Ville i blive sure, fornærmede, skuffede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.973 visninger
43 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Risen

Hvis en fra jeres familie (grandkusine, kusine m.m) kaldte deres barn det samme som dit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

L-Mortil3

Njaaa både ja og nej, det er så nemt og sidde og sige "Neeeej da, jeg ville da blive stolt over de også er vilde med navnet" .... for jeg ved det ikke

Men sådan helt reelt og hånden på hjertet, tror jeg altså at jeg ville blive lidt småfornærmet

Anmeld

16. august 2010

L.J.L

nej, men jeg ser så heller ikke mine kusiner/fætre så det er meget nemt

Hvis jeg havde et tæt forhold til dem ville jeg nu heller ikke blive sur, det må være op til den enkelte hvad de vil kalde deres barn.

Anmeld

16. august 2010

Risen

Line&Liam skriver:

Ja det var også min tanke.... Ville det komme an på hvem i familien det var som kaldte barnet det samme om dit, eller ville det være uden betydning?

Anmeld

16. august 2010

RumlesMor

Jeg ville først blive beæret...det må jo betyde at de synes om navnet!

Men var det en vi så jævnligt (en gang om måneden eller mere), ville jeg nok ønske de valgte et andet navn.

Men hvis vi kun sås til familie-tamtam ville det ikke røre mig.

Anmeld

16. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

det kommer meget an på hvorfor

Jeg ville nok være træt af at min fætter/kusine valgte at kalde sit barn det samme som mit hvis det bare var for at gøre det

Min fætter er 11 måneder yngre end min søster og hedder næsten det samme som hende (Emilie og Emil)... Det synes jeg faktisk er ok! Det værste er hvis man har ytret at der er en navn man synes rigtig godt om og nogen så "stjæler" det inden man selv bruger navnet

Anmeld

16. august 2010

LauraLW

Ja, det må jeg jo nok indrømme at jeg ville blive... Men nu ved jeg også at INGEN (i min familie eller vennekreds) før har overvejet navnet Vilma, så hvis de pludselig valgte at bruge det, så ville jeg synes det var meget mærkeligt, og ja skuffende.

- Måske ville jeg tænke anderledes hvis vi havde valgt et populært navn mange har snakket om/overvejet... ved det ikke.

Anmeld

16. august 2010

Bom

Nej det ville jeg ikke, for vi har næsten gjort det samme..

Min fætter's kæreste hedder Matilde, og det har vi valgt at vores datter også skal hedde, men navnet er mest valgt fordi at min oldemor hed det, og så synes vi at det var et rigtig smukt navn..

Så Matilde er opkaldt efter hende tip oldemor..

Anmeld

16. august 2010

Risen

Caroline86 skriver:

det kommer meget an på hvorfor

Jeg ville nok være træt af at min fætter/kusine valgte at kalde sit barn det samme som mit hvis det bare var for at gøre det

Min fætter er 11 måneder yngre end min søster og hedder næsten det samme som hende (Emilie og Emil)... Det synes jeg faktisk er ok! Det værste er hvis man har ytret at der er en navn man synes rigtig godt om og nogen så "stjæler" det inden man selv bruger navnet

Jamen sagen er at jeg ALTID har været vild med navnet Alma .. Men ville ikke kalde min pige det, da hendes grandkusine hedder det samme.. Altså min kusines barn. .. Hænger det sammen? .. hehe Nå men hvis vi får en pige mere synes jeg bare det er det eneste som passer rigtigt med Clara og det eneste Rasmus og jeg begge kan lide.. Ses kun med dem til STORE familie  begivenheder som min morfar og mormor holder.. Desværre er de oppe i alderen og der går nok ikke længe før de ikke er her mere .. Det vil betyde at familien bliver mere spilet og at det nok bliver endnu mere sjælendt vi ses.. 

Bør jeg spørge hende først om navnet inden jeg giver det? 

Anmeld

16. august 2010

Millesmammi

jeg ville være fuldstændig ligeglad - hvis de kan li navnet, skal de ha lov til at kalde barnet det de har lyst til, og det ville jeg også selv gøre hvis det var mig ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.