tid som mig fik 1:100 - de var igennem hele møllen, og har da et sundt og rask barn på snart et år nu. Ja, har da efterhånden hørt om en del der har prøvet det, men alle har raske børn. Så mon ikke i også får endnu en rask baby?

Håber du kan holde ventetiden ud til prøven er overstået og svaret kommer. Og så håber jeg i øvrigt at det viser sig at alle disse bekymringer var fuldstændig uden grund :)

(H)

Anmeld

23. juli 2008

Helle30

Så er jeg lige kommet hjem fra Næstved sygehus, hvor jeg har fået taget den dér moderkagebiopsi. Det gjorde overhovedet ikke ondt, og det selvom det foregår uden nogen form for bedøvelse. Men synet af den dér 20 cm. lange nål var nu ikke så rart. Nu er der så bare at tage den med ro resten af dagen og så vente til mandag eller tirsdag, hvor jeg får svaret med posten. - Med mindre svaret ikke er så godt. Så bliver jeg ringet op:'(. Krydser I lige lidt fingre for mig/os piger? :) - Helle

Anmeld

23. juli 2008

ivfmarie

her kommer fluks krammer og krydsede fingere!!

(H) Marie

Anmeld

23. juli 2008

Marco2

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra AG

Anmeld

23. juli 2008

Ny mor

Godt det er overstået, Helle!!!
Masser af krydser fra os (L)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX-lig hilsen Birgitte

Anmeld

23. juli 2008

Mikkelmusen

Masser af krydser herfra... og jeg håber telefonen ikke ringer (H)

Anmeld

23. juli 2008

Tikki

Det er simpelthen bare noget numse - uha, ved hvad du taler om. Iza havde en nakkefold på 3 og tallet var 1:270 -så jeg fik også tilbud om moderkagebiopsi og tog imod det. Jeg er jo så gravid igen og sgu så om ikke det sker igen - En nakkefold på 3,7 og mit tal var denne gang 1:58 :-o - så en gang til samme mølle igennem igen..........Men alt er som det skal være og jeg har jo også Iza som er frisk og rask.

Jeg vil til en hver tid tage imod en moderkagebiopsi selvom der er en abortrisiko - faktisk mener de ved nyere undersøgelser at risikoen for at abortere er langt mindre end de 0,5-1%, de taler om nu......Men det giver ro i graviditeten og så er du helt sikker på, der ikke er komosomfejl.

Det væreste er ventetiden på svar :S - resten er ikke slemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.