Hejsa igen.
der er lige gået et par dage siden jeg var herinde sidst.
Med hensyn til piktogrammer har jeg det helt på samme måde.
Jeg synes ikke at man i det her samfund ligger vægt på det enkelte barns behov, eller evner. man har nogle få retningslinier og fra kommunernes side forsøger man at stoppe børn ind i nogle kasser, og hvis der ikke lige er en kasse der passer helt til barnet, jamen så vælger man bare den man synes passer bedst og håber på det bedste.
kommunerne fortolker også service loven som de nu selv synes er bedst (for dem selv!)
Det kan godt være at du synes at jeg lyder meget negativ, men nu har jeg slåsset med det her fantastiske system i 3½ år og er simpelthen ved at have fået nok.
Vi har allieret os med landsforeningen for autisme, og det er snært ved at være me´get frustrerende, at når de sidder med service loven og forklarer os hvad og hvordan vi kan gøre tingene så vi kan få vores lille familie til at kører på en fornuftig måde hvor vores børn bliver tilgodeset bedst muligt og får deres behov dækket, så kan vi bagefter sidde og få af vide at vi ikke har ret til en pind af kommunen. og de trækker alt i langdrag. det er nu over et år siden at vi startede med at søge om penge til pasning af Oliver i hjemmet. det tog os over et halvt år at få en socialrådgiver og så tog det yderligere 3 md. før vi kunne få et møde med hende. da vi så troede at det hele var på plads og bare skulle vente på bevillingen gik der yderligere 2 md, før vi så fik svar på at det ikke kunne lade sig gøre alligevel, Så skulle vi vente på at de revuderede vores sag (endnu 1 md) da det så viste sig at de holdt fast i deres afgørelse, sendte vi det til ankestyrelsen ved statsamtet, så skulle kommunen have tid til at komme med deres udspil (endnu 6 uger gik) og nu skal vi så vente op til et halvt år på statsamtets vurdering.
kan virkelig godt forstå at mange forældre med handikappede børn går psykisk ned og at skilsmisse procenten for ægtefolk med handikappede børn er langt højere end hos andre mennesker. man bruger simpelthen alt for meget energi på det her, energi som i sidste ende går fra ens børn som jo i høj grad har brug for den.
det er simpelthen lige til at blive rasende over.
men jeg er absolut heller ikke typen der bare giver op og tænker det var jo så nok det.
det har de erfaret på vores komm(H)unekontor, med det resultat at de sukker opgivende allerede når jeg træder inden for døren eller ringer dem op.
men hvad havde de egenligt regnet med?!
Min søn har ikke selv bedt om at blive født som autist, og hans to små søskende har heller ikke bedt om at blive født ind i en familie hvor der i den grad går mange resourcer til deres storebror.
og selvfølgelig skal de have lige så gode muligheder for at få en god start på tilværelsen som deres kammerater der bor i en alm. familie uden at have handicaps inde på livet.
Lige et lille surt opstød fra mig, men det var super dejligt at få afreageret lidt.
Hilsen SOS
Rikke(H)
Anmeld