Cherry_77 skriver:
I fredags var vi til nakkefoldscanning, og fik at vide at det ser fint ud med babyen. Men ud fra min blodprøve (doubletest) ligger vi i høj risiko for at få et barn med Downs Syndrom. Det var en trist besked at få, og vi fik tilbudt en moderkagebiopsi, som jeg har fået foretaget i dag. Jeg blev scannet før og efter prøven, og barnet har det godt, vi kunne se det lille hjerte slå. Jeg var meget betænkelig ved at få taget prøven pga. abortrisikoen. Men risikoen for at der er kromosomfejl ved barnet er større end risikoen for abort. Vi får svar på mandag eller tirsdag. Håber ikke der er noget galt, og hvis der er må vi tage den derfra. Det gjorde meget ondt, da lægen stak nålen i, det var værre end at få taget en blodprøve. Er glad for, at det er overstået. Nu er det bare at vente. Har gået i næsten en uge og været bange for moderkageprøven og før det var jeg nervøs for NF. Scanninger og prøver er også forbundet med en masse spekulationer og ventetid. Nogle, der har prøvet noget lignende?
Hilsen Cherry, 33 år og 13+4
Hej ;-)
Det er PRÆCIST et år siden jeg stod i samme situation - næsten på dato og det hele. Nu sidder jeg her foran computeren med min 5 1/2 måneders gamle baby og tænker tilbage... (se evt min dagbog). Jeg fik også foretaget en moderkagebiopsi. Ikke nogen viderligere behagelig oplevelse, vil jeg ærligt sige ligesom du skriver. Det gjorde fanme ondt og den der kæmpe nål var sgu noget skræmmende. MEN....det var jo fantastisk, da vi fik svaret om en rask lille pige efter 2 uger.
Jeg er glad for vi sagde ja til testen. Vi havde et tal på 162 og jeg gjorde det gerne igen. Det bedste råd og den bedste trøst jeg kan give dig er at stole på din intuision. Hvis den siger dig, at der ikke er noget galt, så skal du stole på det. Havde jeg ikke gjort det, så var jeg aldrig kommet igennem ventetiden. Vi var endda på vej til TYrkiet dagen efter vi fik beskeden og fik foretaget undersøgelsen dagen efter ferien. Puha da....
Så du er altså ikke den eneste og det går i langt de fleste tilfælde godt ;-) Som scannerdamen sagde til mig. Selv hvis du får et tal på kun 2, så har du stadigt 50% chance for at få et sundt barn. Det hjalp mig rigtigt meget, husker jeg!!!
Skriv igen hvis du har behov for at "snakke" ;-)
KNUS
Anmeld