Babys vægt og jeres egen vægt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2010

Sommerfuglelarven

Jeg kan vist mane det hele til jorden her!

Tog 40 kg på, til trods for mindst 3 x opkast dagligt, spiste forholdsvist sundt med plads til at synde, fødte en pige på 3330 gram ca 4 uger (ja uger) over termin, og jeg har et smalt bækken!

Min krop kan desværre ikke tåle graviditetshormoner, de laver kuks i mit stofskifte (mere end i forvejen), så derfor tog jeg så meget på. Og de 40 kg kæmper jeg stadig med, desværre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

Maalene

Sommerfuglelarven skriver:

Jeg kan vist mane det hele til jorden her!

Tog 40 kg på, til trods for mindst 3 x opkast dagligt, spiste forholdsvist sundt med plads til at synde, fødte en pige på 3330 gram ca 4 uger (ja uger) over termin, og jeg har et smalt bækken!

Min krop kan desværre ikke tåle graviditetshormoner, de laver kuks i mit stofskifte (mere end i forvejen), så derfor tog jeg så meget på. Og de 40 kg kæmper jeg stadig med, desværre.

HOLD DA OP

Det må godt nok have været en barsk omgang - og 4 uger over termin - det var da umenneskeligt...

Den lille må bare have haft det aaalt for godt inde i moaars mave - selvom moderen ikke havde det

Anmeld

12. august 2010

Sommerfuglelarven

Maalene skriver:

HOLD DA OP

Det må godt nok have været en barsk omgang - og 4 uger over termin - det var da umenneskeligt...

Den lille må bare have haft det aaalt for godt inde i moaars mave - selvom moderen ikke havde det

Ja, og så lyttede jordemoder, læger osv. ikke til mig, da jeg fortalte dem at vi var 100 % sikre på hvornår hun var lavet, så den termin vi havde regnet os frem til, var den rigtige. Men de blev ved med at udskyde min termin! Den oprindelige var 8. maj, så rykkede de den til 11. maj, så 13. maj, så 15. maj, så 20. maj, så den 23. maj - og da hun så bliver født (ved igangsættelse) den 28. maj, opdager de sørme at terminen ville være ca. 1 maj (udfra moderkagens størrelse, min datters ekstremt tørre hud, mængden af fostervand, at hun havde tabt sig den sidste uges tid, 6 x sort afføring på 12 timer, og hun tabte sig 20 % af sin vægt på 2 dage, da hun ikke var født med "madpakken"). Så de skulle bare have lyttet til os, istedet for at påstå at så måtte jeg have været min mand utro

Jeg fortryder inderligt at jeg ikke tog mig sammen til at klage, for jeg ønsker ikke at nogen skal udsættes for samme behandling som jeg fik!

Anmeld

12. august 2010

N&J

Jeg tog 9 kg på, og fødte en pige på 4620 g, men hendes far var også stor da han blev født, hvor jeg var lille, så tror det er derfra det stammer.. 

Anmeld

12. august 2010

N&J

Maalene skriver:

Ja okay, så blev jeg det klogere

Synes bare altid små mennesker får små børn og omvendt - men bækkenet passer måske også til ens størrelse

Den holder heller ikke rigtig.. 

min mor har født 3 børn, hun vejede inden hun gik igang med at være gravid 49, 55 og 60 kg.' min mor tog omkring 10 kg. med både mig og min bror, og tyve med min lillesøster.. 

Jeg vejede 3200 (blev taget med sugekop)

min lillebror 4200 (der var også nogle komplikationer)

min lillesøster 3600 (blev taget ved kejsersnit, da hun lå forkert, de fandt så ud af at hendes bækken slet ikke var stor nok til at der kunne komme børn ud.. flot)

Og min datter kom heller ikke ordentlig ned i bækkenet, så jeg har da overvejet om jeg også har for lille et bækken, min søster havde ingen problemer ved hendes drengs fødsel

Anmeld

12. august 2010

Maalene

Sommerfuglelarven skriver:

Ja, og så lyttede jordemoder, læger osv. ikke til mig, da jeg fortalte dem at vi var 100 % sikre på hvornår hun var lavet, så den termin vi havde regnet os frem til, var den rigtige. Men de blev ved med at udskyde min termin! Den oprindelige var 8. maj, så rykkede de den til 11. maj, så 13. maj, så 15. maj, så 20. maj, så den 23. maj - og da hun så bliver født (ved igangsættelse) den 28. maj, opdager de sørme at terminen ville være ca. 1 maj (udfra moderkagens størrelse, min datters ekstremt tørre hud, mængden af fostervand, at hun havde tabt sig den sidste uges tid, 6 x sort afføring på 12 timer, og hun tabte sig 20 % af sin vægt på 2 dage, da hun ikke var født med "madpakken"). Så de skulle bare have lyttet til os, istedet for at påstå at så måtte jeg have været min mand utro

Jeg fortryder inderligt at jeg ikke tog mig sammen til at klage, for jeg ønsker ikke at nogen skal udsættes for samme behandling som jeg fik!

Ej, hvad i ALVERDEN bilder de sig ind?

Det ville da være dybt frustrerende, at få sådan en behandling..!!?

Det er jo dem som er eksperterne - skulle man tro...

Eeej, sidder og bliver helt sur nu - hvor må det have været en barsk omgang - selvom I fik en skøn prinsesse ud af det

Anmeld

12. august 2010

Maalene

N&J skriver:

Den holder heller ikke rigtig.. 

min mor har født 3 børn, hun vejede inden hun gik igang med at være gravid 49, 55 og 60 kg.' min mor tog omkring 10 kg. med både mig og min bror, og tyve med min lillesøster.. 

Jeg vejede 3200 (blev taget med sugekop)

min lillebror 4200 (der var også nogle komplikationer)

min lillesøster 3600 (blev taget ved kejsersnit, da hun lå forkert, de fandt så ud af at hendes bækken slet ikke var stor nok til at der kunne komme børn ud.. flot)

Og min datter kom heller ikke ordentlig ned i bækkenet, så jeg har da overvejet om jeg også har for lille et bækken, min søster havde ingen problemer ved hendes drengs fødsel

Det må jeg nok sige... Hehe...

Det var vidst bare et helt igennem åndsvagt spørgsmål

Anmeld

12. august 2010

N&J

Maalene skriver:

Det må jeg nok sige... Hehe...

Det var vidst bare et helt igennem åndsvagt spørgsmål

Måske bare en smule svært at lave statistik over... 

Anmeld

12. august 2010

Sees

Jeg tog 13 kg på (Har tabt de 8 af dem igen )
Og jeg fik en guldklump på 3100 gram, i uge 37+2

Anmeld

12. august 2010

Tulle28

Jeg tog 22kg på og min lille datter vejede 3980g.

Skulle ikke have noget med hinanden at gøre. Det der tæller i forhold til hvor stor en baby du får er hvor stort et bækken du har, det indretter babyen sig efter, så stort bækken stor babyer. Også derfor at de skulle gøre lige ondt at føde om du får en stor eller lille baby, for den har tilpasset sig til det plads der er når den skal ud...

Aaaaarh den tror jeg sgu ikke helt på Der er jo netop nogen som ikke kan føde selv fordi deres bækken er for smalt?!

Men det har noget at gøre med din livsstil, f.eks. skulle man få mindre børn, hvis man motionerer meget (de får mindre fedtmasse og mere muskelmasse, ligesom moderen) og gravide med sukkersyge har tendens til at få større børn.

Jeg tog forresten selv 12 kg på og smed de 10 efter en uge. Min datter vejede 2950 ved fødslen og jeg selv 66 kg.

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.