Født 26-2...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

michella88

jcmoller skriver:

Hej alle....

Min datter kom til verden 14uger for tidligt... Hun vejede ved fødslen 840gr. og var 33cm. Hun tabte sig yderlig til 700gr. plus hun fik to hjerneblødninger da hun var 2dage gammel. Vi fik at vide flere gange at vi skulle overveje at tage afsked med hende, da du flere gange røg retur i respirator og til intensiv afd.

Hun blev nøddøbt da hun var 2dage gammel....

Hun er nu 6mdr.gammel og stor trives, vi fjernede sonden for 2uger siden og spiser nu alm. på flaske...

Hun vejer nu 3900gr. og er 51cm.

Er der nogle der har været i samme situation???

De kærligste hilsner Jeanett Møller

Min lillebror er født 12 uger for tildligt, og vejede 1100gram ca. Nu er jeg jo ikke selv min mor, men jeg kan selv huske meget af det, da jeg var 6 år. De lå derinde i næsten 4 måneder med ham, og de fik også at vide de nok skulle finde en præst og få ham døbt, da chancen for hans overlevelse var meget lille. Hans lunger var slet ikke udviklet, og havde derfor maskiner til at trække vejret for ham. Idag er han 16 år, og er sund og stor Han er sluppet helt fri for sin inhilator, som han brugte til han var 12 år, pga lungerne

Det er så dejligt når mirakler sker, og er i den grad idag SÅ glad for at have ham hos os, ellers var jeg endt som enebarn..

Men undrer mig lidt, vejede din lille bebs så kun 140gram efter vægttabet??

Mange knus-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

lisbethita

jcmoller skriver:

Hej alle....

Min datter kom til verden 14uger for tidligt... Hun vejede ved fødslen 840gr. og var 33cm. Hun tabte sig yderlig til 700gr. plus hun fik to hjerneblødninger da hun var 2dage gammel. Vi fik at vide flere gange at vi skulle overveje at tage afsked med hende, da du flere gange røg retur i respirator og til intensiv afd.

Hun blev nøddøbt da hun var 2dage gammel....

Hun er nu 6mdr.gammel og stor trives, vi fjernede sonden for 2uger siden og spiser nu alm. på flaske...

Hun vejer nu 3900gr. og er 51cm.

Er der nogle der har været i samme situation???

De kærligste hilsner Jeanett Møller

Var bare nødt til at skrive, at hvor er det skønt, at hun er kommet sig og klarer sig så flot!!!! Hvor er det bare dejligt at høre, at det kan ende positivt efter sådan en tur  Dejligt for jer! (Beklager, jeg ved godt, at du søgte nogle i samme situation, men jeg var nødt til at skrive dette) 

Anmeld

26. august 2010

twinboys

michella88 skriver:

Min lillebror er født 12 uger for tildligt, og vejede 1100gram ca. Nu er jeg jo ikke selv min mor, men jeg kan selv huske meget af det, da jeg var 6 år. De lå derinde i næsten 4 måneder med ham, og de fik også at vide de nok skulle finde en præst og få ham døbt, da chancen for hans overlevelse var meget lille. Hans lunger var slet ikke udviklet, og havde derfor maskiner til at trække vejret for ham. Idag er han 16 år, og er sund og stor Han er sluppet helt fri for sin inhilator, som han brugte til han var 12 år, pga lungerne

Det er så dejligt når mirakler sker, og er i den grad idag SÅ glad for at have ham hos os, ellers var jeg endt som enebarn..

Men undrer mig lidt, vejede din lille bebs så kun 140gram efter vægttabet??

Mange knus-

Nej nej tabte sig til 700gram skriver hun... Dejligt at høre at din bror er nået så langt...

MAjbritt

Anmeld

26. august 2010

signe.

Jeg fødte en søn i uge 24+4, han vejede 470 gram og målte 26 cm.

idag vejer han 2760 gram og måler 46 cm, vi er indlagt på 17. uge, med udsigt til at komme hjem om 14 dage - 3 uger. han lå 9 uger i respirator frem til 30 juni og smed CPAPpen igår, og ligger nu i hudson for lige at få den sidste hjælp. Spiser alle sine måltider på flaske.

Knus fra Hasses mor

PS. Godt at hører det også går godt for andre små præmature. Er i kommet hjem?

Anmeld

30. august 2010

Oliver,Troia&Wictor

Mor-til-Hasse skriver:

Jeg fødte en søn i uge 24+4, han vejede 470 gram og målte 26 cm.

idag vejer han 2760 gram og måler 46 cm, vi er indlagt på 17. uge, med udsigt til at komme hjem om 14 dage - 3 uger. han lå 9 uger i respirator frem til 30 juni og smed CPAPpen igår, og ligger nu i hudson for lige at få den sidste hjælp. Spiser alle sine måltider på flaske.

Knus fra Hasses mor

PS. Godt at hører det også går godt for andre små præmature. Er i kommet hjem?

WOW det var tidligt, det squ flot han klarede den Kæmpe tillykke....

Hvor gammel er han nu? Fik han nogle hjerneblødninger?

Ja vi har været hjemme i 9uger nu

Hvor stor er han nu?

Dejligt at høre fra en der har prøvet det samme

Knus fra jeanett

Anmeld

30. august 2010

Oliver,Troia&Wictor

lisbethita skriver:

Var bare nødt til at skrive, at hvor er det skønt, at hun er kommet sig og klarer sig så flot!!!! Hvor er det bare dejligt at høre, at det kan ende positivt efter sådan en tur  Dejligt for jer! (Beklager, jeg ved godt, at du søgte nogle i samme situation, men jeg var nødt til at skrive dette) 

Tak tak....

er også bare så stolt over hvor stærk hun har været, og hvor er det dejligt at være kommet så langt nu

Anmeld

31. august 2010

signe.

jcmoller skriver:

WOW det var tidligt, det squ flot han klarede den Kæmpe tillykke....

Hvor gammel er han nu? Fik han nogle hjerneblødninger?

Ja vi har været hjemme i 9uger nu

Hvor stor er han nu?

Dejligt at høre fra en der har prøvet det samme

Knus fra jeanett

Nope ingen hjerneblødninger heldigvis.. Jamen han havde 4 måneders "fødselsdag igår... vejer 2870 gram, og vi er nok hjemme om en uges tid, små 14 dage... vi glæder os!!

Anmeld

1. september 2010

Oliver,Troia&Wictor

Mor-til-Hasse skriver:

Nope ingen hjerneblødninger heldigvis.. Jamen han havde 4 måneders "fødselsdag igår... vejer 2870 gram, og vi er nok hjemme om en uges tid, små 14 dage... vi glæder os!!

Nåh hvor dejligt i snart kommer hjem

Vi skal på sygehuset idag, for troia tager ikke nok på siger de kloge, men synes nu hun tager fint på, hun er 6mdr. og vejer 4kg og er 53,5cm lang....

Anmeld

1. september 2010

Mumto3

Først tillykke med jeres datter ogtillykke med at det går så godt med hende.

Min mands fætter fødte i uge 22+4 hvilket jo også er ekstremt tidligt født. Det var tvillinger og de mistede den ene da han var ca 1½ måned gammel. Den anden er tilgengæld 1 år og 8 mdr i dag, og han stor trives. Der er indtil videre ingen tegn på at han har taget skade af at blive født så tidligt.

Så der er bestemt solskinshistorier også!

Men jeg tror man skal have prøvet det på egen krop for at forstå hvad man går igennem som mor, når ens børn er så for tidlig fødte.

Anmeld

1. september 2010

mullesmith2

Det er godt nok barsk med de tidlige fødsler, jeg har selv frygtet at føde for tidligt da jeg venter tvillinger og har læst så meget om folk der får tvillinger før tid og sådan. Jeg syntes virkelig det er synd for de forældre der skal igennem sådan et forløb, det må jo tærre hårdt på ens kræfter at skulle holde håbet oppe for det lille liv man sådan havde glædet sig til at sidde med i armene. Jeg bliver så glad når jeg høre sådan nogen lykkelige historier, hvor det går godt det hele, det er så fantastisk det kan lade sig gøre syntes jeg  Jeg håber selvfølgelig ikke på at jeg får mine drenge for tideligt, men hvis jeg gør så er det bare så dejligt at læse om når det går godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.