Babys vægt og jeres egen vægt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2010

Maalene

Mathildesmor skriver:

Under min første graviditet tog jeg 20 kg. på, og fødte en datter på 3280 g. - 3 dage over termin.

2.gang tog jeg igen 20 kg. på, og fødte endnu en datter - dog på 3650 g. - 9 dage over termin.

Tror ikke man kan sammenligne de antal kg man selv tager på, i forhold til barnets fødselsvægt. Der er jo så mange andre ting der spiller ind - bl.a. vand i kroppen, hvor meget du selv har spist af usunde/sunde ting i løbet af graviditeten osv.

Det har du nok helt ret i - har ihvertfald fået afkræftet mine teorier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

Maalene

Tutter skriver:

Min veninde tabte 14 kg og mit gudbarn vejede 2325 (hun var normalvægtig min veninde)

Min søster tabte 17 kg og min nevø vejede 2500 (min søster var overvægtig)

Her røg ALT så til jorden - det har jeg godt nok ikke hørt før

Anmeld

12. august 2010

Maalene

Malonde1985 skriver:

Ja det er ikke meget, men havde det også rigtig skidt med kvalme og opkast, så det vil jeg da ikke håbe du kommer ud for

Tabte alle kg en 1 uge efter fødslen og yderligere 4 i løbet af den første måned.

Nej, det lyder godt nok ikke rart

Det var godt nok hurtigt du tabte dig...

Var det ved amning eller røg det meste ved fødslen?

Anmeld

12. august 2010

Maalene

LC skriver:

Vi fik det afvide af JM til fødselsforberedelse, fordi nogle var meget nervøse for at få store babyer.

Men tror det er rigtigt at små mennesker oftes ikke har så stort bækken som nogle der er lidt større.

Ja, DET kan jeg ihvertfald godt se logikken i Hehe...

Anmeld

12. august 2010

Malonde1985

Maalene skriver:

Nej, det lyder godt nok ikke rart

Det var godt nok hurtigt du tabte dig...

Var det ved amning eller røg det meste ved fødslen?

Det var en nok en blanding af amning, mindre at spise, gå-ture med barnevogn osv osv...

Anmeld

12. august 2010

Maalene

Malonde1985 skriver:

Det var en nok en blanding af amning, mindre at spise, gå-ture med barnevogn osv osv...

Fantastisk flot

Anmeld

12. august 2010

TbCp

Jeg tog 18 kg på, Liva vejede 2670g da hun kom til verden i uge 35 +2

Anmeld

12. august 2010

Maalene

TbCp skriver:

Jeg tog 18 kg på, Liva vejede 2670g da hun kom til verden i uge 35 +2

Heller ingen sammenhæng

Skøøøønt profil billede

Anmeld

12. august 2010

Mumto3

Hos mig har der været en omvendt sammenhæng. Med den første tog jeg over 30kg på, og han var det barn der vejede mindst!!!

Der er en sammenhæng mellem hvor meget sukker man spiser og hvor meget barnet tager på, for hvis blodet konstant er pumpet med sukker, så tager barnet meget på. Men hvis man tager meget på under graviditeten via fedt, så tager barnet ikke så meget på. (altså ikke mere end hvad der er normalt!!!)

Anmeld

12. august 2010

Maalene

Mumto3 skriver:

Hos mig har der været en omvendt sammenhæng. Med den første tog jeg over 30kg på, og han var det barn der vejede mindst!!!

Der er en sammenhæng mellem hvor meget sukker man spiser og hvor meget barnet tager på, for hvis blodet konstant er pumpet med sukker, så tager barnet meget på. Men hvis man tager meget på under graviditeten via fedt, så tager barnet ikke så meget på. (altså ikke mere end hvad der er normalt!!!)

Okay, der kan man bare se

Så er det med at holde sig fra de søde sager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.