NF+ moderkagebiopsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

Cherry_77

Jeg venter på svar på moderkagebiopsien. Lægen ville ringe her mandag eller tirsdag. Er så nervøs, men holder modet oppe ved at der er 97% chance for at den er rask, og at langt de fleste får et barn med normale kromosomer. Det gælder virkelig om at tænke positivt.

Kryds fingre for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Riksen

13. september 2010

Cherry_77

Tak, Riksen:-)

Anmeld

13. september 2010

SussieThyssen

Nu her i ventetiden..kan en af jer så ikke forklare mig lidt om de tal, som I bruger her..er ærligt talt ikke helt med på det nyeste, hvad det angår, og så er det jo bare med at få den mangel rettet op synes jeg.
For 13 år siden, da jeg skulle have min sidste, kunne man kun få foretaget fostervandsprøve, men det blev alle kvinder over 35 så også tilbudt.
Nu har jeg fået foretaget fostervandsprøve med alle mine 3, da jeg var i højrisikogruppen for at abortere eller få en dødfødt. Er metoden til at tage moderkagebiopsi ikke den samme som ved fostervandsprøve? Og burde en fostervandsprøve ikke kunne give det samme resultat som en moderkage ditto?

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. september 2010

henh01

Krydser fingre for dig.. Åh synes det er både godt og skidt med de tal - da jeg fik min datter for 6 år siden var der hverken nf eller tal at være bekymret for under sin graviditet og denne gang fik jeg tallet 1:700 og det synes jeg også var lidt lavt og må da indrømme at man tænker sine tanker. Men på den anden side er det jo fint at man kan nå at tage stilling til barnets fremtid hvis det viser sig at have kromosomfejl. Åhh kan slet ikke forestille mig hvor ulideligt det må være for dig. Kæmpe

Anmeld

13. september 2010

henh01

SussieThyssen skriver:

Nu her i ventetiden..kan en af jer så ikke forklare mig lidt om de tal, som I bruger her..er ærligt talt ikke helt med på det nyeste, hvad det angår, og så er det jo bare med at få den mangel rettet op synes jeg.
For 13 år siden, da jeg skulle have min sidste, kunne man kun få foretaget fostervandsprøve, men det blev alle kvinder over 35 så også tilbudt.
Nu har jeg fået foretaget fostervandsprøve med alle mine 3, da jeg var i højrisikogruppen for at abortere eller få en dødfødt. Er metoden til at tage moderkagebiopsi ikke den samme som ved fostervandsprøve? Og burde en fostervandsprøve ikke kunne give det samme resultat som en moderkage ditto?

Kærligst
Sussie

Hej.

Når man i 13. graviditetsuge er til nakkefoldscanning måler de væsken mellem nakkevirlen og noget andet () det tal sammenlignes med en blodprøve der viser risikoen for at få et barn med kromosomfejlen downs. Hvordan det rent teknisk fungerer ved jeg ikke, men sundhedsstyrrelsen har så valgt at sige at alle med et tal under 1:300 kan få tilbudt en moderkagehalløj for at få klar afklaring i hvorvidt barnet har kromosomfejl eller ej.

Håber min ringe forklaring hjalp en smule

Anmeld

13. september 2010

SussieThyssen

henh01 skriver:

Hej.

Når man i 13. graviditetsuge er til nakkefoldscanning måler de væsken mellem nakkevirlen og noget andet () det tal sammenlignes med en blodprøve der viser risikoen for at få et barn med kromosomfejlen downs. Hvordan det rent teknisk fungerer ved jeg ikke, men sundhedsstyrrelsen har så valgt at sige at alle med et tal under 1:300 kan få tilbudt en moderkagehalløj for at få klar afklaring i hvorvidt barnet har kromosomfejl eller ej.

Håber min ringe forklaring hjalp en smule

Så blev jeg så meget klogere...1000 tak skal du have

Det undrer mig lidt..for nogle steder siger de, at de først nakkefoldsscanner i uge 17, da uge 13 er for tidligt, som fx her på Fyn. Både min nabo og min datter er pudsigt nok lige langt henne, og de troede også begge to, at de skulle til den scanning i uge 13, men fik begge at vide at det skulle de først i uge 17.
Kan det skyldes at der er generel uenighed om hvornår det er bedst og tydeligst?
Blot en tanke..og hvad tror I?

Anmeld

8. oktober 2010

Cherry_77

Vi fik desværre dårligt nyt. Den lille havde alvorlig kromosomfejl, så vi skulle tage det svære valg, om jeg ville gennemføre graviditeten eller ej. Jeg/vi valgte abort, og jeg skulle føde barnet, da det var efter 12. uge. Det er det værste, jeg har været igennem. Havde glædet mig så meget til at blive mor, og så blev drømmen taget fra mig/os. Det er utrolig hårdt at miste sit første barn. Jeg er glad for at vi valgte at se barnet. Vi tænker på det hver dag, og det vil altid have en helt særlig plads i vores hjerte.

Anmeld

8. oktober 2010

Chalala85

Cherry_77 skriver:

Vi fik desværre dårligt nyt. Den lille havde alvorlig kromosomfejl, så vi skulle tage det svære valg, om jeg ville gennemføre graviditeten eller ej. Jeg/vi valgte abort, og jeg skulle føde barnet, da det var efter 12. uge. Det er det værste, jeg har været igennem. Havde glædet mig så meget til at blive mor, og så blev drømmen taget fra mig/os. Det er utrolig hårdt at miste sit første barn. Jeg er glad for at vi valgte at se barnet. Vi tænker på det hver dag, og det vil altid have en helt særlig plads i vores hjerte.

Det er jeg virkelig ked af at høre Jeg sender dig en kæmpe

Anmeld

8. oktober 2010

Cherry_77

Tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.