Til jer med større børn også

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. juli 2008

Susan1978

Det her handler nemli om Ea og en meget umulig en af slagsen.

som sagt så havde vi meget besvær med hende da vi var i berlin.

men det er konstant.

Hun skriger, hun kaster med ting, hun hyler, hun er mega hysterisk og er slet ikke til at komme ind til.

jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, har nogle gange i afmagt lyst til at klappe hende en. HVILKET JEG IKKE Gør... men bare for at forklare hvor langt vi kommer ud.

prøver fx lige at bekrive dagen i dag.

vi står op, hun løber over til bedste og er der faktisk det meste af dagen.

Sidst på eftermiddagen, leger Ea med Emil ovenpå - jeg er der også. Hun bliver ved med at slæbe rundt på ham, jeg sir til hende hun ik skal - hun hører absolut ikke efter. Hun nærmest griner ad mig.
Vi går nedenunder og leger videre der. Hun får et flip over noget og jeg siger NEJ.. også starter balladen. Hun skriger og sparker. Jeg sætter hende udenfor i garagen. Hun kommer ind hurtigt igen.

vi spiser og jannik siger han måske vil køre på tanken og leje en film, Ea vil gerne med.

På et tidspunkt får Ea et nyt flip(kan ikke lige huske over hvad) , hun kaster med puderne og tingene i stuen. Så siger jeg til hende at der røg turen til tanken. OG så stater balladen for alvor. :S

Hun skriger fuldstændigt vildt. Jeg lukker hende inde i soveværelset og siger hun kan skrige af der. Hun blir seriøst ved i ½ time eller sådan noget. simpelthen skriger, hyler og er mega hysterisk. Hun sparker til tingene og kaster med dem. >(

jeg går ind og får nok selv et flip, for nu har jeg fået nok - jeg tager hende hårdt i armenen og råber meget hårdt at her er det mig og far der bestemmmer og vi vil ikke have at hun opfører sig sådan. Hun griner af mig mens hun hyler videre. 8D

Nu har jeg givet op, jeg ignorerer hende. Hun kommer ud ca 10 min efter... og er helt opløst og hæs.

så spør hun jannik om de skal på tanken - Han siger nej, han skal ingen steder. Så starter hun dælme forfra.. nu har jannik fået nok. Han lægger hende i seng. Og der skriger hun bare videre.

hvad fanden gør vi... jeg magter hende bare slet ikke når hun er sådan. Jeg ved ik hvad jeg skal stille op. Hun kan ikke tåle at få et nej.
Hvis vi er nogen steder alle sammen, så ter hun sig fuldstændigt onssvagt. Det skal lige siges der er ingen problemer når jannik er afsted med hende alene. og for det meste heller ik når jeg er alene med hende, m med mindre hun får et NEJ.

Vi har snakket om at det måske kan have noget med Emil at gøre. At det er en slags reaktion på at han er der. Jeg ved det ik.

Det eneste jeg ved er at jeg er ved at gå op i limningen og er bange for at jeg en dag kommer til at gøre noget meget dumt i afmagt.

Hvor pokker skriver man til hende der Magrethe Bruun... :))

hilsen en meget ør i hovedet Susan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2008

Loggidut

øh kom så lige ned til vi andre igen....sloggi haler dig! lol.

det du oplever er så totalt normalt for den alder Ea har!
du er ikke ved at blive skør i hovedet, slet ikke....
Du har sørme fået dig en lille mini-christian! Tillykke med hende...og så er der her jeg gerne vil indskyde til Tynen, hvis du magter det Susan gennemgår, x 2, så skal i have gang i en bebs mere! Hvis ikke, så lad være!

For det her stadie gennemgår alle bare...entet på højt plan eller på lavt, Ea kan åbenbart finde dine svage punkter, og gør det!
Alfa og omega er at dig og Jannik arbejder sammen, og hun ikke kan drive den ene længere end den anden, altså at i er 100 % enige om hvordan i tackler det!

Aj jeg lyder røv klog...men jeg sad i det med Christian, som enlig mor...og kan godt huske hvor mange aftner jeg har grædt mig i søvne af afmagt.

Men det stopper igen, bare rolig!

jeg kan give dig et enkelt triks, og så kan du bruge det eller lade være...jeg har nævnt det før, og nævner det meget gerne igen...for det har altså sin virkning!

Din talemåde Susan...det du skriver her, hvis du læser det igennem igen, er faktisk at du giver hende valget at hun kan skændes med dig...f.eks, du siger da hun slæber emil...det skal du ikke, og banko, tænker hendes hjerne, hvorfor skal jeg ikke det, jow jeg skal da!

prøv lige at vende din måde at formulere dig på over for hende...
jeg gjore det med Chr og det virker! kald mig bare spasser ...men det gør det!
Du skal bruge vendinger som jeg vil have...uden at bruge ordet IKKE,

Det vil sige at du skulle have sagt, Ea jeg vil ha du stopper med at slæbe Emil, eller Ea jeg vil have du er stille, eller Ea jeg vil have du børster tænder.

du må ikke sige Ea jeg vil ikke have du slæber emil, jeg vil ikke have du gør sådan og sådan...

ja du tror nok jeg er helt tosset, men det der faktisk sker er, at du har fortalt hende at det er dit valg, og ikke til diskution...
og det virker sgu.

du kan jo evt. lave en test med hende i morgen, hvis f.eks du ved hun ikke vil spise sin morgenmad, så start med at at sige, Ea jeg vil have du kommer og spiser.

bare prøv det en enkelt gang, og måske tænk over hvordan du siger det, så det ikke er hendes valg, men dit og Janniks.

jeg håber du forsøger det søde, for her gav det pote!

good luck sweety...er du nede på jorden igen.

du får sgu lige et knus for det er dælme en sej kamp!

Anmeld

14. juli 2008

linemus

Puha, Susan. Har virkelig ondt af dig. Vi var igennem noget af det samme med Sebastian i juni - især, da vi var på ferie allesammen. Han gad ikke, han hørte ikke efter, han smilede bare når vi skældte ud, han tudede helt vildt når han ikke fik sin vilje osv.

Jeg kan jo godt skrive en masse om, at det er bedst at forblive rolig osv. men det er bare skidesvært, for de kan virkelig drive en langt ud. Desværre så reagerer de jo endnu værre, når man selv hidser sig op, så det er en ond ond cirkel.

Jeg fik nok den dag, han stod og sagde: "Du er grim. Din mor er grim. Grimme mor." Det var bare for meget, og Kasper og jeg havde en lang snak om, hvad vi skulle gøre. Nr. 1 var, at vi skulle være mere konsekvente. Vi vil ikke finde os i den opførsel, og han skulle ikke have så mange chancer som hidtil. Hørte han ikke efter, så var det ud på trappen, og så ignorerede vi ham (så godt vi nu kunne...). Jeg tror, det hjalp. Eller også har det bare været tiden. Han er i hvert fald blevet meget sødere igen :) Kan stadig få et flip, især hvis han er træt.

Hun prøver garanteret grænser af, så det batter. Prøver at se, hvor langt hun kan drive jer. Øv, det er en træls periode, men hvis I kan holde fast i jeres, så går det altså over igen. I hvert fald for en tid - der kommer garanteret flere af slagsen :(

Kæmpe trøstekrammer - det tror jeg godt nok du har brug for. Det er mega opslidende at stå model til!

(H) Line

Anmeld

14. juli 2008

ka li ja

ååhhh for helvede susan. jeg kunne ha skrevet det indlæg om alexander!!! lige for tiden i hvert fald. og især i dag har han været bund hysterisk hele dagen. han skriger også helt hysterisk og kaster med alting!!!!!!!
jeg har tænkt meget over hvad det kan være der er galt og det eneste jeg kan komme frem til er; drengen har helt sikkert en reaktion på at arthur er kommet( det er bare kommet lidt sent), pluds han har ikke spist og sovet nok!!!!
men udover det kan jeg ikke hjælpe. for jeg står selv i samme situation... er glad for jeg ikke er alene, for så kan det da ikke være helt a helvede til.... men her er han bare ikke sådan ret meget når vi er uden faren, men straks han er hjemme, så skaber ungen sig!!!!

sorry det blev om mig.. håber nogen kan hjælpe dig søde( eller os?!)

Anmeld

14. juli 2008

Susan1978

kæft hvor er i dejlige, for det første fordi i gider tage jer tid til at læse mit overnega lange indlæg men at i svarer lige så langt.

love ya (L)

Loggi jeg vil straks prøve din metode.. jeg har intet at tabe.. absolut intet.

Line, vi bruger allerede ude for døren metoden.. ! Men måske vi skulle bruge trappen her igen. Så hun kan se os, at vi ignorer hende.. måske viker det bedre end en lukket dør.

Susan som lige har lagt 84 billeder ind på hjemmesiden.

Anmeld

14. juli 2008

heaven

loggies trick er en rigtig god ide... prøv det:P

Anmeld

14. juli 2008

Susan1978

ka li ja skriver:

ååhhh for helvede susan. jeg kunne ha skrevet det indlæg om alexander!!! lige for tiden i hvert fald. og især i dag har han været bund hysterisk hele dagen. han skriger også helt hysterisk og kaster med alting!!!!!!!
jeg har tænkt meget over hvad det kan være der er galt og det eneste jeg kan komme frem til er; drengen har helt sikkert en reaktion på at arthur er kommet( det er bare kommet lidt sent), pluds han har ikke spist og sovet nok!!!!
men udover det kan jeg ikke hjælpe. for jeg står selv i samme situation... er glad for jeg ikke er alene, for så kan det da ikke være helt a helvede til.... men her er han bare ikke sådan ret meget når vi er uden faren, men straks han er hjemme, så skaber ungen sig!!!!

sorry det blev om mig.. håber nogen kan hjælpe dig søde( eller os?!)

Kalija prøv loggi metoden sammen med mig, så må vi se om det hjælper. Vi har som sagt intet at miste.

Anmeld

14. juli 2008

Loggidut

melder i ikke lige tilbage...det var en snolde børne-klog-kone der skrev det i et indlæg, og jeg prøvede...jeg blev grint af på bedste maneere af veninderne, men jeg var sgu ligeglad, for det funkede allerede den første gang jeg gjore det!

men tag jer i agt, det koster i skal tænke hvordan i vender jeres ord, for det man siger kan hurtigt få negativ klang i børnenes ører...så husk det med at i ikke må bruge ordet ikke!

Anmeld

14. juli 2008

bette

hej susan.. puha sikke en vildbasse da..

nu har jeg faktisk læst en bog der hedder det er tanken der tæller.. og den beskriver præcis det loggi har skrevet.. om ikke at bruge ordet IKKE når man taler med sine børn..
og grunden til det er:
hvis du siger "Du må ikke løbe på trapperne" så forstiller dit barn billedeligt sig selv løbe på trapperne.. og derfor har sætningen ingen virkning.. men hvis du derimod siger som loggi skriver " jeg vil gerne have at du går på trappen.. så forstiller barnet sig selv gå på trappen..

det virker.. selvom det lyder sært.. hehe

ville bare lige bakke din besvarelse op loggi.. også selvom jeg ikke selv har større børn.. håber det er okay..

heidi bog nørden.. åbenbart.. (H)

Anmeld

14. juli 2008

ka li ja

jeg vil ha at alexander opfører sig ordenligt;) jeg er begyndt at øve mig.... vi har lige aftalt, at det prøver vi fra i morgen af. så håber jeg fandme bare jeg kan huske det!!! og krydser fingre for det virker!!!!

hvad gør man så hvis ens dreng siger dumme-lorteskid mor, og idiot, og sådanne mindre pæne ting hele tiden!!??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.