Babys vægt og jeres egen vægt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2010

eliasogmor

Heej piger

Har spekuleret lidt over, om jeres nyfødtes barns vægt har nogen sammenhæng med det amtal kilo i tog på under graviditeten?

Kender et par stykker, som tog omkring 20 kg. på og deres børn har vejet omkring de 4 kg., hvilket jeg jo synes hænger meget godt sammen, mens andre siger, at det slet ikke har noget med hinanden og gøre...

Så jeg er egentlig bare lidt nysgerrig efter at høre, hvor meget I tog på under jeres graviditet og hvor meget jeres små vidundere så vejede, da de kom ud af hulen

Hav en SKØN dag

vejede 50 inden, 75 efter

jeg tog 25 kg på og elias vejede 2920 gram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

Maalene

Malonde1985 skriver:

Tog 8 kg på og min datter vejede 3420 g..

Gid jeg kan nøjes med 8 kg., når det en dag bliver min tur

Anmeld

12. august 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Under min første graviditet tog jeg 20 kg. på, og fødte en datter på 3280 g. - 3 dage over termin.

2.gang tog jeg igen 20 kg. på, og fødte endnu en datter - dog på 3650 g. - 9 dage over termin.

Tror ikke man kan sammenligne de antal kg man selv tager på, i forhold til barnets fødselsvægt. Der er jo så mange andre ting der spiller ind - bl.a. vand i kroppen, hvor meget du selv har spist af usunde/sunde ting i løbet af graviditeten osv.

Anmeld

12. august 2010

Maalene

Valle81 skriver:

1. graviditet - +10 kilo - 3120 gram - pige

2. graviditet - +2 kilo - 3325 gram - dreng:0)

Er overvægtig - vejer 95 kilo

Synes der bliver mindre og mindre sammenhæng

Anmeld

12. august 2010

Becks

Min veninde tabte 14 kg og mit gudbarn vejede 2325 (hun var normalvægtig min veninde)

Min søster tabte 17 kg og min nevø vejede 2500 (min søster var overvægtig)

Anmeld

12. august 2010

Malonde1985

Maalene skriver:

Gid jeg kan nøjes med 8 kg., når det en dag bliver min tur

Ja det er ikke meget, men havde det også rigtig skidt med kvalme og opkast, så det vil jeg da ikke håbe du kommer ud for

Tabte alle kg en 1 uge efter fødslen og yderligere 4 i løbet af den første måned.

Anmeld

12. august 2010

Maalene

Low skriver:

Jeg tog 20 kg på og min søn vejede 4050g ved fødslen og de sagde at moderkagen var meget stor. Større end normalt

Okay - så det kan også have noget at gøre med miderkagens størrelse? Forvirret... Hehe...

Anmeld

12. august 2010

LC

Maalene skriver:

Ja okay, så blev jeg det klogere

Synes bare altid små mennesker får små børn og omvendt - men bækkenet passer måske også til ens størrelse

Vi fik det afvide af JM til fødselsforberedelse, fordi nogle var meget nervøse for at få store babyer.

Men tror det er rigtigt at små mennesker oftes ikke har så stort bækken som nogle der er lidt større.

Anmeld

12. august 2010

Maalene

eliasogmor skriver:

vejede 50 inden, 75 efter

jeg tog 25 kg på og elias vejede 2920 gram

Slet ingen sammenhæng... Hehe

Anmeld

12. august 2010

Low

Maalene skriver:

Okay - så det kan også have noget at gøre med miderkagens størrelse? Forvirret... Hehe...

Ja måske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.