Selvmord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Stakkels stakkels mand...at være så langt ude at man hellere vil leve end dø...tror de færreste rent faktisk ønsker at dø, men de kan bare ikke se sig ud af en situation, en følelse, deres liv, hvad ved jeg.

Man har faktisk snakket med mennesker der har overlevet at springe ud fra broer eller måske det var en bestemt bro og det viser sig at alle fortryder i det de springer.

Jeg synes det er synd for manden og ikke mindst at man kommer derud hvor man ikke magter at søge hjælp.

At kalde mennesker der er syge og så langt ude for egoister, det synes jeg ikke er rigtigt....jeg tror virkelig de er sikre på at de ikke selv er noget værd og måske vil gøre det nemmere for alle at de forsvinder.

Nå, bare mine tanker..

Jeg tror også de fleste fortryder og det er også nemt at sige at de skal "tage sig sammen", det er bare lidt den følelse man sidder med som efterladt. At hænge selv sig, så ved man at man ikke kan fortryde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Pia.

Anonym skriver:

Ja man må sgu kæmpe og bede om hjælp for sin egen OG familiens skyld!

Jeg er ret tæt med min fætter(sønnen)og vil gerne hjælpe ham, men ved bare ikke helt hvordan. Han er selvfølgelig brudt helt sammen

Bare støt ham alt det du kan... Det er helt klart det vigtigste...

De bedste tanker fra mig...

Anmeld

16. august 2010

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Bare støt ham alt det du kan... Det er helt klart det vigtigste...

De bedste tanker fra mig...

Det vil jeg også gøre. Tak!

Anmeld

16. august 2010

Diana...

Eva. skriver:

Stakkels stakkels mand...at være så langt ude at man hellere vil leve end dø...tror de færreste rent faktisk ønsker at dø, men de kan bare ikke se sig ud af en situation, en følelse, deres liv, hvad ved jeg.

Man har faktisk snakket med mennesker der har overlevet at springe ud fra broer eller måske det var en bestemt bro og det viser sig at alle fortryder i det de springer.

Jeg synes det er synd for manden og ikke mindst at man kommer derud hvor man ikke magter at søge hjælp.

At kalde mennesker der er syge og så langt ude for egoister, det synes jeg ikke er rigtigt....jeg tror virkelig de er sikre på at de ikke selv er noget værd og måske vil gøre det nemmere for alle at de forsvinder.

Nå, bare mine tanker..

Jeg kunne ikke være mere enig. Den stakkels mand var jo helt nede og der kan man bare ikke klare det selv.

Sender en masse tanker til den efterladte familie og venner. 

Anmeld

16. august 2010

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig. Den stakkels mand var jo helt nede og der kan man bare ikke klare det selv.

Sender en masse tanker til den efterladte familie og venner. 

Nej man kan ikke klare det selv, han skulle have hjælp. Den udvej så han åbenbart bare ikke

Anmeld

16. august 2010

Svei

Jeg tror også de fleste fortryder og det er også nemt at sige at de skal "tage sig sammen", det er bare lidt den følelse man sidder med som efterladt. At hænge selv sig, så ved man at man ikke kan fortryde

Ja, men når man er derude er der ikke noget med at tage sig sammen...der tror jeg virkelig på man mener man gør alle en tjeneste....i hvert fald så er man i øjeblikket i affekt og ikke klar over eller i stand til at reflektere eller tænke klart...bare trist hvis ikke man får hjælpen eller støtten inden det når derud...mange mænd der gør det, har jeg læst, de flygter fra økonomisk forfald...men selvmord er sørgeligt og klart man bliver gal ligesom mange også gør når folk dør uden de selv vælger det...men selvmord mener jeg faktisk ikke er et valg men mere en omstændighed der driver et menneske ud i den handling...

Og selvom man ved man dør af det, tror dem der springer ud også, så kan det jo være man fortryder i det samme.,de kan bare ikke lives op og sige det...

Anmeld

16. august 2010

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Ja, men når man er derude er der ikke noget med at tage sig sammen...der tror jeg virkelig på man mener man gør alle en tjeneste....i hvert fald så er man i øjeblikket i affekt og ikke klar over eller i stand til at reflektere eller tænke klart...bare trist hvis ikke man får hjælpen eller støtten inden det når derud...mange mænd der gør det, har jeg læst, de flygter fra økonomisk forfald...men selvmord er sørgeligt og klart man bliver gal ligesom mange også gør når folk dør uden de selv vælger det...men selvmord mener jeg faktisk ikke er et valg men mere en omstændighed der driver et menneske ud i den handling...

Og selvom man ved man dør af det, tror dem der springer ud også, så kan det jo være man fortryder i det samme.,de kan bare ikke lives op og sige det...

Jamen jeg er helt enig.

Anmeld

16. august 2010

Diana...

Anonym skriver:

Nej man kan ikke klare det selv, han skulle have hjælp. Den udvej så han åbenbart bare ikke

Det kan være meget svært at se især hvis man har det så svært selv det kan være det hårdeste nogen sinde at be om hjælp i sær hvis man føler men ikke fortjener det. Vidste familien ikke han havde det skidt? 

Anmeld

16. august 2010

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Det kan være meget svært at se især hvis man har det så svært selv det kan være det hårdeste nogen sinde at be om hjælp i sær hvis man føler men ikke fortjener det. Vidste familien ikke han havde det skidt? 

Hmm han drak meget og var tit utro så egentlig ikke en særlig rar mand. 

Han havde tydeligvis nogle problemer, men havde ikke hørt noget om at det skulle være så galt.

Hans ene søn vidste det i hvert fald ikke.

Anmeld

1. september 2010

CM

Ej hvor er det bare rigtig frygteligt for alle jer efterladte

Ang. snakken om at "true" med at begå selvmord, hvorfor ikke se det som et råb om hjælp?

Jeg har og lider stadigvæk af selvmordstanker og ind i mellem er jeg nødt til at fortælle mine kære om det, ikke fordi de skal føle sig truet, eller skal blive pylret eller fordi jeg mangler opmærksomhed, men ganske enkelt fordi det hjælper mig til at lade være med at gøre noget.

Nogle gange kan følelserne være alt overskyggende og man kan ikke se fornuften for bare sorte skyer.

Jeg ville efterlade 3 dejlige piger og andre mennesker der betyder uendeligt meget for mig. Og i mine klare øjeblikke ved jeg naturligvis godt dette, og heldigvis så TØR jeg sige det højt, så folk er lidt OBS på mig og ringer og lige hører hvordan det går etc.

Så måske skal i tage det som et råb om hjælp, eller bare én der har behov for at sige det højt, mere end en trussel, for det er først når man ikke siger det, at faren virkelig er til stede!!

Og undskyld trådstarter, jeg måtte bare af med det, for følte mig faktisk enormt stødt!!

- Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.