Til jer med større børn også

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2008

linemus

[citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] susan, jeg vil ha du bruger positiv snakketøj over for Ea...hjælper det? nej det er svært, hamrende svært, men jeg tror det sunde her er, at vi som forældre bliver tvunget til at tænke over hvad vi siger før vi egentlig bare fyrer det af... når man står i butikken og ungen siger, må jeg hente mælken...hvor tit siger man så ikke bare nej...det kommer bare automatisk! nogle gange hatr jeg stået stille et øjeblik og tænkt, hvorfor må han egentlig ikke hente den mælk, eller hvorfor må han egentlig ikke få en is i dag...hvorfor er det vi gør som vi gør? her er det jo så, at når man skal vende sit sprog, så skal man til at tænke tingene igennem, og det er nu nok egentlig sundt for alle parter![/citat] Det er bare så rigtigt. Jeg siger tit automatisk Nej, og så først bagefter tænker jeg, hvorfor må han egentlig ikke det. Og så får han jo lov alligevel, og det er da forvirrende, når jeg først siger nej og så ja... Så det er en brandgo' idé at tænke før man taler (ikke også, svigermor...).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2008

ivfmarie

Jeg har forberedt mig på at undgå konflikter INDEN jeg overhovedet blev gravid, og jeg har nemlig læst om de "metoder" I nævner.

Anmeld

15. juli 2008

ivfmarie

Jeg forberedte mig på at undgå konflikter længe inden jeg overhovedet blev gravid! Jeg benytter de omtalte "metoder", altså den der med "jeg vil have..." og altid at sige ja (også selv om svaret er et nej)
Og det går sådan set ok.. MEN gu kan Freja sgu da pisse mig af, OG jeg har prøvet at forlade en forretning med Freja slæbende efter mig i én arm... meeen for det meste er hun sød og artig når vi er ude.

Her er et par tricks/sandheder der er værd at skrive bag øret

*Det er skide vigtigt at vise barnet at du forstår hvorfor han/hun gør som han/hun gør.
*Vend altid et negativt svar til noget positivt
*Tru aldrig med noget du ikke kan "overholde"
*Tvære unger er næsten altid ude efter du-og-jeg til med mor/far - så giv barnet din udelte opmærksomhed hvis det er ved at gå galt

Og når det så er sagt, så skal vi jo også huske at børn er børn - og nogen forbandede møgunger, men det bliver (næsten) altid bedre!

Held og lykke til alle, og må gud være med os!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.