Babys vægt og jeres egen vægt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.708 visninger
58 svar
0 synes godt om
12. august 2010

Maalene

Heej piger

Har spekuleret lidt over, om jeres nyfødtes barns vægt har nogen sammenhæng med det amtal kilo i tog på under graviditeten?

Kender et par stykker, som tog omkring 20 kg. på og deres børn har vejet omkring de 4 kg., hvilket jeg jo synes hænger meget godt sammen, mens andre siger, at det slet ikke har noget med hinanden og gøre...

Så jeg er egentlig bare lidt nysgerrig efter at høre, hvor meget I tog på under jeres graviditet og hvor meget jeres små vidundere så vejede, da de kom ud af hulen

Hav en SKØN dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

twinboys

Øhhh tror jeg ikke jeg nåede at tage 12kg på men fødte så tvillinger i uge 25 +0 og de vejede 805gram og 669gram så tror ikke det har noget at gøre med hinanden

Majbritt

Anmeld

12. august 2010

Millesmammi

jeg tog 20 kg på & min datter vejede 3425

Anmeld

12. august 2010

Maalene

twinboys skriver:

Øhhh tror jeg ikke jeg nåede at tage 12kg på men fødte så tvillinger i uge 25 +0 og de vejede 805gram og 669gram så tror ikke det har noget at gøre med hinanden

Majbritt

Hold da op nogle seje drenge du har dig - det må jeg nok sige,nogle rigtige fightere

Anmeld

12. august 2010

LC

Jeg tog 22kg på og min lille datter vejede 3980g.

Skulle ikke have noget med hinanden at gøre. Det der tæller i forhold til hvor stor en baby du får er hvor stort et bækken du har, det indretter babyen sig efter, så stort bækken stor babyer. Også derfor at de skulle gøre lige ondt at føde om du får en stor eller lille baby, for den har tilpasset sig til det plads der er når den skal ud...

Anmeld

12. august 2010

Malonde1985

Tog 8 kg på og min datter vejede 3420 g..

Anmeld

12. august 2010

Valle81

1. graviditet - +10 kilo - 3120 gram - pige

2. graviditet - +2 kilo - 3325 gram - dreng:0)

Er overvægtig - vejer 95 kilo

Anmeld

12. august 2010

Maalene

Linek skriver:

jeg tog 20 kg på & min datter vejede 3425

Ja, det er jo ikke helt så meget

Synes bare man hører om flere børn, som er tæt på de 5 kg. og det synes jeg jo burde hænge lidt sammen med at moderen har taget meget på - men kan godt være det bare er mig

Anmeld

12. august 2010

Low

Jeg tog 20 kg på og min søn vejede 4050g ved fødslen og de sagde at moderkagen var meget stor. Større end normalt

Anmeld

12. august 2010

Maalene

LC skriver:

Jeg tog 22kg på og min lille datter vejede 3980g.

Skulle ikke have noget med hinanden at gøre. Det der tæller i forhold til hvor stor en baby du får er hvor stort et bækken du har, det indretter babyen sig efter, så stort bækken stor babyer. Også derfor at de skulle gøre lige ondt at føde om du får en stor eller lille baby, for den har tilpasset sig til det plads der er når den skal ud...

Ja okay, så blev jeg det klogere

Synes bare altid små mennesker får små børn og omvendt - men bækkenet passer måske også til ens størrelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.