hudprodukter uden parabener

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

klmf

Jeg har nok det man ville kalde kombinationshud - skinner som kattepis i måneskin nogle steder og skaller af tørhed andre steder Dermas produkter gjorde det kun værre, men mest det fedtede. ØV en skuffelse siger jeg bare.... Håber da andre er mere heldige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

otlitrom

lotchen skriver:

Jeg har nok det man ville kalde kombinationshud - skinner som kattepis i måneskin nogle steder og skaller af tørhed andre steder Dermas produkter gjorde det kun værre, men mest det fedtede. ØV en skuffelse siger jeg bare.... Håber da andre er mere heldige

Det er ca sådan min hormon-hud ser ud... ligner en med røde hunde, delvist smurt ind i olie.... Nu ved eg ikke liiiige om jeg tør det!

Har du fundet noget andet der virker??

Anmeld

8. september 2010

klmf

kitty skriver:

Det er ca sådan min hormon-hud ser ud... ligner en med røde hunde, delvist smurt ind i olie.... Nu ved eg ikke liiiige om jeg tør det!

Altså, tror jeg har brugt det meste af en direktørs pensionsopsparing på hudprodukter i årenes løb. Jo mere jeg afprøvede, des værre blev det!! Var fandme desperat til sidst, for havde store sår i hovedet (deraf følgende grimme acne-ar nu) og anede ikke mine levende råd. Indtil jeg til sidst læste en artikel om at problemhus i visse tilfælde bliver provokeret af alle de special produkter og man derfor simpelthen skal 'nulstille' behandlingen! Så jeg droppede alle de dyre cremer, sæber, skin tonics, vaske creme, vaske skum og hvad ved jeg og købte Niveas helt almindelige fugtende dagcreme og så tog jeg åndssvage mængder sol for at tørre huden ud.... Det virkede... Så jeg har stadig mine grimme acne-ar, men har kun en bums en gang i mellem. De tørre pletter smører jeg ned lidt ekstra fed creme og disko-glansen klarer jeg med pudder - og så har jeg vist bare lært at leve med mit udseende (der jo også inkluderer et BMI på Michelin-niveau)....

MEN! Det kan du jo ikke rigtig bruge til noget, så hvis jeg skal anbefale det som jeg trods alt syntes virkede aller aller bedst, så er det Clinique! Pisse dyrt, men så drøjt i brug man tror det er løgn - og det virker bare Men rådfør dig med Matas-damen og hør ad, hvilken 'styrke' du skal starte med.

Anmeld

8. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

kitty skriver:

Ole Henriksens produkter er rigtig gode. Men ikke helt fri for parfume.

Anmeld

9. september 2010

Sisley

Havde lige overset at Derma var blevet nævnt - jeg synes i øvrigt ikke, at Derma er særlig godt. Har efterhånden prøvet "de fleste" parabene/parfumefri mærker og jeg må tilstå, at jeg endnu ikke har fundet noget, der er ligeså godt som de produkter der indeholder lidt af det ene eller andet... Clinique og Clarins har vist også ry for at være nogle af de gode slemme og det synes jeg fungerer OK.

Anmeld

9. september 2010

Risen

Clinique har vist lige lavet en rense set uden parfume osv Tror jeg så det i reklamerne

Anmeld

16. september 2010

Phillip Hobbs

Hej Kitty,
Når man ser på køb af hudplejeprodukter uden skadelige stoffer er det vigtigt at huske at Svanemærket er ikke en garentee for sikkerheden.
Her er nogle links med oplysninger.

om parabener

om svanemærket

video om kosmetik/hudpleje

Hvad skjuler det fra os?

Råd om at køb økologisk hudpleje

Jeg er her for at hjælpe dig, så  du er velkommen til at kontakte mig, og jeg vil besvare eventuelle spørgsmål du har.

Mvh Phillip Hobbs
Hvis du vil vide mere om hudpleje produkter og ingredienserne i dem følg mig på http://blog.naturligeprodukter.dk/

Mvh Phillip Hobbs

Hvis du vil vide mere om hudpleje produkter og ingredienserne i dem følg mig på min blog

Anmeld

16. september 2010

Mettemus

Hej

Jeg synes jeg får det bedste resultat med Origins' produkter. Der findes bl.a. en dybderensende maske med blæksprutteblæk og kul som er rigtig god. Der udover har de mange forskellige renseprodukter alt efter hvilke problemer man har - for fedtet hud, for tør hud osv.
Jeg har også forsøgt mig med Derma, og synes ikke det har været godt.

Anmeld

19. oktober 2010

Mussi30

Sisley skriver:

Clinique og Clarins har vist også ry for at være nogle af de gode slemme og det synes jeg fungerer OK.

Personligt har jeg det enormt svært ved Cliniques "allergi-venlige" produkter. ALT i deres produkter er syntetisk - måske nok efterlignet naturens ingredienser, men trods alt syntetisk. Nå, bare lige et surt opstød

En af de ting du skal være opmærksom på, når du køber en creme er, at der er STOR forskel på fugt og fedt! Derfor er det enormt vigtigt, at man finder cremen til ens egen hud.

Mange har en tendens til at "sulte" huden, hvis den er fedtet. Altså simpelthen bombardere den med tørhed og skrappe produkter for at få fedtet til at forsvinde. Men så tænker huden bare: "Hov, hvor blev alt fedtet af, lad mig skynde mig at producere noget mere". Og så ender man i en ond cirkel. En fedtet hud skal nemlig have FUGT, for at oprette den overproduktion af fedt. Og de tøre pletter vil jo netop også tage imod fugten med kyshånd.

Mit råd til dig vil være: Gå i den nærmeste Matas eller stormagasin. Find den rigtige pige at snakke med. Prøv dig simpelthen frem. Kan du mærke hun snakker dig efter munden, ikke har en hujende fis forstand på noget, eller bare har den store salgstale fremme, så tak pænt nej tak og find en anden. Det kan godt være at det kræver at du snakker med mere end et par stykker, højst sandsynligt i flere forskellige butikker.

Men tro mig, der findes rent faktisk nogle enormt kompetente ansatte rundt omkring, der kan finde netop CREMEN til dig. Og det behøver ikke være cremen til flere tusinde - det kan lige så godt være den billigste fra Bilka. Lige forskellige vi er som mennesker, lige så forskellig er vores hud.

- Gitte, der selv har været en af "Parfumedullerne" og altid er kommet længst ved at være ærlig overfor kunderne!

Anmeld

19. oktober 2010

Julieogbaby

Jeg fik lige pludselig pizza-face og har aldrig i mit liv set sådan ud. Så jeg tænkte det må jeg gøre noget ved. Senere fandt jeg jo så ud af at det var fordi jeg var gravid. men, gik ned på apoteket og købte Avenes renseprodukter - de er paraben og nogle også parfumefri og de virker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.