Sisley skriver:
Clinique og Clarins har vist også ry for at være nogle af de gode slemme og det synes jeg fungerer OK.
Personligt har jeg det enormt svært ved Cliniques "allergi-venlige" produkter. ALT i deres produkter er syntetisk - måske nok efterlignet naturens ingredienser, men trods alt syntetisk. Nå, bare lige et surt opstød 
En af de ting du skal være opmærksom på, når du køber en creme er, at der er STOR forskel på fugt og fedt! Derfor er det enormt vigtigt, at man finder cremen til ens egen hud.
Mange har en tendens til at "sulte" huden, hvis den er fedtet. Altså simpelthen bombardere den med tørhed og skrappe produkter for at få fedtet til at forsvinde. Men så tænker huden bare: "Hov, hvor blev alt fedtet af, lad mig skynde mig at producere noget mere". Og så ender man i en ond cirkel. En fedtet hud skal nemlig have FUGT, for at oprette den overproduktion af fedt. Og de tøre pletter vil jo netop også tage imod fugten med kyshånd.
Mit råd til dig vil være: Gå i den nærmeste Matas eller stormagasin. Find den rigtige pige at snakke med. Prøv dig simpelthen frem. Kan du mærke hun snakker dig efter munden, ikke har en hujende fis forstand på noget, eller bare har den store salgstale fremme, så tak pænt nej tak og find en anden. Det kan godt være at det kræver at du snakker med mere end et par stykker, højst sandsynligt i flere forskellige butikker.
Men tro mig, der findes rent faktisk nogle enormt kompetente ansatte rundt omkring, der kan finde netop CREMEN til dig. Og det behøver ikke være cremen til flere tusinde - det kan lige så godt være den billigste fra Bilka. Lige forskellige vi er som mennesker, lige så forskellig er vores hud.
- Gitte, der selv har været en af "Parfumedullerne" og altid er kommet længst ved at være ærlig overfor kunderne!
Anmeld