Hej piger,
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op med Noah.
Han kan ikke lide mig mere.
Han har, over en lang periode, taget større og større afstand til mig. (det startede allerede lidt inden jeg blev gravid med Nana)
Men det bliver bare mere og mere.
Han nægter at høre hvad JEG siger, men hvis Christian siger præcis det samme til ham, så lytter han.
Han ignorerer mig. Jeg må ikke trøste ham. Han slår og sparker mig. Han råber af mig.
Og han siger de værste ting til mig. Hvis han er ked af det og jeg prøver at trøste ham, og han sige at jeg må ikke trøste ham, og jeg så spørger hvorfor, så siger han fordi jeg ik kan lide dig mor.
Han har sågar sagt engang at det er fordi han hader mig og ikke elsker mig.
Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har prøvet ALT.
Vi har prøvet at bare Noah og jeg tager på tur alene, i zoo eller svømmehallen eller andet, og bare hygger - og der er han også sød ved mig.
Men så snart der er andre i nærheden så er han simpelthen SÅ strid ved mig. Og det er lige meget hvem den anden person er, om det er Christian, min mor, min fætter.... osv.
Hvis vi er til familiefødseldag, og han falder og slår sig, så er jeg den sidste han vil trøstes af - så hellere Christians kusine, som han kun ser 2 gange om året.
Er der nogen der har nogle idéer til hvad jeg kan gøre ved ham?
Og det skal lige sige, jeg er (i mine egne øjne) en meget kærlig mor, og jeg har aldrig lagt hånd på ham eller lign. (jeg kunne nemmelig forstå hans "had" til mig, hvis jeg havde lagt hånd på ham)
Åh, det gør så ondt i mit hjerte, og jeg græder mig ofte i søvn.
Jeg kunne se en sammenhæng med hans "had" og den nye rolle som storebror, men det startede jo allerede INDEN Nana blev født.
Og han har også taget fantastisk flot imod hende, og han er simpelthen så glad for hende.
Jeg ved ikke om det er blevet mere, fordi vores lille familie har været alt det negative igennem som vi har de sidste 8 mdr. - at jeg måske er blevet svag - og han kan mærke det og derfor prøver at tryne mig.
Det er så meget nu, at familie og venner er begyndt at kommenere det over for os.
Og det får mig bare til at føle mig som en endnu dårligere mor, når vi bliver konfronteret med der (og jeg føler mig i forvejen ikke som en særlig god mor)
Min mor har foreslået at vi tager ham til en børnepsykolog, men jeg synes også bare at det er så voldsomt.
Men på den anden side, jeg ved med mig selv at jeg ikke vil kunne leve med det forhold han har til mig ret meget længere.
Åh, hvis bare jeg vidste hvordan jeg kunne få ham til at synes om mig igen.
Det gør så ondt.
Håber i kan give nogle fif.
Tut