Ville i blive sure, fornærmede, skuffede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

Diana...

Hmm det ved jeg faktisk ikke det tror jeg ikke jeg kan svare på før jeg stå i situationen men jeg tror at jeg ville blive lidt skuffet. 

Men nok mest fordi at det kunne jeg aldrig selv drømme om at gøre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

bagger26

Tror det kommer meget an på hvor tæt et forhold i har, og hvor ofte i ses.. Jeg har nogle som jeg er tæt på, og der ville jeg blive træt af hvis de valgte det samme navn, men kunne heller ikke finde på at vælge et navn de havde valgt..

Så har jeg nogle andre kusiner/fætre som jeg ikke er så tæt på, og med dem ville jeg være ligeglad... Dem ser jeg kun 1 gang om året ca...

Med mine grankusiner er jeg fuldstændig ligeglad, dem ser jeg kun 1 gang om året til min oldemors fødselsdag og det er vi ca 100 mennesker, så det kan vist ikke undgåes at vi vælger nogle af de samme navne.

Anmeld

16. august 2010

Sara.

Risen skriver:

Hvis en fra jeres familie (grandkusine, kusine m.m) kaldte deres barn det samme som dit?

Nej det ville jeg ikke!

Jeg synes at det er op til mor & far hvad deres barn skal hedde... Om der er andre der hedder det - hvad så

Min pige hedder Lærke, et navn vi bare synes var det mest perfekte til hende!!!! Der er ikke andre der hedder det i familien. Men hvis f.eks. min kusine kommer en dag og fortæller at hendes pige skal hedder Lærke så er det jo fordi at det navn også passer ´perfekt til hende og så skal hun da hedde det!

Kan ikke helt forstå at man kan få eje fornemmelse over et navn....

Min mening

Håber i finder ud af det!

Anmeld

16. august 2010

SiLiMiMa

Risen skriver:

Hvis en fra jeres familie (grandkusine, kusine m.m) kaldte deres barn det samme som dit?

helt ærligt: NEJ

heise

Anmeld

16. august 2010

IAH

Overhoved ikke. Det er et navn, du kan lide, så jeg synes du skal følge dit hjerte.. Jeg overvejer at bruge navnet Frederik selvom min kusines søn hedder det samme. Jeg ser kusinen og Frederik til jul og evt. påske.. Så det holder ikke mig tilbage.

Knus

Anmeld

16. august 2010

BabyMus

Jeg synes altså også bare at I skal bruge det! Hvis min kusine får børn før mig, og hun lige skulle vælge det samme navn som jeg har tænkt mig, så kommer mit barn til at hedde det alligevel. Det kan jeg ikke se noget i. Det er jo bare fordi man synes navnet lige er dét navn som passer til ens eget barn. (:

Anmeld

16. august 2010

quity

Risen skriver:

Nej det ville jeg ikke. Ikke en gang hvis det var en bror eller søster der gjorde det.

Vi har jo alle vores smag indenfor navne og det synes jeg vi skal følge 100% udeb hensyn til andre og hvad deres børn hedder. Det er da også dejligt at andre kan lide det navn man har valgt til sit barn. At navnene måske så er de samme, ja så er det jo bare sådan  

Anmeld

16. august 2010

Fru.Mäes <3

Risen skriver:

JAH, jeg ville faktisk blive rigtig GAL i bøtten! Har osse et tæt forhold til mine kusiner og fætre..

Jeg ville hellere aldrig kalde mit eget barn, det sammen som én af deres børn.

Anmeld

16. august 2010

TbCp

nææ.... det ville intet gøre mig....

Vi har flere gengangere i familien.

Min svigerinde + hendes faster hedder begge Lise

Min svigerfar + hans ene barnebarn hedder begge Peter

Oldefarmor + et oldebarn hedder begge Carla

Vores datter + min mands kusines barn hedder begge Liva

Tror faktisk der er flere, men kan ikke lige huske dem.

Jeg ville måske synes det var lidt mærkeligt hvis min søster kaldte hendes børn det sammen som mine, men ellers ville jeg være helt ligeglad.... og det samme hvis det var veninderne der valgte at kalde deres barn det samme.

Anmeld

16. august 2010

Dot D

Jeg har lige hørt, at min kusines nye søn, skal hedde det samme som vores, helt ok synes jeg, de må kunne lide navnet. Og på Stephans side---hans lillebror hedder Jesper, og sønnen Jonas, deres kusines mand hedder også Jesper og deres søn Jonas, så det går, hvis du spørger mig, når det er en hak længere ude end din egen fætter/kusine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.