Hvornår testede i..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2008

Honningblomst

Katjaro skriver:

Undskyld - men jeg er dybt rystet. :(

Er i virkelig så unge, at i ikke ved hvad det at forbyde abort vil gøre???

Det betyder at vi kvinder mister retten til at vælge selv. Men ikke nok med det - det betyder også at mange kvinder i værste fald vil miste livet eller i bedste fald "kun" bliver så skadede i underlivet at de i hvertfald ikke får børn.

Det at være i mod abort må være en personlig holdning - men i skal saftsuseme ikke tage den rettighed fra os andre.

Og hvem er vi til at dømme over andre??? Ja det kan godt være at vi mener at andre burde passe bedre på og ikke bruge det som prævention. Men det er deres krop og deres liv, lad dem tage det der kommer.

Normalt plejer jeg at blande mig uden om emner hvor jeg kommer op og ringe - men her bliver jeg nødt til at blande mig.

Også selv om jeg kan blive trist over at nogle er nødt til at afbryde en graviditet, når jeg vil give alt for at blive gravid. Men sådan er livet.

Hilsen katja

Så helt og aldeles enig...super formuleret og ja, i det her emne kommer jeg også op af stolen....hmm...:@
Må sige jeg er meget overrasket over visse holdninger...men godt at aborten er fri og det samme er kvinders ret og valg til at bestemme over eget liv og fremtid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2008

Katjaro

Og til alt held - så bor vi i et land hvor jeg er 99% (100% kan man jo ikke være) sikker på at abort rettigheden aldrig vil blive taget fra os igen :)

Hilsen Katja

Eva skriver:

Katjaro skriver:

Det betyder at vi kvinder mister retten til at vælge selv. Men ikke nok med det - det betyder også at mange kvinder i værste fald vil miste livet eller i bedste fald "kun" bliver så skadede i underlivet at de i hvertfald ikke får børn.

Det at være i mod abort må være en personlig holdning - men i skal saftsuseme ikke tage den rettighed fra os andre.

Og hvem er vi til at dømme over andre??? Ja det kan godt være at vi mener at andre burde passe bedre på og ikke bruge det som prævention. Men det er deres krop og deres liv, lad dem tage det der kommer.

Normalt plejer jeg at blande mig uden om emner hvor jeg kommer op og ringe - men her bliver jeg nødt til at blande mig.

Også selv om jeg kan blive trist over at nogle er nødt til at afbryde en graviditet, når jeg vil give alt for at blive gravid. Men sådan er livet.

Hilsen katja

Så helt og aldeles enig...super formuleret og ja, i det her emne kommer jeg også op af stolen....hmm...:@
Må sige jeg er meget overrasket over visse holdninger...men godt at aborten er fri og det samme er kvinders ret og valg til at bestemme over eget liv og fremtid.

Anmeld

20. juli 2008

Honningblomst

Katjaro skriver:

Og til alt held - så bor vi i et land hvor jeg er 99% (100% kan man jo ikke være) sikker på at abort rettigheden aldrig vil blive taget fra os igen :)

Hilsen Katja

Eva skriver:

Katjaro skriver:

Hilsen katja

Nemlig...:)

Anmeld

20. juli 2008

smokie

Hej til alle...

Ved godt jeg selv har skrevet et lille nutits inde på denne debat men syntes egentlig at det er kommet lidt langt ud og søndt for Callesmor at benytte hendes indslag til sådan en debat for det var jo egentlig slet ikke det hun satte igang eller det det handlede om (bare lige en lille reminder)

(H) Smokie

Anmeld

20. juli 2008

Honningblomst

smokie skriver:

Hej til alle...

Ved godt jeg selv har skrevet et lille nutits inde på denne debat men syntes egentlig at det er kommet lidt langt ud og søndt for Callesmor at benytte hendes indslag til sådan en debat for det var jo egentlig slet ikke det hun satte igang eller det det handlede om (bare lige en lille reminder)

(H) Smokie

Sådan er det jo med debatter...personligt synes jeg ikke det er et problem hvis mine tråde udvikler sig, nærmere tværtimod...det er da en interessant debat...og ved meningsudvekslinger kan man jo risikere at få den sidegevinst at blive klogere og det er da heller ikke så skidt igen, vel...;)
Knus Eva..

Anmeld

20. juli 2008

Becks

Jeg er enig i, at alle skulle have ret til abort, jeg er selv imod den i mange tilfælde, for man skal ikke bruge den som en anden slags fortrydelsespille.
Jeg har 2 eksempler:

1) Min veninde er datter af en voldtægtsmand, hendes mor er fra udlandet hvor abort ikke accepteres, derfor valgte hendes mors forældre at hun skulle beholde hende, men det er med det resultat idag, at hun ingen mor eller far har, eller anden familie som vil kendes ved hende, fordi de kalder hende for en hore unge. Så hun sidder som 23 årig og er alene uden familie.

2) Har en anden veninde der har fået 16 aborter, fordi hun er for dum til at passe på. Jeg kunne forstå hende de 2 første gange, men nu er jeg bare gal på hende, fordi hun render rundt og bruger aborten som en fortrydelses pille, og så sidder jeg en 24 årig pige, som har meget svært ved og blive gravid pga cyster og pco >(

Det var bare 2 historier, som jeg villle dele.
Fri abort er en god ting vi har her i Danmark, men der skal være grænser og regler.

mange knus herfra :)

Anmeld

25. juli 2008

H+S Skjolgborg.

;)lige mine ord om abort + hvis barne er syg og ikke ville kunne få et noglelunde normalt liv.Men bare være en grønsage.. Mvh henriette [grøn][/grøn] [citat][f][småt]Chritinap skriver:[/småt][/f] ER SELV MEGET IMOD ABORT OGSÅ, det er bestemt ikke iorden. Jo, hvis narkomaner eller voldtægtsofre bliver gravide, så kan det være i orden - KUN for barnets skyld. Men de PAPHOVEDER, der bruger det som prævention, har jeg ingen respekt for. De leger med liv. Nok med det :) Callesmor :Du kan jo være du var 'heldig'. Men prøv nu en ekstra gang :) Eller kontakt din læge. Knuser[/citat]

Anmeld

4. august 2008

Callesmor

Til jeres orintering så var jeg gravid men tabte det. Det er jo et af naturens luner. Tak for alle jeres svar. Knus

Anmeld

4. august 2008

twinboys

Ej det er jeg ked af at høre...:S

Op med snuden og kom videre, men det er lettere skrevet end gjort...

Held og lykke til...:)

Majbritt

Anmeld

4. august 2008

BettyBlue

Åh Callesmor, det er jeg ked af.... Jeg kender det godt selv, har selv mistet. Op med hoved. Jeg håber for dig at du har det godt med det...

Held og lykke

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.