Fortrød ud at du fik kønnet at vide til scanningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.792 visninger
25 svar
0 synes godt om
10. august 2010

piadas

Min mand og vores to ældste børn vil gerne vide kønnet til MD-scanningen. Jeg er dog meget i tvivl - vi kendte heller ikke kønnet på forhånd ved vores to andre børn, og eftersom det er en pige og en dreng, vi har i forvejen, er jeg fuldstændig ligeglad med kønnet. Bare barnet er sundt og rask!

Jeg synes, det har været fedt at blive overrasket ved mine andre to fødsler, men kan også se det praktiske i at få det at vide på forhånd, idet der ikke er så meget tid tilovers denne gang, pga. de to vi har i forvejen, til at købe lyserødt eller blåt osv. Ved at kende kønnet er det jo nemmere at forberede sig!

Hvad siger I, som har prøvet begge dele? Fortrød I, at I fik det at vide?

Knus Pia 15+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

Hvem?

piadas skriver:

Min mand og vores to ældste børn vil gerne vide kønnet til MD-scanningen. Jeg er dog meget i tvivl - vi kendte heller ikke kønnet på forhånd ved vores to andre børn, og eftersom det er en pige og en dreng, vi har i forvejen, er jeg fuldstændig ligeglad med kønnet. Bare barnet er sundt og rask!

Jeg synes, det har været fedt at blive overrasket ved mine andre to fødsler, men kan også se det praktiske i at få det at vide på forhånd, idet der ikke er så meget tid tilovers denne gang, pga. de to vi har i forvejen, til at købe lyserødt eller blåt osv. Ved at kende kønnet er det jo nemmere at forberede sig!

Knus Pia 15+0

Jeg fik det af vide ved min søn, er gravid igen og kan ikke vente med at vide hva det bliver, så snyder og får lavet en 3D scanning i uge 16, syntes det er skønt at det ikke er en "den" men at jeg ved hvad jeg børe rundt på, syntes fødslen er overraskende nok i sig selv :O)

Og heldigvis er min mand og jeg altid enige om at det vil vi gerne vide.

Anmeld

10. august 2010

Hansen97

Altså første gang fik vi intet at vide og spændingen gik på om det blev en dreng eller pige.

Sidste gang gik vi at vide det blev en pige og så var spændingen hvordan hun så ud.

Har aldrig fortrudt det. Det er lige så spændende.. bare på en anden måde...

Anmeld

10. august 2010

LC

Da jeg blev gravid, ville jeg slet ikke have kønnet afvide før fødseln og min mand ville måske(eller han var ligeglad så ville både gå med til det ene og det andet, men måske hældte han mest til at vide det)

Men da min svigermor havde kræft på det tidspunkt, og hun rigtig gerne ville vide kønnet på sit først barnebarn, så overgav jeg mig et par dage før scanning, og vi aftalte at få afvide hvad kønnet var.

Var til Scanning om fredagen og og mandagen døde min svigermor, efter 2års sygdom. Og hun var lykkelig for at vide at jeg ventede en lille pige. og at se hende så lykkelig gjorde at jeg aldrig har fortrudt at jeg fik det afvide selvom jeg egentelig ikke ville vide det først.

Anmeld

10. august 2010

lisbethita

piadas skriver:

Knus Pia 15+0

NIX - fortryder INTET!! Vil gøre det samme næste gang! Jeg fik også en moderkagebiopsi, så vi var jo helt sikre på kønnet. Selvom det var træls med undersøgelsen, så var vi super glade for at vide kønnet!!

Jeg kan kun anbefale det 

Anmeld

10. august 2010

Dansker I Holland

lisbethita skriver:

NIX - fortryder INTET!! Vil gøre det samme næste gang! Jeg fik også en moderkagebiopsi, så vi var jo helt sikre på kønnet. Selvom det var træls med undersøgelsen, så var vi super glade for at vide kønnet!!

Jeg kan kun anbefale det 

Hvordan foregår sådan en biopsi ? Og kan man godt få foretaget sådan en uden at betale noget ? Jeg er 26+1 uger... Jeg vil rigtig gerne vide kønnet denne gang. Fik det ikke af vide med mine to piger og eksen, men denne gang vil jeg gerne vide det. Har nemlig ikke råd til en kønsscanning

Anmeld

11. august 2010

Con

NR3ønskebarn skriver:

Hvordan foregår sådan en biopsi ? Og kan man godt få foretaget sådan en uden at betale noget ? Jeg er 26+1 uger... Jeg vil rigtig gerne vide kønnet denne gang. Fik det ikke af vide med mine to piger og eksen, men denne gang vil jeg gerne vide det. Har nemlig ikke råd til en kønsscanning

Har aldrig hørt om, at man fik foretaget moderkagebiopsi for at få kønnet at vide - der må have været en anden indikation?

Det ville i øvrigt være fuldstændig sindssygt at gøre det frivilligt, da der er en abortrisiko ved indgrebet, det er altså ikke for sjov, man får lavet sådan én.

Anmeld

11. august 2010

Con

Vi har fået kønnet at vide begge gange - og har ikke fortrudt det overhovedet, det har været en meget vigtig brik for at give den lille ny en identitet, virkeliggøre det hele og her 2. gang har vi kunnet give den lille ny en plads i familien/identitet allerede før fødslen i forhold til vores førstefødte, det har været guld værd.

Anmeld

11. august 2010

misslea

NOPE - vi har SLET ikke fortrudt det - tvært imod!!!

Vi har hele tiden gerne ville vide kønnet... !! Det var i forvejen for os meget svært at forholde sig til, at vores lille bebs ligger derinde i maven, og det hele var bare SÅ uvirkeligt i starten....!! Det hjalp os rigtig meget til at få sat en identitet på den lille derinde, vi kunne rent praktisk forberede os mere "målrettet", finde et navn og i det hele taget kalde vores lille bebs derinde for "hende" i stedet for det meget upersonlige "den"... heheh

Så nej - her har vi aldrig fortrudt det - og vi vil gøre det igen næste gang... ingen tvivl om det!!!!

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

11. august 2010

twinboys

Både ja og nej... Jeg fik det dog ikke at vide til en scanning, jeg og gemalen ville gerne vente til fødslen... men sådan gik det heller ikke...

Jeg gik i fødsel en fredag aften og blev sust afsted med ambulance til Odense jeg var kun i uge 24 + 3

Fra uge 24+3 til uge 25 blev jeg spurgt 120 gange om jeg ikke ville ønske at få kønnene at vide og vi sagde begge pænt nej tak da vi havde besluttet først at se det når de kom til verden...

Dog havde vi begge set selv på scanningerne at det nok var drenge der lå derinde i babyhulen...Men ikke fået noget bekræftet... og min fornemmelse sagde mig også at det var drengebørn...

Om mandagen kommer endnu en børnelæge ind til os og fortæller hvor vigtigt det var at vi kendte kønnene, i forhold til at drengene skulle nøddåbes når de kom til verden...

Vi fik en lang snak med hende og om middagen fik vi så at vide at vi ventede to små drenge...

Vi gik igang med at snakke navne, men da familien kom på besøg ja da stoppede vi med at snakke navne, da ingen skulle vide kønnene...

Pludselig tirsdag aften ville drengene ud... eller rettere sagt Oliver var ude at kigge to gange med fosterhinde og det hele... Så jeg røg endnu en gang på fødebriksen og så skulle der være akut kejsersnit og det kunne ikke gå hurtigt nok... Vi greb hinanden i hånden kiggede på hinanden og mellem kys og kram fandt vi ud af at vores drenge skulle hedde Oliver og Alexander og ham som kom først skulle være Oliver...

Vi slap for nøddåb og ja i sådan en situation kan jeg godt forstå vigtigheden i at få kønnet / kønnene at vide...

Men jeg ville jo gerne også have ventet til selve dagen, hvor to små guldklumper skulle være kommet, men sådan blev det ikke...

Og ja idag betyder det ikke noget at jeg fik kønnet at vide, for jeg fik jo alligevel de mest lækre drenge man kan ønske sig...

De blev døbt søndagen efter på sygehuset...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.