Selvmord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2010

CM

jbk skriver:

Ja, men når man er derude er der ikke noget med at tage sig sammen...der tror jeg virkelig på man mener man gør alle en tjeneste....i hvert fald så er man i øjeblikket i affekt og ikke klar over eller i stand til at reflektere eller tænke klart...bare trist hvis ikke man får hjælpen eller støtten inden det når derud...mange mænd der gør det, har jeg læst, de flygter fra økonomisk forfald...men selvmord er sørgeligt og klart man bliver gal ligesom mange også gør når folk dør uden de selv vælger det...men selvmord mener jeg faktisk ikke er et valg men mere en omstændighed der driver et menneske ud i den handling...

Og selvom man ved man dør af det, tror dem der springer ud også, så kan det jo være man fortryder i det samme.,de kan bare ikke lives op og sige det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Anonym trådstarter

CM skriver:

Ej hvor er det bare rigtig frygteligt for alle jer efterladte

Ang. snakken om at "true" med at begå selvmord, hvorfor ikke se det som et råb om hjælp?

Jeg har og lider stadigvæk af selvmordstanker og ind i mellem er jeg nødt til at fortælle mine kære om det, ikke fordi de skal føle sig truet, eller skal blive pylret eller fordi jeg mangler opmærksomhed, men ganske enkelt fordi det hjælper mig til at lade være med at gøre noget.

Nogle gange kan følelserne være alt overskyggende og man kan ikke se fornuften for bare sorte skyer.

Jeg ville efterlade 3 dejlige piger og andre mennesker der betyder uendeligt meget for mig. Og i mine klare øjeblikke ved jeg naturligvis godt dette, og heldigvis så TØR jeg sige det højt, så folk er lidt OBS på mig og ringer og lige hører hvordan det går etc.

Så måske skal i tage det som et råb om hjælp, eller bare én der har behov for at sige det højt, mere end en trussel, for det er først når man ikke siger det, at faren virkelig er til stede!!

Og undskyld trådstarter, jeg måtte bare af med det, for følte mig faktisk enormt stødt!!

- Camilla

Hvad mener du? Vi kunne umuligt hjælpe ham for han viste overhovedet ikke tegn på at være selvmordstruet..

Hans alkoholproblemer ville han ikke have hjælp til, så er der jo ikke noget at gøre Man kan ikke hjælpe en der ikke vil hjælpes.

Anmeld

1. september 2010

B&J

Anonym skriver:

Puha har helt ondt i maven lige nu.

I aftes kl 21 begik min onkel selvmord. Hang sig selv i garagen.

Han efterlader sig kone, 4 børn og et barnebarn. 

Havde ikke så tæt et forhold til ham, men har det virkelig forfærdeligt alligevel Føler så meget med hans kone og børn. 

Synes det er så usselt og fejt gjort Han gjorde det mens de alle var hjemme og konen fandt ham! 

Holder mig ano pga familien. Havde bare lige brug for at rase ud. 

Er sgu egentlig aller mest gal på ham

stakkels hans familie det må være sindsygt hårdt.... men som sagt det var nok hans eneste valg i hovede han må ha været syg og haft problemer.... siden han gjorde det.... håber de tilgiver ham en dag

Anmeld

1. september 2010

CM

Anonym skriver:

Hvad mener du? Vi kunne umuligt hjælpe ham for han viste overhovedet ikke tegn på at være selvmordstruet..

Hans alkoholproblemer ville han ikke have hjælp til, så er der jo ikke noget at gøre Man kan ikke hjælpe en der ikke vil hjælpes.

Tror du misforstod mit indlæg ... Det jeg mente var rettet mod dem som bliver harme over folk der udtrykker verbalt at de har selvmordstanker Og ikke rettet mod dig som sørgende. Ofte så ved folk jo ikke når folk planlægger selvmord, netop fordi de fleste ikke tør sige det højt.

Så i kunne da bestemt ikke have gjort noget som helst, og det er jo ganske skrækkeligt!

Anmeld

1. september 2010

Anonym trådstarter

CM skriver:

Tror du misforstod mit indlæg ... Det jeg mente var rettet mod dem som bliver harme over folk der udtrykker verbalt at de har selvmordstanker Og ikke rettet mod dig som sørgende. Ofte så ved folk jo ikke når folk planlægger selvmord, netop fordi de fleste ikke tør sige det højt.

Så i kunne da bestemt ikke have gjort noget som helst, og det er jo ganske skrækkeligt!

Okay, på den måde. Jeg kender det godt selv for jeg har også haft selvmordstanker, og jeg synes det er rigtig godt du beder om hjælp eller "bare" gerne vil snakke når du har det dårligt!

Anmeld

1. september 2010

Miamaja

Pia. skriver:

Det gør mig frygteligt ondt... stakkels stakkels jer der står tilbage...

Tager meget stor afstand for folk der gør den slags ting - et meget egoistisk valg i mine øjne !!! Eller folk der er syge nok til at true med at gøre det FØJ (men det er jo en helt anden hiistorie...

Er rigtig ked af det på jeres vegne - håber I med tiden, alle kommer over det og kan leve videre med det store tab....

Mange knus og tanker fra Pia.

Enig. At gore saadan imod sine born er utroligt ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.