Til jer med større børn også

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2008

linemus

[citat][f][småt]ka li ja skriver:[/småt][/f] jeg vil ha at alexander opfører sig ordenligt;) jeg er begyndt at øve mig.... vi har lige aftalt, at det prøver vi fra i morgen af. så håber jeg fandme bare jeg kan huske det!!! og krydser fingre for det virker!!!! [rød]hvad gør man så hvis ens dreng siger dumme-lorteskid mor, og idiot, og sådanne mindre pæne ting hele tiden!!??[/rød][/citat] "Jeg vil have du siger søde mor, du ser hammer godt ud" ;) Hm.. det er fandme ikke sjovt, når de snakker sådan til en. Vi siger "det siger man ikke" osv. Hjælper ikke vildt meget. Måske sku' man sige "Jeg vil have du snakker pænt" og ellers være konsekvent og sende dem "væk", og så må de komme tilbage, når de kan snakke ordentligt... Det sgu ikke nemt, det der opdragelse... :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2008

ka li ja

harh!!! han kommer tit på værelset fordi han snakker grimt. men det hjælper ikke en skid!! jeg er efterhånden ved at være lieglad. det er bare så pinligt når man er nogle steder, eller har gæster:$

Anmeld

14. juli 2008

Loggidut

ka li ja skriver:

jeg vil ha at alexander opfører sig ordenligt;) jeg er begyndt at øve mig.... vi har lige aftalt, at det prøver vi fra i morgen af. så håber jeg fandme bare jeg kan huske det!!! og krydser fingre for det virker!!!!

hvad gør man så hvis ens dreng siger dumme-lorteskid mor, og idiot, og sådanne mindre pæne ting hele tiden!!??

jeg vil ha du snakker ordentlig!

længere er den ikke

jeg vil ha du lader være med at bande...eks.!

Anmeld

14. juli 2008

ka li ja

godt loggi!!! ja jeg ska lige ha vendt alt jeg siger.... det er ikke nemt

Anmeld

14. juli 2008

Susan1978

JEG VIL HAVE DU TALER PÆNT TIL DIN MOR

DU SKAL SIGE SØDE MOR... 8D

ei det virker nok ikke.. hihi

Anmeld

14. juli 2008

heaven

Forresten:

Pædagogisk vinkel mht hvordan man vægter ordene og hvorfor Loggis metode er god/virker:

Hvis du siger " du må ikke/skal ikke løfte i søster nu"... så er det barnet og dets handling du kritiserer, men hvis du siger " jeg vil ikke have du løfter i søster" er det dig og dine "behov" og grænser der er i centrum og barnet vil dermed ikke på samme måde føle sig forudrettet....

Hrum... det er sådan noget klogt noget, jeg har lært på sem:D

Jannie

Anmeld

14. juli 2008

Susan1978

heaven skriver:

Forresten:

Pædagogisk vinkel mht hvordan man vægter ordene og hvorfor Loggis metode er god/virker:

Hvis du siger " du må ikke/skal ikke løfte i søster nu"... så er det barnet og dets handling du kritiserer, men hvis du siger " jeg vil ikke have du løfter i søster" er det dig og dine "behov" og grænser der er i centrum og barnet vil dermed ikke på samme måde føle sig forudrettet....

Jannie

hov men du har jo IKKE med... :P

Anmeld

14. juli 2008

Loggidut

susan, jeg vil ha du bruger positiv snakketøj over for Ea...hjælper det?

nej det er svært, hamrende svært, men jeg tror det sunde her er, at vi som forældre bliver tvunget til at tænke over hvad vi siger før vi egentlig bare fyrer det af...

når man står i butikken og ungen siger, må jeg hente mælken...hvor tit siger man så ikke bare nej...det kommer bare automatisk!

nogle gange hatr jeg stået stille et øjeblik og tænkt, hvorfor må han egentlig ikke hente den mælk, eller hvorfor må han egentlig ikke få en is i dag...hvorfor er det vi gør som vi gør?

her er det jo så, at når man skal vende sit sprog, så skal man til at tænke tingene igennem, og det er nu nok egentlig sundt for alle parter!

Anmeld

14. juli 2008

Loggidut

Susan1978 skriver:

heaven skriver:

Forresten:

Jannie

her skulle linjen havde heddet, jeg vil have du stopper med at løfte!

Anmeld

14. juli 2008

heaven

Susan1978 skriver:

heaven skriver:

Forresten:

Jannie

hehe, ja.... men "ikke" er i forbindelse mig MIG og ikke du (altså barnet)

men ellers kunne du jo sige "jeg vil have du sætter søster ned...";)

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.