Jeg har på fornemmelsen, at vi begge har haft samme sagsbehandler og nu også har fået den samme (før MH, nu AL, hvis det siger dig noget?). De har prøvet at bilde os ind, at de kun giver 1 kursus. Den går altså ikke, og jeg har skrevet og meddelt dette med henvisning til Socialministeriets bekendtgørelse af et eller andet, paragraf x, at hver kursusansøgning skal vurderes individuelt, og skønnes det relevant, skal vi altså have det bevilget! Så jeg har "truet" med, at der nok skal komme en del kursusansøgninger fra mig i løbet af 2009. De er sørme også begyndt at udbetale kursusudgift som en månedlig merudgift. Ikke så smart for os, da vi ikke lige har 10.000 kr at hive op, når kursusregningen kommer. Der har jeg også henvist til en af Socialministeriets bekendtgørelser, hvor der er mulighed for at få støtte udgifter udbetalt som engangsbeløb. Det kræver MEGET tid og energi at sætte sig ind i love og paragraffer og ringe rundt til forskellige organisationer, der har rådgivere. Så jeg forstå dine frustationer TIL FULDE. Men jeg tager kampen op og håber, at det både kommer os til gode og andre forældre i samme situation (forhåbentlig holder de op med at sige til andre, at merudgifter til sko, tøj mm. ikke kan dækkes, nu hvor jeg har sagt på en meget pæn måde, at de fejlfortolker en afgørelse).
Balsmoseskolen er ikke en specialskole, men en alm folkeskole med specialklasser for børn med højtfungerende autisme.
Anmeld