Kom med dit bedste slanketip....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2010

lululupo

Tulle28 skriver:

Du må godt spise ris og pasta, det skal bare være moderate mængder og så skal det være FULDKORN:-)

Og som andre også skriver, så er det ud med sukker og snacks og ind med motion, grøntsager og fuldkorn/fibre... Men husk at det ikke behøver at være trist at ændre livsstil, man kan sagtens lave lækker, sund mad:-)

Knus Tulle 

Fuldkorn bare jeg kan få mine ris så er jeg glad!!! Elsker jo thai mad!! Har du nogle gode fedt fattige opskrifter!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2010

Tulle28

lululupo skriver:

Fuldkorn bare jeg kan få mine ris så er jeg glad!!! Elsker jo thai mad!! Har du nogle gode fedt fattige opskrifter!!

He he:-) Her i Kbh er der faktisk også et sted som laver sushi med fuldkornsris - nammenam:-) Ja jeg har masser af opskrifter og sender gerne nogle til dig, og ellers så prøv at gå ind på f.eks. go.tv2.dk, der er bl.a. en der hedder Christian Bitz som laver fedtfattig mad, det synes jeg tit er nogle ret lækre ting han laver...

Ibi Støvring var derinde og lave proteinmad fordi hun skal løbe marathon, hendes pandekager er jeg blevet helt vild med og laver dem nærmest hver dag både som morgenmad og snack:-)

Opskriften er supernem og rigtig sund:-) :

30 g havregryn

3 æggehvider

ca. 12 mandler (smuttede og hakkede)

Vanillekorn (jeg bruger ½ tsk vanillesukker- LIDT sukker må man godt få:-))

1 moset banan

Hun brugte ikke olie men stegte i smør, jeg kommer 2 tsk olivenolie i dejen, så behøver man ikke stege dem i noget.

Rør sammen og steg dem (der bliver 4 stk) på panden til de er gyldne og faste. Ibi serverede med fedtfattig yoghurt naturel og frisk frugt.

Uhm nu blev jeg helt lækkersulten he he:-)

Anmeld

21. august 2010

lululupo

Tulle28 skriver:

He he:-) Her i Kbh er der faktisk også et sted som laver sushi med fuldkornsris - nammenam:-) Ja jeg har masser af opskrifter og sender gerne nogle til dig, og ellers så prøv at gå ind på f.eks. go.tv2.dk, der er bl.a. en der hedder Christian Bitz som laver fedtfattig mad, det synes jeg tit er nogle ret lækre ting han laver...

Ibi Støvring var derinde og lave proteinmad fordi hun skal løbe marathon, hendes pandekager er jeg blevet helt vild med og laver dem nærmest hver dag både som morgenmad og snack:-)

Opskriften er supernem og rigtig sund:-) :

30 g havregryn

3 æggehvider

ca. 12 mandler (smuttede og hakkede)

Vanillekorn (jeg bruger ½ tsk vanillesukker- LIDT sukker må man godt få:-))

1 moset banan

Hun brugte ikke olie men stegte i smør, jeg kommer 2 tsk olivenolie i dejen, så behøver man ikke stege dem i noget.

Rør sammen og steg dem (der bliver 4 stk) på panden til de er gyldne og faste. Ibi serverede med fedtfattig yoghurt naturel og frisk frugt.

Uhm nu blev jeg helt lækkersulten he he:-)

Uhhh lyder lækkert... hopper på tv2 go!!! 1000 tak

Og hvor er det sushi sted, elsker sushi!!! plejer at få fra sushi threat !!!

Anmeld

21. august 2010

Tulle28

lululupo skriver:

Uhhh lyder lækkert... hopper på tv2 go!!! 1000 tak

Og hvor er det sushi sted, elsker sushi!!! plejer at få fra sushi threat !!!

Den hedder go sushi by us og ligger bl.a. på Nørrebro:-)

Anmeld

21. august 2010

Pia.

lululupo skriver:

El slankekur....

Mangler 14 kg, puhhhh og er helt ulykkelig over at vægttabet gik i stå samtidig med amningen sluttede!!!!

Hjælp

Christina

ny livs stil - det er nok det valg man skal tage ... det er i hvert fald det valg jeg har taget... jeg har så valgt at gå hos DDV og få min hjælp og støtte der igennem... Gode råd, vejninger og "undervisning" I at leve et sundt liv altid - ikke kun imens de dumme kiloer skal væk, men for ALTID...

Jeg har ALDRIG været tyk - tvært imod, har jeg altid været meget tynd og nærmest undervægtig... da jeg mødte børnenes far vejede jeg 48 kilo (163 cm) - tre børn senere vejer jeg faktisk kun 10 kilo mere ,,,, 58 kilo var så fedt et tal for mig og jeg havde det godt på alle områder... Men tiden gik og jeg gik med og det samme gjorde vægten ... efter et par år som dagplejer i mit eget hjem, manglende motion, et ægteskab der gik ned af bakken og meget andet personligt - tog jeg pludselig rigtig mange kilo på... jeg har prøvet ALT... tabt mig flere gange - sidste gang tabte jeg ved egen hjælp 10 kilo, men holdte det igen IKKE...

Så valgte jeg at starte som sagt hos DDV - der igennem lære du virkelig at takle din overvægt og lave rigtig god og sund mad - jeg spiser mere mad i dag, end jeg nogen sinde har gjort og kiloerne rasler af mig ...

Ikke nok med den gode hjælp og de lækre kost råd så møder man også rigtig mange skønne mennesker som står I helt samme situation som en selv og pludselig er man bare ikke alene om kampen - til tider kan man nemlig godt føle det er hårdt at stå med alene... men når man så har sin (for mit vedkommende) onsdag at se frem til så lysner det hele...

Knus Pia - som har fundet min livs stil for resten af mit liv... men det kræver meget også af dig selv, for mig kostede det også en mental oprydning og det gjorde underværker samtidig...

HELD OG LYKKE MED DET...

Anmeld

21. august 2010

dorthemus

Lær at sige: NEJ TAK!...undskyld ku´ ikke lade være

Anmeld

21. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Lær at spise én portion til et måltid Og spis den laaaaaaaaangsomt. Snak en helt masse mens du spiser Eller se noget spændende i tv, så blir du MÆT af en portion...

Når man først har vendet sig til det, så er det altså bare SVÆRT at spise den ekstra portion af det der som man syntes smager helt vidlt godt. Så får man bare ONDT i mavsen... Det er selvfølgelig hagen ved det Men en god hage trods alt

Anmeld

21. august 2010

SpunkenJo

lululupo skriver:

af sti afsted!!!

Lige nøjagtig

offer gode ved motion er, at jo mere og hårdere man træner jo flere endorfiner frigives og jo mere freeeeesh blir man.

Så træthed er ikke en undskyldning for ikke at hoppe i løbeskoene!!!

Anmeld

21. august 2010

sarahb

her tabte jeg 15 kg ved ikk spise aftensmad, men der imod morgen mad når jeg vågnede og igen inden jeg startede på job kl.10 og så en frokost ved 15-16 tiden og så ingen aftensmad.
Ville egentligt ikk tabe mig men mit arbejde gjorde at jeg ikk fik aftensmad..
Det er nok usundt på denne måde men det hjalp på mig og har ikk taget det på igen ..

Anmeld

21. august 2010

smokin

lululupo skriver:

Ja det er væk, vildt latterligt! GRRRRRRRRRRR

Min far sagde ellers at sådanne typer kunne finde på at komme tilbage hvis det blev fjernet for at provokere endnu mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.