Ville i blive sure, fornærmede, skuffede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

L-Mortil3

Risen skriver:

Ja det var også min tanke.... Ville det komme an på hvem i familien det var som kaldte barnet det samme om dit, eller ville det være uden betydning?

hvis det var laaaangt ude var jeg nok ligeglad, folk jeg så regelmæssigt, knap så meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

MM1987

Hvad nu?... Skal hun ikke hedde Clara alligevel eller er det nr. 2?

Anmeld

16. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Risen skriver:

Jamen sagen er at jeg ALTID har været vild med navnet Alma .. Men ville ikke kalde min pige det, da hendes grandkusine hedder det samme.. Altså min kusines barn. .. Hænger det sammen? .. hehe Nå men hvis vi får en pige mere synes jeg bare det er det eneste som passer rigtigt med Clara og det eneste Rasmus og jeg begge kan lide.. Ses kun med dem til STORE familie  begivenheder som min morfar og mormor holder.. Desværre er de oppe i alderen og der går nok ikke længe før de ikke er her mere .. Det vil betyde at familien bliver mere spilet og at det nok bliver endnu mere sjælendt vi ses.. 

Bør jeg spørge hende først om navnet inden jeg giver det? 

jeg ville ikke som sådan spørge (for det er jo Jeres valg), men fortæl hende om dine tanker og så har hun jo mulighed for at udtrykke sin mening om det!?

Anmeld

16. august 2010

Daisy

Vi havde besluttet at kalde vores lillemand for Alexander, da vi er helt vild med navnet. Så tager min svoger ( eller mere hans kæreste ) og navngiver deres søn for Alexander ( er født 1 1/2 måned før vores ) fordi 'hun også kan lide navnet'. Selv om vi havde oplyst til svigermor at vores skulle hede det. Nu vil jeg bare ikke bruge navnet, for så bliver vi bare beskyldt for at kopiere, og det gider jeg ikke. Nu sidder vi med lillemand og ved ikke hvad vi skal kalde ham .

Anmeld

16. august 2010

Moar'en

Jeg vil være ligeglad, men det er nok os fordi alle i mig og min mands familie hedder sgu snart det samme. Der er 2 x birthe, 3 x bent, 2 x bente, 2 x sanne, 2 x Pia. Men det væreste er nok at mig og min mand hedder Rikke og Anders, og det hedder min fætter og hans kæreste også. Det blev da lidt lang, men jeg vil være fuldstændig ligeglad med om de kaldte deres barn Viktor, det er bare et navn.

Anmeld

16. august 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Har med interesse læst jeres svar

For min søn, Alexander, hedder nemlig det samme som min kusines søn. Jeg var meget imod det i starten, da jeg syntes det var kikset at de skulle hedde det samme. Men vi kunne simpelthen ikke blive enige om andre navne, derfor valgte vi det alligevel.

Skal så lige siges at jeg ikke har set min kusine i over 10 år, og hendes Alexander er i dag næsten voksen, og jeg har set ham 2 gange i hans liv!

Men synes stadig det er lidt kikset at min farfar har to oldebørn der hedder det samme. Men hellere det end at vi skulle vælge et navn vi ikke rigtig brød os om

Anmeld

16. august 2010

Sakris

Vi har faktisk haft samme diskussion her. Alle de pigenavne vi kan lide, har en af os enten en kusine eller grandkusine der hedder. Taken, taken taken....... Vi ser dem hver andet år. Så hvis vi ikke får indstillet vores hjerner på den første indskydelse og fælles navneenighed, vælger vi sgu en af dem alligevel. Vi ser dem hver 2. til 4. år, så det kan vi ikke tage os af.

Anmeld

16. august 2010

Mutti2B

Jeg ville nok blive en anelse irriteret

Anmeld

16. august 2010

MetteMTH

Caroline86 skriver:

det kommer meget an på hvorfor

Jeg ville nok være træt af at min fætter/kusine valgte at kalde sit barn det samme som mit hvis det bare var for at gøre det

Min fætter er 11 måneder yngre end min søster og hedder næsten det samme som hende (Emilie og Emil)... Det synes jeg faktisk er ok! Det værste er hvis man har ytret at der er en navn man synes rigtig godt om og nogen så "stjæler" det inden man selv bruger navnet

Tror altså ikke man gør det for at ''stjæle''/ tager navnet fordi et andet barn i familien hedder det. Tror man gør det fordi man netop godt kan li' navnet.  Det er da op til folk selv hvad de ville kalde deres børn, det kan andre da ikke blande sig i.

Anmeld

16. august 2010

Ni-ko-li-ne

Risen skriver:

Hvis en fra jeres familie (grandkusine, kusine m.m) kaldte deres barn det samme som dit?

hmmm jeg tror jeg ville hvis min kusine eller fætter brugte samme navn... men ikke hvis det var familie længere ude end det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.